تکنولوژی معنی در دیکشنری آبادیس | 1biti

خود این واژه نیز از همان دو واژه یونانی که پیشتر درموردشان صحبت کردیم گرفته شده است. نام فناوری را می‌توان بر هرچیزی اطلاق کرد که ایجاد شده است این چیز به طور طبیعی رخ نمی‌دهد و سبب بهبود روند، نتیجه یا ادراک می‌شود. فرایندهای صنعتی موجود و پیشین، منابع نیرو و مواد، و روش‌های انتقال و ارتباط، که تصور می‌شود به تولید یا بهبود کالاها و خدمات مربوط باشند. چنین توربینی بیشتر برق مورد نیاز انسان را در سراسر جهان تأمین می‌کنند. مصرف برق و استاندارد زندگی ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند.[۱] تصور بر این است که برق رسانی بزرگترین دستاورد بشر در قرن ۲۰ بوده‌است.

  • V تکنولوژی روش انجام کار و ابزاری است که توسط آن به اهداف خود نائل می‌شویم.
  • فصل ۶، نظراتی در مورد نحوه‌ی تجاری‎سازی تکنولوژی ارائه کرده و فصل ۷، به مقوله‌ی مذاکرات و تهیه‌ی پیش‎نویس قراردادهای امتیاز می‎پردازد.
  • با این وجود گمان می رود، ظهور ساختار های اجتماعی که بیشتر و بیشتر سلسله مراتبی می شدند و همچنین نیروی کار متخصص، تجارت و جنگ بین فرهنگ های مجاور و نیاز به اقدام دسته جمعی برای غلبه بر چالش های محیطی مانند آبیاری، همه نقشی موثر در این امر ایفا کرده باشند.
  • از همان اولین روزهایی که انسان خردمند پای به عرصه هستی نهاد، تکنولوژی و ابعاد مختلف آن نیز معنا یافتند.

در این فرآیند کالاها و خدمات اختراع می‌شوند، توسعه می‌یابند، تولید و استفاده می‌شوند. گروه تحقیقاتی طلوع با هدف ارائه آموزش و مشاوره با روش های نوین در زمینه رشته های علوم انسانی، علوم پایه و رشته های فنی و مهندسی پایه گذاری شده است. دلالت دارد بر فعالیت عملی در راه بهبود روش‌ها و وسائل صنعتی قدیمی بدون ارجاع به اصول علمی، یعنی گرایش به اختراع اشیاء و فرایندهای جدید یا ایجاد بهبود در اشیاء و فرایندهای قدیمی تر.. و شاید اکثر اختراعات فنی و ترقیات بی هیچ نوع کمکی از سوی علم محض صورت گرفته‌است.

بخوان  Crazy موبایل: Classes from The Pros

تاریخچه باتری

از نظر مدیران بازرگانی، تکنولوژی مهم‌ترین دارایی شرکت‎ها است که کمتر موردتوجه قرار می‎گیرد. اکثر مدیران معتقدند که آینده‌ی شرکت آن‌ها تا حد زیادی به استفاده از تکنولوژی بستگی دارد. با این وجود، بسیاری از شرکت‎ها هنوز استراتژی تکنولوژی و روش مناسبی برای ارزیابی و ارزش‎گذاری دارایی‎های تکنولوژیک خود تدوین و پیاده‎سازی نکرده‎اند.

فرهنگ فارسی

تکنولوژي را مي توان تمام دانش، کالاها، فرايندها، ابزارها، روش ها و سيستم هايي تعريف کرد که در جهت خلق و ساخت کالاها و ارائه خدمات به کار گرفته مي شوند. تکنولوژي ابزاري است که به وسيله آن مي توانيم به اهداف خود دست يابيم. تکنولوژي، اجراي عملي دانش است، ابزاري است که به کمک تلاش و سعي آدمي مي آيد.

فناوری اطلاعات؛ حلقه مفقوده توسعه

واژه فن آوری اغلب به نوآوری ها و ابزارهایی نو اشاره دارد که از اصول تازه دانشی بهره می برند. یعنی انسان ها برای تسلط داشتن به محیط اطراف و زندگی راحت تر نیاز به فناوری و تکنولوژی دارند. افزایش سرعت اینترنت باعث یکپارچه‌تر شدن شبکه جهانی و رونمایی از تکنولوژی‌های مجله خبری 1 بیتی جدید خواهد شد که برای دسترسی به آن‌ها نیازمند سرعت بالایی هستیم. انسان می‌تواند محیطِ خود را بشناسد و به صورتی روان در آن حرکت کند. شاید در این قسمت یادِ جاروبرقی‌های هوشمند بیوفتیم که خود به خود مسیر را تشخیص می‌دهند و یک محیط را جارو می‌زنند.

http://118amoozesh.ir