توسعه تکنولوژی دنیا انسان را سرگردان کرده است 1 بیتی

فیروزآبادی تخطی برخی پیمانکاران از دستورالعملها ازجمله استفاده از مسیر کابلهای برق فشار قوی برای شبکههای ارتباطی را از علل اصلی اختلال اخیر در شبکه اینترنت پایتخت و برخی نقاط دیگر کشور اعلام کرد. در سال 1995 ، آخرین محدودیت های استفاده از اینترنت حذف شدند و با ایجاد نقاط دسترسی به شبکه NSFNET شبکه ملی بنیاد ملی از رده خارج شد تا امکان هماهنگی بیشتر بین ISP ها فراهم شود. به گزارش همشهریآنلاین، عیسی زارعپور وزیر ارتباطات درباره اینکه پس از اتفاقات اخیر در حوزه زیرساختهای شبکه مخابراتی کشور بحثهایی پیرامون ارتقاء امنیت این شبکه مطرح شد، وزارت ارتباطات و فناوری چه اقداماتی در این زمینه انجام داده است، گفت: بحثهایی را به شکل جدی در حوزه ارتقاء امنیت زیرساختهای ارتباطی کشور پیگیری میکنیم تا بتوانیم فضایی امن برای کسب و کارهای مردم فراهم کنیم. البته در خیلی از هتلها از روش های امن برای اشتراک اینترنت استفاده میشود.

او اینترنت را نیز از این حیطه بیرون نمیداند. در رابطه با تاریخچه تکنولوژی اطلاعات بسیار زیادی موجود نیست، اما عدهای تاریخ تکنولوژی را از زمانی که انسانها از ابزارآلات و وسایل دستساز استفاده میکردند، میدانند و عدهای دیگر نیز آن را به زمان پیامبران نسبت میدهند، به عنوان مثال: تکنولوژی ساخت کشتی توسط حضرت نوح. وزیر ارتباطات همچنین بر لزوم جبران خسارت مشترکان تأکید کرد و گفت: شرکت مخابرات باید ضرر و زیان مشترکان خود و ایرانسل را جبران کند و سازمان تنظیم مقررات نیز پیگیر این مسئله است. به گزارش همشهری آنلاین، عیسی زارعپور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اعلام پیگیری این مسئله از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تأکید کرد که شرکت مخابرات ایران باید ضرر و زیان مشترکان خود و ایرانسل را جبران کند. وقتی هر متغیر دارای مقداری باشد که تمام محدودیتهای متغیر را برآورده کند، آنگاه مسئله حل میشود. برای دسترسی به اینترنت به صورت همراه ( سیار ) در ایران سه تا راه حل مختلف فراهم شده ( مرداد ۹۳ ) که من به ترتیب اولویت و کیفیت این سرویس ها رو خدمت تون معرفی می کنم .

من در این پست می خوام روش ها و امکانات دسترسی اینترنت همراه در ایران رو خدمت تون معرفی کنم تا اون افرادی که در همه جا به اینترنت احتیاج دارن تکلیف شون مشخص باشه که چه نوع سرویسی براشون مناسبه . در ضمن همه مودم های وایمکس ، وایرلس ( بی سیم ) هستن البته معمولا یه پورت LAN هم دارن و می تونید با استفاده کابل LAN مودم وایمکس رو به کامپیوتر روی میزی تون PC هم وصل کنید . سپس هر سرویس دهنده اینترنت (ISP) محلی به یک سرویس دهنده اینترنت بزرگتر متصل میشود و به همین ترتیب سرویس دهندهای منطقهای که یک یا چند کشور را در بر میگیرند به سرویس دهندههای اصلی جهانی متصل میشوند. حتی اگر چنین طرحی در کمیسیون به تصویب برسد باید در صحن علنی مجلس هم به تصویب برسد و پس از آن شورای نگهبان مفاد این قانون را تایید کند و سپس این طرح از سوی رئیس جمهور ابلاغ شود تا به مرحله اجرا برسد. درنهایت مسئول پدافند غیرعامل وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات مأمور میشود که وضعیت حوضچهها و مراکز مخابراتی را به لحاظ رعایت اصول امنیتی و پدافند غیرعامل بررسی و مشکلات احتمالی را برای اقدامات اصلاحی به شرکت مخابرات ابلاغ کند.

