دانلود مطالعات معماری و ریزفضاهای بیمارستان، درمانگاهها، آزمایشگاه ها و داروخانه | memarinavaz

دانلود مطالعات معماری و ریزفضاهای بیمارستان، درمانگاهها، آزمایشگاه ها و داروخانه | memarinavaz

به خاطر مسائل بهداشتی مستراح‌ها بایستی خارج از محدوده جراحی و فقط در سرسرای (لابی) بیماران برنامه فیزیکی درمانگاه جدول ریزفضاهای ضوابط طراحی بیمارستان و درمانگاه عمومی و کودکان قرار گیرد. این اتاقها که نیاز آنها مطلق نیست نباید بیش از ۵ متر مربع باشنددر این اتاقها جراحان پس از عمل گزارش آن را تهیه می‌کنند. اتاقهای فعالیت‌های جنبی ضروری نیست که در نزدیکترین مجاورت اتاقهای عمل قرار گیرند. این اتاقها بوسیله راهرویی که مورد استفاه بیمار نباشد جدا شوند. بحث ارزشیابی بیمارستان ها و عملکرد آنها و نحوه بهره برداری بیمارستان ها مربوط به حوزه معاونت سلامت وزارت بهداشت است.

  • فـــايل ســـانا صرفا يک طرح کارآفرينی مشارکتی است که هدف آن درآمدزايی برای دانشجويان، دانش آموزان، محققان، کاربران اينترنتی و …
  • علم پزشکی بصورت بخشی از نیاز انسان و تمایل او به بقاء، سابقه ای بس طولانی دارد.
  • که منشاء اقتصادی و عملکردی دارند و روابط فضاها تحت یک نظام کلی در بیمارستان قرارمیگیرند.
  • بیشتر این وسایل توسط دپارتمان جراحی (۴۰%) و مراقبتهای ویژه، جراحی و داخلی (هر کدام ۱۵%) استفاده می‌شود.
  • ممکن است دراتاق های روز، جایی که بیماران سیار گرد می آیند امکان بهره مندی از نور طبیعی، آفتاب، درخت وآسمان را ایجاد کرد( مانند یک حیاط محصور) که ارجح است قابل کنترل ازایستگاه پرستاری باشد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. عمده ترین تجهیزات استریل مرکزی شامل اتوکلاو ، ابزار شوی ، دستکش شوی ، اولتراسوند کلینر می باشد. برای اغلب بیمارستان های بزرگتر از 50 تخت خواب ، داشتن رختشویخانه اقتصادی خواهد بود. عناصر اصلی این واحد استاندارد بوده و دارای عملیات کاملا شناخته شده ای می باشد. در هر رختشویخانه به ازای هر تخت بیمارستان به اندازه 4 تا 6 کیلو برای ماشین لباسشویی در نظر گرفته می شود که به تفصیل تشریح خواهد شد. بخش خدمات و پشتیبانی بیمارستان ، همانند تسهیلات تشخیص و درمانی مکمل ، خدمات ثانویه را در خدمت بیمار قرار می دهد.

بخوان  مفهوم تکنولوژی چیست :: علم و تکنولوژی | 1biti

دانلود پلان فرهنگسرا ( پلان حرفه ای)+ نما برش سایت پلان

این بخش شامل رختشویخانه ، استریل مرکزی ، آشپزخانه ، تاسیسات و گاز های طبی ، امور اداری و مورگ واتوپسی است. پزشکی یکی از قدیمی ترین نهادهای اجتماعی – فرهنگی می باشد که انسان به صورت مستقیم با این پدیده روبرو است. بر طبق شواهد و مدارک پزشکی تحولات مربوط به این رشته در بابل 600 سال قبل، يعني 4000 سال پيش از يونان آغاز گشته است.

بخش های پاراکلینیک – واحد های تشخیص

این اتاق را می‌توان مستقیم یا غیر مستقیم به بخش استریل اتاق عمل مرتبط کرد. این اتاق شامل یک بخش بهداشتی برای اشیاء استریل شده و یک بخش معمولی برای اشتباه غیر استریل است. تجهیزات آن بایستی شامل سینک، سطح انبار، سطح کار و استریل کننده‌های بخار باشد.

این اتاق راحتی باید دارای تعداد صندلی کافی، کابینت و یک سینک باشد. اگر چه دسترسی مستقیم به اتاق عمل ارجح است این کار همیشه ممکن نیست اگر دسترسی مستقیم امکان پذیر نباشد اتاق تجهیزات بایستی تا حد امکان نزدیک اتاق عمل باشد تا مدت انتظار کمتر شود. به خاطر دلایل سلامتی، پله‌ها بایستی طوری طراحی شوند که در مواقع لزوم ظرفیت تمام گردش عمومی را داشته باشند البته مقررات ساختمان سازی ملی نیز بایددر نظر گرفته شوند. درها نباید پهنای مفید پاگردها را اشغال ومحدود کنند و با توجه به مقررات بیمارستان، درهای رو به راه‌پله باید به طرف خروجی باز شوند.