تکنولوژی اطلاعات و سیاست به مثابه متون متحول برای سیاست گذاری 1 بیتی

در واقع مشکلاتی که پس از سکته مغزی و آسیب های ستون فقرات باعث مشکلات حرکت آن ها می شود از طریق هوش مصنوعی تا حد زیادی قابل درمان خواهد بود. محدودیت تکنولوژی، هزینه ی سیستم، نگهداری متخصصین در سازمان، وارد کردن داده های بیمار در سیستم، مشکلات کسب دانش، مدل سازی دانش پزشکی، تأیید عملکرد سیستم، توصیه های اشتباه و مسؤولیت در برابر خطا، محدودیت حوزه ی عملیاتی هوش مصنوعی و ضرورت یکپارچگی آن با فعالیت های جاری از جمله چالش های پیش روی به کارگیری این نوع سیستم ها است که مستلزم ارایه ی راهکار یا پاسخ های مناسب می باشد.

فهم زبان طبیعی، همان هوش مصنوعی است که توسط نرمافزارهای کامپیوتری استفاده میشود تا بتوانند متون و هر نوع داده غیر ساخت یافته را تفسیر کنند. سرویس تبدیل متن، اسناد و جزوه آیپا اولین تبدیلگر تصاویر به متن با پشتیبانی زبان فارسی است که به کمک آن می توان از متون کتاب، مجله و نامه عکس برداری کرد و سپس متن تایپی آن را تحویل گرفت. با بهرهمندی از هوش مصنوعی میتوان زیرساختهای فناوری و همچنین اقتصاد دیجیتال یک کشور را به میزان زیادی تقویت کرد. میتوان یک شبکه عصبی را به یادآوری گذشته به میزان محدود وا داشت. از این منظر پردازش زبان طبیعی به حوزه تعامل انسان-کامپیوتر مربوط میشود. 2. فرایندهای صنعتی موجود و پیشین، منابع نیرو و مواد، و روشهای انتقال و ارتباط، که تصور میشود به تولید یا بهبود کالاها و خدمات مربوط باشند.

این روزها، هر اپلیکیشن و هر وب سایتی از هوش مصنوعی برای بهبود عملکردهای خود استفاده می کند. این مسأله كه “دستگاهی كه نمادها را تكثیر میكند میاندیشد” مسألهای تجربی نیست و جمعآوری شواهد نمیتواند پاسخی برای آن فراهم بیاورد. سه تن از رزیدنت های ارشد از بیمارستان بریگام و زنان (BWH) این فرصت را داشتند تا طی یک برنامه ی شناور از فعالیت های آموزشی ، تجربی و تحقیقاتی در بیمارستان عمومی ماساچوست و مرکز بالینی بیمارستان بریگام ، خود را در استفاده از هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) ، غوطه ور کنند. در طول این برنامه ، مولفان ارشد ، دکتر والترز ویگینز (PhD) و دکتر ترِیویس کاتون به همراه دکتر کِرتی مگودیا (PhD) برای تمام جوانب توسعه ی برنامه ی مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) از جمله تنظیم داده ها ، طراحی مدل ، کنترل کیفیت و آزمایش بالینی معرفی شدند. تمام سیستمهای امروزی، از جمله آنهایی که از یادگیری عمیق استفاده میکنند، برای حل مشکلات آینده به حجم زیادی از دادههای آموزشی مراجعه میکنند که به عنوان مدل مرجع در حافظه آنها ذخیره شده است؛ برای مثال هوش مصنوعی تشخیص چهره با تعداد زیادی تصویر، نام و لیبل آنها آموزش میبیند و در نتیجه میتواند تصویر پیش روی خود را تشخیص دهد.

