راه های آموزش و افزایش هوش هیجانی-آل اسکیپ

راه های آموزش و افزایش هوش هیجانی-آل اسکیپ

یادگیری هوش هیجانی موضوعی است که برای هر فردی در هر جایگاهی و هر تحصیلاتی، لازم و ضروری است. نظرات شما مرتب به‌وسیله‌ افراد دیگری با دیدگاه‌های مشابه، تقویت و از نو بیان می‌شوند؛ یا توسط افرادی با دیدگاه متفاوت، نقد می‌شوند. به‌قدر کافی زمان بگذارید تا تمام جوانب داستان را بررسی کنید و دیدگاه خود را به چالش بکشید؛ حتی درصورتی‌که احساس می‌کنید کاملا درست است.

‎دوره آموزش هوش هیجانی چیست؟

ادوارد تورندایک از روانشناسانی است که در حوزه هوش احساسی تحقیقاتی انجام داد و به نتایجی در مورد اثبات وجود آن دست یافت. هیچ کسی انتقاد را دوست ندارد، اما همه ما ممکن است در معرض انتقاد قرار بگیریم. هر انتقادی می تواند یک آجر سازنده باشد که به شما کمک کند تا شرایط را بهبود ببخشید و یا به آدم بهتری تبدیل شوید. اگر در حوزه خاصی تخصص دارید، محتوای آموزشی تهیه کنید و با ارائه آن در ایران آکادمی درآمد کسب نمایید.

در فصل چهارم ما قدم‌به‌قدم تمام این موارد را به شما خواهیم آموخت. با اطمینان می‌توان گفت که شما پس از فراگیری این دوره در تمامی جنبه‌های زندگی خود 80 درصد تغییر مثبت را خواهید دید. این دوره به شما مهارت‌های مفید و کارآمد بسیاری را خواهد آموخت که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

خب، برای تغییر کردن در هر موردی، نیاز به یک سری اطلاعات پایه داریم. منظور از این جمله چیست؟ اجازه دهید با یک مثال برایتان توضیح دهیم. برای انجام این کار ابتدا لازم است که وزن فعلی خود را بدانید و سپس برای کاهش وزن اقدام کنید. برای تغییر هوش هیجانی نیز شما ابتدا باید بدانید در حال حاضر EQ شما چند است؟ و در قدم‌های بعد، اصول تغییرات را بیاموزید. فقط به‌خاطر داشته باشید که پیش از هر چیزی شما به یک انگیزه برای تغییر نیاز دارید.

بخوان  ۱۶ تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول میکنند 1 بیتی

برای موفقیت در هر زمینه‌ای لازم است هم هوش هیجانی و هم بهره هوشی با استفاده از آموزش و روش درست تقویت شوند. تقویت هوش عاطفی به همراه بهره هوشی سبب افزودن درصد موفقیت در کسب و کار می‌شود. در این مقاله ابتدا یک تعریف کلی از ” Emotional Inteligence ” ارائه خواهیم کرد و سپس به بررسی سطح‌ های آن و اهمیت افزایش هوش در زندگی اشخاص خواهیم پرداخت.

توانایی نظارت بر احساسات در هر لحظه برای به دست آوردن بینش روان شناختی و ادراک خویشتن، نقشی تعیین‌کننده دارد. افرادی که نسبت به احساسات خود اطمینان بیشتری دارند، بهتر می‌توانند زندگی خویش را هدایت کنند. این افراد دربارهٔ احساسات واقعی خود در زمینه اتخاذ تصمیمات شخصی از انتخاب همسر آینده گرفته تا شغلی که برمی‌گزینند، احساس اطمینان بیشتری دارند. تئوری هوش هیجانی توسط پیتر سالووی و جان دی مایر در دهه ۱۹۹۰ معرفی شد و به وسیله دانیل گولمن بیشتر توسعه یافت و به عموم مردم ارائه شد.