۳- نمایندگان مجازی: آنچه سال گذشته در همین روزها (اردیبهشت ۹۷) گوگل از محصول داپلکس (Google Duplex) به جهان نشان داد همه را شوکه کرد. برای مثال اینستاگرام یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی جهان است که بیش از میلیونها کاربر در سراسر جهان دارد. WiMax مخفف عبارت Worldwide Interoperability for Microwave Access به معنی قابلیت تبادل و استفاده اطلاعات در سطح جهانی ، در واقع یک سیستم ارتباطی بی سیمه که از طریق امواج رادیویی MicroWave بین سرویس دهنده و کاربر ارتباط بر قرار میکنه . در این دیدگاه، ارتباط انسان و محیط، به صورت غلبه انسان بر طبیعت بوده و بر این باور استوار بود که دانش و فناوری بشر میتواند بر تمام موانع محیطی و طبیعی برتری یابد. پروتکلها متن هستند و به صورت پیش فرض توسط مرورگرها قابل درک هستند. برای مثال اگر سرور خود را به شکل http://aaa.yyy.zzz:984 تنظیم کرده باشید مرورگر به پورت 984 متصل میشود ولی اگر درگاه خاصی را تنظیم نکردهباشید، آنگاه مرورگر به صورت پیش فرض به درگاه 80 متصل میشود. کامپیوترهای یک کتابخانه یا دانشگاه و یا یک شرکت معمولاً همگی به یک شبکه LAN متصل میشوند و آنگاه شبکه LAN به اینترنت متصل میشود و کامپیوترهای شبکه به این صورت به اینترنت متصل میشوند.

بخوان  شش و نیم بسیار ساده چیزها می توانید انجام دهید برای صرفه جویی اینترنت

از مثالهای دیگر در استفاده اینترنت میتوان به گروهها و انجمنهای گفتگوی آنلاین، دوستیابی آنلاین، بازی آنلاین، خواندن روزنامهها و مجلات الکترونیکی و بسیاری از کاربردهای فوقالعاده دیگر اشاره کرد. از دیگر اجزا و قسمتهای اینترنت آدرس IP و نام دامنه و به دنبال آنها سرور نامهای دامنه است. در حادثه اخیر، یکی از حوضچههای مخابرات که محل تمرکز فیبرهای اپراتورهاست، دچار آتشسوزی شد. او با اشاره به اینکه در این حادثه ۴ تا ۵ساعت ارتباطات چند استان ازجمله خراسان جنوبی، خراسان رضوی و کرمان دچار اختلال شده بود که رفع شد، عنوان کرد: دستور برخورد با مقصران احتمالی هم داده شده است.

در همین زمینه باید به هشدار صدها متخصص فناوری اشاره کنیم که از سازمان ملل خواستهاند تا راهی برای حفاظت از بشریت در برابر سلاحهای مستقل ایجاد کند. اینترنت مجموعه وسیعی از کامپیوترهاست که تحت یک شبکه کامپیوتری به هم متصل شده اند. به یاد داشته باشید، اینها فقط برخی از کارهایی هستند که شما میتوانید از طریق اینترنت به صورت آنلاین انجام دهید. مجموعه قابلیت های به کار رفته در این مرورگر نه تنها از برخی نرم افزار ها نظیر کروم و فایرفاکس پایین تر نبوده، بلکه در بسیاری از جنبه ها نیز جایگاه بالا تری نسبت به آن ها دارد. مجموعهی این افراد و گروهها مبلغی یک میلیارد دلاری را برای تشکیل موسسهای غیرانتفاعی با نام OpenAI به منظور جلوگیری از قدرت یافتن بیش از حد هوش مصنوعی اختصاص دادهاند .بیل گیتس و استیون هاوکینگ نیز با این افراد هم عقیده هستند.

همچنین به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم ابلاغ میشود که با استفاده از ظرفیت کمیسیون تنظیم مقررات، تصمیمات لازم درخصوص پاسخگویی شرکت مخابرات و البته جبران خسارات وارده به مشترکان از سوی این شرکت اتخاذ شود. «محمدجعفر نعناکار»، مدیرکل سابق حقوقی سازمان فناوری اطلاعات در گفتوگو با رسانهها بر احقاق حقوق مردم و کاربران بهخاطر اختلالهای پیش آمده تأکید کرده و گفته بود: «مطابق قانون اساسی و قواعد کلی آیین دادرسی کیفری، دادگاههای عمومی مرجع تظلمخواهی هستند. برای مرور این بخش از وب از مرورگرهای Tor و I2P استفاده میشود که به کاربران اجازه میدهد کاملاً ناشناس بمانند. این شیء پرنده توسط Pierpaolo Lazzarini در یک شرکت ایتالیایی به نام Jet Capsule طراحی شده است. این سرویس به گونهای طراحی شده است که به طور اتوماتیک اندازه صفحات آن متناسب با سایز صفحه گوشیهای همراه و یا تبلتها تنظیم میگردد. یکی از پر استفاده ترین حالات گنجانده شده در سامسونگ اینترنت بروزر که در برنامه ی رسمی یوتیوب نیز دیده می شود سیستم فوق العاده ی نمایش ویدئو های تحت وب به صورت پاپ آپ می باشد؛ به گونه ای که به راحتی در میان صفحات جابجا شده و ویدئو نیز در پایین صفحه پخش می شود. به راحتی و با سرعتی فوق العاده به مرور صفحات وب بپردازید و از نبود هیچ گونه ابزار و تبلیغ مزاحمی نهایت لذت را ببرید.