در این پلتفرم جامع انواع سرویس های هوش مصنوعی بصورت کاملا اتوماتیک در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است. از این میزان تاثیر اقتصادی هوش مصنوعی، ۶/ ۶ هزار میلیارد دلار فقط به خاطر افزایش بهرهوری و ۱/ ۹درصد بهخاطر اثراتی است که این فناوری بر تسهیل بخش مصرف دارد. دادهها فقط زمانی میتوانند به دانش تبدیل شوند که تجربه شده باشند و آنچه که دانش و تجربه است میتواند اشکال مختلفی داشته باشد. توسل به یک هدف از طریق طبیعت مشروط انسانی به عنوان معیار “دوستانه بودن”، جوابی برای مشکل فرااخلاقی بودن تعریف اخلاقیت عینی است. ایجاد معیارهایی برای ارزیابی فناوریهای مختلف، مانند همیشه بخشی از کار آنها است. الگوی های این هوش معمولا به دو روش متفاوت از انسان ها رفتار می کند یعنی اگر برای آن هدفی تعیین کنید الگوریتم نمی تواند به تنهایی خود را بر اساس تنظیم نماید و در دیگر الگوریتم ها جعبه هایی سیاه خواهند بود که می توانند نتایج را بسیار دقیق ارزیابی کنند و اما اطلاعی از علت و دلیل نداشته باشند. به طور کلی علم پزشکی از طریق پیشگیری از بروز بیماری، درمان های دقیق و موثر، یادگیری از دانش پیشین و همچنین ارزیابی نتایج پیشرفت خواهد کرد.

بخوان  حقایق اساسی تکنولوژی

احتمالاً قدیمیترین اجدادش کارل مارکس و فردریش انگلس باشند که در مانیفستِ کمونیست اعلام کردند که ویژگیِ دنیای سرمایهداریِ مدرن عبارت است از «انقلابِ مداوم در تولید و اختلالِ بیوقفه در تمام موقعیتهای اجتماعی»، که به گفتۀ آنها باعث میشود «هرآنچه سخت و استوار است دود شود و به هوا برود». با ایفای نقش اساسی هوش مصنوعی در نرم افزارها و خدمات مدرن ، هر یک از شرکتهای بزرگ فناوری در تلاش هستند تا فناوری قوی یادگیری ماشینی را به منظور استفاده در خانه ارائه داده و فروش آن ها از طریق خدمات ابری به عموم مردم را گسترده تر سازند.هر یک از آن سعی در رفتن به فراسوی مرزهای این حوزه دارند، اگرچه احتمالاً Google باDeepMind AI AlphaGo بیشترین تأثیر را در آگاهی عمومی از هوش مصنوعی داشته است.

اگر شما در یک صنعت پررقابت، بهترین دادهها را در اختیار داشته باشید، حتی اگر همگان از فناوریهای مشابه استفاده کنند، برگ برنده از آن بهترین دادهها خواهد بود. اگر به دنبال کاستن هزینه تیم پشتیبانی و در عین حال افزایش کیفیت خدمات به مشتریان کسبوکارتان هستید،ما سرویس چت بات هوشمند آیپا را به شما پیشنهاد میکنیم. پلتفرم هوش مصنوعی همان چیزی است که شرکت ها به دنبال آن هستند. این روزها کارفرمایان به دنبال افرادی با مجموعه مهارت های متنوع هستند، مشخصاً کسانی که می توانند به شرکت های خود در پیشرفت به نسل بعدی کمک کنند. با توجه به تحقیقات به عمل آمده اگر خودروهایی که در جاده ها تردد می کنند بدون سرنشین و متصل به شبکه باشند، هیچگونه تصادفی نخواهیم داشت. همانطور که امروزه شرکت ها و سازمان ها بدون سیستم های دیجیتال و اینترنت قادر به انجام کسب و کار نیستند، سازمانها و شرکت ها نیز بدون استفاده از قابلیتهای هوش مصنوعی نمیتوانند به طور موثر عمل کنند.