  • توانايي تنظيم احساسات خود و هدايت آن‌ها در جهت رسيدن به اهداف است.
  • پیش از آنکه سریعا به یک موضوع یا اتفاق واکنش نشان دهید، اتاق فرار و هوش هیجانی مکث کنید.
  • هوش هیجانی شامل پنج مولفه؛ خودآگاهی یا آگاهی از خویشتن (self-awareness)، خود تنظیمی (self-regulation)، انگیزش و خودانگیزشی (self-motivation)، همدلی و مهارت اجتماعی می‌شود.
  • برخی از افراد به اشتباه هوش هیجانی و هوش اجتماعی را یکی تصور می‌کنند؛ اگر چه این دو مفهوم شباهت‌هایی با هم دارند اما یکی نیستند.

دانش و اطلاعات از نکات کلیدی تغذیه‌ ذهن و با‌انگیزه نگه‌داشتن شما هستند. امروزه که اطلاعات مختلف به راحتی در دسترس هستند، این فرصت را دارید که ارزش‌ها و علایق خود را به‌راحتی تغذیه کنید. انگیزه باعث می‌شود افراد شور و شوق بیشتری برای انجام کارها داشته باشند. افراد با انگیزه برای رسیدن به اهداف خود تلاش بیشتری می‌کنند و به موفقیت نیز می‌رسند. مدیران و رهبران موفق معمولا هوش هیجانی بالایی دارند؛ زیرا انگیزه آن‌ها برای رسیدن به موفقیت بیشتر بوده است و نسبت به اهداف سازمان نیز متعهد هستند. بالا بردن خود آگاهی، شناخت نقاط قوت و ضعف و حل ریشه ای مشکلات با درمان افسردگی و افزایش اعتماد به نفس موجب پیشرفت در روابط شخصی و کاری شما می شود.

بخوان  Need to اینترنت خود را افزایش دهید؟ باید ابتدا این را Read

دوره‌های ویدئویی و صوتی، فایل‌های ضبط شده از دوره‌ی حضوری می‌باشد و هیچ تفاوتی با هم ندارد. با خرید دوره‌های ویدئویی و صوتی، فایل آن در اختیار شما قرار می‌گیرد و همیشه در دسترس است. یاد می‌گیریم احساسات و بلوغ عاطفی چیست و چگونه می‌توان احساسات و بلوغ عاطفی خود را مدیریت و کنترل کنیم. این دوره، به نظرم جز دوره‌های بسیار خوبی هست که در مکتب‌خونه وجود داره. از مهارت‌ها و نقاط قوت خود برای رسیدن به موفقیت‌های تحصیلی، شغلی و خانوادگی استفاده کنید. همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.

تخفیف سایر دوره‌ها

خوشبختانه در سالیان اخیر منابع بسیار ارزشمندی در مورد این که هوش هیجانی چیست و چه تاثیری در زندگی افراد دارد، نوشته شده است. اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد EI هستید می‌توانید از این منابع استفاده کنید. برخی از مهم‌ترین منابع در این قسمت آورده شده است که شامل مقالات و کتاب‌ها هستند.

طبق بررسی ها، یکی از مولفه های مشترک بین افراد موفق و ثروتمند، بالا بودن هوش هیجانی آنها است. کسی که هوش هیجانی بالایی دارد می تواند درآمد بهتری هم داشته باشد و مسیر بهتری را برای موفقیت طی کند. جهت انتخاب نوع گواهینامه، پس از کلیک بر روی خرید دوره مجازی، در سبد خرید می توانید گواهینامه مورد نظر خودتان را انتخاب نمایید. برای حفظ سلامت هيجانی خود نبايد احساسات، به شدت فرو نشانده و سرکوب شوند و نه اينکه تشديد و از تنظيم و تعادل خارج شوند. خود تدبيری هيجانی سبب می‌شود احساس کنيد که برای شيوه پاسخ‌دهی مناسب حق انتخاب داريد و مسئوليت آن را هم بپذيريد و بنابراين احساس کنترل بيشتری بر اوضاع می‌ياببد. هيجانات نتيجه تعامل سه عنصر می‌باشند و از آن‌ها سمت‌وسو می‌گيرند.

بخوان  رشته تکنولوژی پرتوشناسی رادیولوژی معرفی رشته گرایش ها بازار کار | 1biti