بخوان  فناوری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | 1biti

“در طول زمان، ما از تفکر در مورد دستگاه های فردی و تکنولوژی های رابط کاربری تقسیم شده به یک تجربه چند کاناله و چندجمله ای تغییر پیدا خواهیم کرد. در طول سال 2022، انتظار داریم که شاهد حملات سایبری در سراسر بخشها باشیم و شاهد انجام انواع اقدامات متقابل از سوی صنعت باشیم. برای آشنایی بیشتر با مفهوم هوش مصنوعی، لازم است با چیستی این مفهوم آشنا شوید و تعریفهای گوناگون ارائه شده از آن را بدانید. مانند سنسورهای برخورد برای هشدار به راننده، GPS و کنترل محیطی. هوش مصنوعی با ترکیب مقادیر زیادی از داده ها با الگوریتم های سریع ، پردازش تکراری و هوشمند کار می کند و به نرم افزار اجازه می دهد تا به طور خودکار از الگوها یا ویژگی های داده ها یاد بگیرد. توی این پک فوق العاده، صفرتاصد مبانی برنامه نویسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی!

اپل میلیون ها طرفدار وفادار در سرتاسر جهان دارد که آماده اند تا در هنگام رونمایی از محصولات جدید خود، برای خرید و استفاده از این محصولات صف بکشند. جهان آن بیرون است، احمقانه و تحت تأثیر عادتها و آماده برای برهمخوردن. به گفته سامسونگ، این روبات از هوش مصنوعی بهره میبرد که به لطف این قابلیت میتوان از آن بهعنوان یک روبات امنیتی، دستیاری کاربردی برای رسیدن به تناسب اندام، ابزاری برای ارتباط با دستگاههای هوشمند خانگی یا حتی وسیلهای سرگرمکننده برای کودکان یا حیوانات خانگی استفاده کرد. در ادامه برخی از ابزارهای هوش مصنوعی ارائه شدهاند که میتوان با استفاده از آنها پروژههای هوش مصنوعی را ساخت و پیادهسازی کرد. در این بین استدلالهایی وجود دارد که بخشی از وضعیت اینترنت را ناشی از مشکلات فنی میدانند. با این وجود به راستی اگر بشر قادر به فهم حقایق ریاضی است، به نظر چنین محدودیتی برای او معنا ندارد.

شایان ذکر است جهت استفاده از این سرویس برخلاف سرویس موبایل بانک نیاز به نصب نرمافزار خاصی برروی تلفن همراه نبوده و تنها با فراخوانی یک صفحه وب در بستر اینترنت قابل دسترس است. اینترنت بستر تبادل اطلاعات است و روزانه مقدار زیادی از اطلاعات، اعم از عمومی و خصوصی از این طریق جابجا میشوند. کامپیوترها و اجزایی که اطلاعات و خدماتی را به باقی اجزا میدهند را سرور مینامند و کامپیوترها و اجزایی که این سرویسها را طلب و دریافت میکنند کلاینت مینامند. برای مثال مرورگر اینترنت شما به احتمال زیاد به سرور وب متصل میشود و مرورگر ایمیل شما به قسمت ایمیل سرور. این ناشناس بودن میتواند راهی عالی برای محافظت از امنیت کاربر و گفتار آزاد کاربر یا مخفی نگه داشتن اطلاعات طبقهبندی شده توسط دولت باشد. ۲۵ بهمن ماه و پیش از اختلالات سرعت اینترنت در کشور بود که دولت پروژه بزرگ فیبر نوری را در کشور کلید زد. از طرف دیگر هر سرور نیز میتواند سرویسهای مختلفی را بدهد.

مشتریان با اتصال به اینترنت و مراجعه به لینک میتوانند از این خدمت استفاده کنند. همچنین آنها میتوانند لامپهای هوشمند شما را خاموش یا روشن کنند یا روی تلویزیون شما فیلم مورد علاقهتان را پخش کنند. هکرها میتوانند به شبکهها و سیستمها وارد شده و اطلاعاتی مانند اطلاعات ورود به سیستم یا سوابق حساب بانکی و کارت اعتباری را به سرقت ببرند. به نظر می رسد کسانی که پتانسیل کامل هوش مصنوعی را درک می کنند، بیشتر از کسانی که فقط اصول اولیه آن را می دانند، از آن می ترسند. آدرس IP برقراری ارتباط در یک شبکه، مستلزم مشخص شدن آدرس کامپیوترهای مبدأ و مقصد است (شرط اولیه به منظور برقراری ارتباط بین دو نقطه، مشخص بودن آدرس نقاط درگیر در ارتباط است).