این امر مهندسان یادگیری ماشین را از پرداختن به جزئیات استقرار مدل خود در زیرساخت های مختلف برای ارائه برنامه های کاربردی مختلف سازمانی نجات می دهد. برای دستیابی به ارزش متحول کننده از هوش مصنوعی مستلزم استقرار برنامه های کاربردی هوش مصنوعی لازم است که به مرور زمان از پلتفرم هوش مصنوعی در کسب و کارها استفاده شود. کسبوکارهای کوچک با سرمایه کم ممکن است در ایجاد وجوه لازم برای استفاده از هوش مصنوعی مشکل داشته باشند. جستجوی هوشمند آیپا یک فناوری جستجوی سازمانی است که از پردازش زبان طبیعی هوشمند برای درک زبان منحصر به فرد صنعت شما استفاده می کند. الگوریتمهای جستجوی استاندارد میتوانند برای حل مسائل بدون حسگر مستقیماً به فضای حالت باور اعمال شوند. بیماران برای موقعیتهای غیر اورژانسی میتوانند با سیستم AI بیمارستان برای تجزیهوتحلیل علائم خود تماس بگیرند.

این لولهها در عمل امکان تنفس دائمی را برای غواصان فراهم میکردند. ️ پردازش زبان طبیعی (Natural Language Processing) در این شاخه، سیستمها برای فهم زبان انسان برنامهریزی میشوند. در این آزمایش، یک انسان یک هواپیمای مجازی را هدایت میکرد، در حالی که سیستم هوش مصنوعی هواپیمای دیگری را در همان فضای هوایی هدایت میکرد. در حوزه پزشکی، امروزه تکنیکهای هوش مصنوعی اعم از یادگیری عمیق، طبقهبندی تصاویر و تشخیص شیء (Object Recognition) میتواند با همان دقت رادیولوژیستهای آموزشدیده و بسیار حرفهای، برای شناسایی سرطان در امآرآیها به کار رود. داده ها باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند تا متخصصان هوش مصنوعی بتوانند بدون صرف زمان برای بهبود کیفیت داده، جریان داده را ایجاد کنند. درجایی، شخصیت اصلی داستان متوجه میشود رباتها بهقدری پیشرفت کردهاند که میتوانند همانند انسان تولیدمثل کنند. هدف اصلی ML این است که به کامپیوترها اجازه دهد بدون دخالت یا کمک انسان به طور مستقل یاد بگیرند و بر اساس آن اقدامات را تنظیم کنند.

بخوان  مقالات حاوی کلیدواژه "تکنولوژی پزشکی" جویشگر علمی فارسی علم نت | 1biti

همچنین ویگینز از راهنمایی ها و بازخوردهای راهنمایان این پروژه ، دکتر کاترین آندریول (PhD) و دکتر مایکل روزنتال (PhD) ، قدردانی کرد. برنامهها در بازیهایی نظیر شطرنج، بازی چکرز و اتللو حتی از قهرمانان جهانی هم بهتر عمل میکنند. هوش مصنوعی خودآگاه که میتواند توضیحات و استدلالهای مختلفی را ارائه دهند، به حدی تکاملیافته است که میتواند مانند مغز انسان عمل کند. ماشینهای هوش مصنوعی زبان انسان را در هر زمینهای پردازش، تشریح و درک میکنند تا وظایف را بهطور خودکار انجام دهند؛ مانند پاسخ به سؤال، خلاصهسازی، پیمایش و ترجمه ماشینی. به خاطر داشته باشید که این سیستمها برخلاف انسان تنها برای انجام وظایف خاص، تعریف شده و آموزش دیدهاند و به همین خاطر به آنها هوش مصنوعی محدود گفته میشود. ماشین آلات با خودآگاهی وضعیت فعالی شان را درک می کنند و می توانند از این اطلاعات برای استنباط آنچه که دیگران احساس می کنند استفاده نمایند.

شاید اگر آتش کشف نمی شد تا اجداد ما برای پخت و پز خوراک از آن استفاده کنند، ما نیز اکنون قادر به آشپزی نبودیم. بسیاری از رویکردهای کنونی، از تکرار وقوع واژگان در یک متن برای ایجاد یک ارائه نحوی از متن استفاده میکنند. 2- یادگیری با استفاده از داده های موجود (الگو ها) انجام میشه. این سیستمهای یادگیری ماشین دادهها را از طریق دادههای موجود در وب و ارزیابی ارتباط بین رویدادهای جهانی و تأثیر ان بر قیمت داراییها به دست میآورد. سازمانها برای اینکه هوش مصنوعی را جزء اصلی کسبوکار خود کنند، به روشهای سریعتر و مسئولانهتری برای پیادهسازی هوش مصنوعی در سیستمهای خود نیاز دارند که در حالت ایدهآل از مهارتهای موجود تیمهایشان استفاده میکنند. استفاده از هوش مصنوعی به رشد و بلوغ خود ادامه داده است و برخی از سازمان ها توانسته اند به کمک هوش مصنوعی و فناوری های یادگیری ماشین به موفقیت های بزرگی برسند. مجموعه داده های آموزشی بسیار بزرگی وجود دارد- Open Image Dataset Google دارای حدود نه میلیون تصویر است ، در حالی که منبع ویدیوی YouTube-8M دارای هفت میلیون فیلم دارای عنوان می باشد. سال ۲۰۲۰ درحالی به پایان رسید که دنیا بهخاطر ویروس کرونا به خاموشی اقتصادی وسیعی فرو رفت؛ اما این اساسا به معنای سال بدی برای اپل و هفت شرکت برتر صنعت تکنولوژی نبود.

چترباتها میتوانند احساسات کارکنان را به صورت روزانه اندازه گیری و تحلیل کنند. همچنین با نقش گستردهتر هوش مصنوعی، سازمانها برای تشویق چشماندازی جامع و نوآورانه میتوانند بر عملکرد منابع انسانی سرمایهگذاری کنند. برای مثال می توان Deep Blue را یک برنامه شطرنج IBM در نظر گرفت که می تواند قطعات را در صفحه شطرنجی شناسایی کند و از همین طریق پیش بینی را انجام دهد. در واقع هوش مصنوعی توانایی الگوریتم های کامپیوتری برای به دست آوردن نتایج بدون در نظر گرفتن مستقیم انسان را خواهد داشت. اما در این نظر سنجی رتبه پنجم را به دست آورده است. آنچه که امروزه تکنولوژی هوش مصنوعی را از تکنولوژی های قدیمی در مراقبت های مرتبط با سلامت متمایز می کند توانایی کسب اطلاعات، پردازش آن ها و در نهایت ارائه خروجی به صورت دقیق به کاربر نهایی است. ربات های درمانی و همچنین در استفاده از فناوری های ربات اجتماعی در مراقبت از سالمندان کمک کننده هستند و از این طریق کیفیت زندگی افراد مسن بهبود خواهد یافت.

این تکنولوژی تشخیص عاطفه بر ویژگیهای رفتاری ظریف مرتبط با شادی، اعتماد، ترس، تعجب، غم، انزجار، خشم و انحرافات انسانی متمرکز سایت 1biti است. به گزارش peoplematters.in، ادغام هوش مصنوعی با کمک روشهای مدیریت منابع انسانی، منجر به تعامل سازمانها با نیروی کار، قابلیتهای انسانی برای تجزیه و تحلیل دادههای هوش مصنوعی، پیشبینی سناریوها و انجام برنامه ریزیهای مناسب شده است. به این معنا که اینترنت همگانی باشد و عموم مردم جهان بتوانند از آن استفاده کنند، ولی مدیریت و کنترل آن در دست نهاد یا افراد خاصی متمرکز نباشد. استفاده میشود. این مفاهیم در پیوست A کتاب هوش مصنوعی راسل و نورویگ برای افرادی شرح داده شده است که با آنها آشنایی ندارند. تا پیش از این، تنظیم و تغییر سیستمهای موجود برای برآوری نیازهای جدید، آسانتر از ساخت یک شبکه عصبی از صفر بود. او باید هزاران دستكاری را انجام دهد و برگههای سفید را با رشتههایی از اعدادِ صفر و یك پُر كند. این کار می تواند فشار خون را کاهش دهد، تعاملات اجتماعی را دو چندان کند و مقدار اضطراب را به صفر برساند. برای نمونه، تعاملات شما با الکسا، Google Search و Google Photos همگی مبتنی بر یادگیری عمیق (Deep Learning) است و هرچه بیشتر از این ابزار استفاده کنید، دقت آنها بیشتر میشود.