بخوان  درس هوش مصنوعی -راهنمای جامع هوش مصنوعی و سیستم های خبره در مهندسی کامپیوتر 1 بیتی

دورههای آموزشی مختلفی در حوزه هوش مصنوعی از قبیل یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، شبکههای عصبی، منطق فازی، پردازش تصویر، الگوریتمهای بهینهسازی هوشمند، داده کاوی و سایر موارد در سطح مقدماتی تا پیشرفته و در بسترها و فناوریهای مختلفی همچون پایتون، OpenCV، متلب، GAMS و دیگر موارد در این مجموعه موجود است. بنابراین نسبت به سطح دشواری پروژه مدلها باید برای ساخت هوش مصنوعی مورد نظر بررسی شوند. در این میان، عدهای نیز چاشنی معماگونهای به ماجرای سرعت اینترنت دادند و از اجرایی شدن مخفیانه طرح موسوم به صیانت صحبت به میان آوردند. هوش مصنوعی در زمینه پزشکی نیز دستاوردهای فراوانی داشته و امروزه بسیاری از سازمان ها و مراکز مراقبت های پزشکی برای نجات جان انسان ها به هوش مصنوعی اعتماد کرده اند.

از طریق اینترنت محدودیت جغرافیای از میان برداشته شده و مردم به دنیایی از اطلاعات و ارتباطات دسترسی دارند و در حال ایجاد روابط اجتماعی بر اساس علایق، نیازها و ارزشهای فردی هستند. اینترنت در واقع بستههایی است که در حال رفت و برگشت هستند. تکنولوژی وایمکس در واقع با استفاده از دکل های متعدد در سطح شهر به کاربران سرویس میده . کنگره جهانی موبایل که یکی از بزرگترین رویدادهای مهم در عرصه علم و فناوری در جهان بهشمار میرود، امسال قرار است در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شود. این شهر در رتبه سی و پنجم پیشرفتهترین شهرهای جهان قرار دارد اما رتبه آن نسبت به سال گذشته سه پله سقوط کرده است.

معمولا از چند ماه پیش از معرفی و ارائه رسمی هر محصول اپل، بازار شایعات و گمانهزنیها درباره آن چنان داغ میشود که کسر بزرگی از خبرهای دنیای تکنولوژی در رسانههای گوناگون دنیا به آن اختصاص سایت 1biti مییابد. هر دستگاهی که محیط خود را درک کند و بر اساس ادراکش اقدامی انجام دهد که شانس دستیابی موفقیتآمیز به هدف را بیشینه کند، یک عامل هوشمند است. به همین دلیل شرایط و ضوابطی برای حفظ حریم خصوصی و برقراری امنیت در اینترنت توصیه میشود؛ با انجام برخی از اقدامات در این زمینه میتوان تا حدود زیادی امنیت را در این محیط فراهم نمود.

در اثر آتشسوزی در یکی از حوضچههای مخابراتی شرکت مخابرات ایران که علت آن در دست بررسی است، ارتباطات مشترکان این شرکت و بخشی از مشترکان شرکت ایرانسل دچار اختلال شد.» به همینخاطر، همان شب جلسهای در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات تشکیل شد تا ابعاد این مسئله بررسی شود. صنعت خودروسازی اکنون دست در دست غولهای تکنولوژی جهان برای ساخت پیشرفتهترین، ایمنترین و راحتترین خودروها قدم برمیدارد. این انتخاب اگر چه برای بسیاری از رسانههای جهان غیرمنتظره نبود، اما بدون منتقد هم باقی نماند و از سوی برخی رسانههای چپ مانند گاردین به عنوان بدترین انتخاب ممکن توصیف شد. تا این بخش از این مقاله به مفاهیم برنامه نویسی هوش مصنوعی و معرفی برخی از انواع زبانهای برنامه نویسی آن پرداخته شد، در بخش بعدی مسیر یادگیری برنامه نویسی هوش مصنوعی برای علاقهمندان به این مبحث شرح داده شده است. از رباتها برای بردات محصولات و از سنسورهای مختلف برای تجزیه و تحلیل خاک استفاده میشود. هوش مصنوعی شاخه ای از علم کامپیوتر است که از آن برای هر چه بهتر کردن عملکرد دستگاه های کامپیوتری و تعامل هر چه بیشتر دستگاه و انسان استفاده می شود. ۵G توانایی قرار دادن یک میلیون دستگاه را در هر کیلومتر مربع ارائه میدهد، به این معنی که استفاده از تعداد زیادی سنسور در یک منطقه بسیار کوچک امکان پذیر خواهد بود و استقرار اینترنت اشیاء صنعتی در مقیاس بزرگ را ممکن میکند.