بخوان  ↑ H. Scott Fogler

بیشتر متخصصانی که به دنیای هوش مصنوعی وارد میشوند، ابتدا کار خود را بهعنوان یک برنامهنویس کامپیوتر آغاز میکنند و برای مدتها در این حرفه باقی میمانند. از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی در علم کامپیوتر می توان به داده کاوی، پردازش ابری، تشخیص تصویری و غیره اشاره کرد. داوینچی تمام طول عمر خود را مشغول شکافتن جسد انسانها و کشیدن طرحهایی دقیق از آنها پرداخت تا نحوه فعالیت اندامهای بدن انسان را درک کرده و سپس از تمام یافتههای خود برای ساخت اولین ربات خود استفاده کرد. رباتها بهاندازه انسانها و چهبسا بیشتر از انسانها هوشمند هستند. ابزارهای مبتنی بر دانش (Knowledge-based): این ابزارها، مبتنی بر «آنتولوژی» ( Ontology | هستانشناسی) و پایگاههای دانش ساخت یافته عظیم (متشکل از مفاهیم، تعاریف، اطلاعات و قوانین) هستند. این تکنولوژی متشکل از یک سری محصولات از قبیل ساعتهای مچی و دیواری هوشمند و تجهیزات آشپزخانه بود که در جلب توجه مصرف کنندگان ناموفق باقی ماند.

هوش مصنوعی میتواند وظایف مدیریتی و اداری را برای نیروی انسانی از قبل برنامه ریزی، استراتژی منابع انسانی را توسعه، کارکرد کارکنان را مدیریت، سیاستهای شرکت را تجزیه و تحلیل و به سوالات عمومی پاسخ دهد. این سیستمها به وظایف اداری روزمره و معمولی بشر کمک میکنند تا خطاهای انسانی را به حداقل و کارایی را به حداکثر برسانند. در حالی که شاید یک کاربر معمولی ممکن است حتی متوجه برخی از تمایزات نشود، اما رهبران فناوری اطلاعات و تیمهایشان رابطه متفاوتی با هوش مصنوعی دارند. این سیستم های هوش مصنوعی می توانند از تجربیات گذشته برای آگاهی از آینده استفاده کنند. شاید برایتان عجیب باشد ولی تکنولوژی آینده از تکنولوژی گذشته محافظت میکند، و این یعنی تکنولوژی همیشه در خدمت بشریت است. استفاده از هوش مصنوعی برای پردازش مجموعههای داده عظیم، پیشرفتهای زیادی را برای هوش تجاری و تجزیه و تحلیل در میان فناوریهای بیشمار دیگر به همراه خواهد داشت. به طور کلی هوش مصنوعی در زمینه پزشکی در طول چندین دهه گذشته نقش مهم و رو به رشدی در جهان است و به صراحت می توان گفت که این هوش و تمام فناوری های مرتبط با آن به صورت فزاینده ای در تجارت و زندگی رواج دارند و به تدریج در حوزه سلامت مورد استفاده قرار می گیرند.

به عنوان مثال، پلتفرمهای هوش مصنوعی میتوانند مدلهای یادگیری ماشینی را در چندین ارائهدهنده زیرساخت مستقر کنند. به طور کلی برای کاهش میزان خطرها الگوی هوش مصنوعی نیاز دارد تا چندین مرتبه مورد آزمایش قرار بگیرد. بنابراین واضح است که در این جهانِ AI-first استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محصولات و آموزش مفاهیم و کاربردهای آن برای کارآفرینان و مهندسان بسیار حایز اهمیت است. هوش مصنوعی برای قفل های تشخیص چهره، برای ثبت و تأیید امنیت شما برای تراکنش ها استفاده می شود. بنابراین، توسعه کسب و کارها در توانایی ساخت، استقرار، و اجرای برنامه های کاربردی هوش مصنوعی سازمانی در مقیاس، تبدیل به یک امر ضروری برای بقای کسب و کار می شود.