رایجترین باورهای غلط مردم درباره تکنولوژی که همین حالا باید فراموش کنید 1 بیتی

از ابزارهای مفید دیگری که AI میتواند برای این بخش فراهم آورد،خلاصهسازی اخبار و گزارشها برای انتشار است. حجم و تنوع زیاد دادههای موجود در کنار هزینهی پایین محاسبات و ذخیرهسازی دادهها باعث شده مدلهایی ساخته شوند تا از روی این دادهها، اطلاعات مفید استخراج شود. بخش دیگر تکنولوژی پلتفرم «فارکس اینسایدر» است که بسیار به مشتاقان بورس و خرید سهام بورس کمک میکند که اغلب افراد در سرمایهگذاری بورس شناخت قشری دارند و این تکنولوژی با محاسبات بسیار دقیق و شناخت عمیق ومحاسبه مزیتهای مربوطه سهام کمپانیها به فرد مشاوره میدهد که سهام کدام کمپانی را خریده و تا سود بالای متوجه وی شود. زمانی که در یوتیوب ویدئویی نگاه میکنید، گوگل ویدئوهایی دیگری را نیز به شما پیشنهاد میدهد که شاید موردپسندتان باشد. جوردن در سال ۲۰۱۹ «هوش مصنوعی – هنوز انقلاب رخ نداده است» را نوشت، که در مجله علوم داده هاروارد منتشر شد. رباتهای انساننمایی که میتوانند حالتهای عاطفی چهره انسان را بهسرعت تشخیص دهند و با این روش بهخوبی با انسانها ارتباط برقرار کنند (مثل ربات مشهور سوفیا)، دارای این نوع از هوش مصنوعی هستند؛ حتی برخی از این رباتها میتوانند پس از تشخیص حالتهای مختلف چهره انسان، بهسرعت از این حالتها تقلید و آنها را در چهره خود ایجاد کنند!

یکی از فناوریهای متکی به AI که تقریباً هر روز از آن استفاده میکنیم و برایمان عادی شده است، سیستمهای پیشنهاددهنده است. با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! هوش مصنوعی در سال های پیش رو نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. پس از فیس بوک، شبکه اجتماعی توییتر و کمپانی آمازون با 8 درصد در رتبه های بعدی غیرقابل اعتماد ترین کمپانی ها قرار گرفتند. اگر توییتر گزینه ی مورد علاقه ی شما نیست پس ممکن است فیس بوک, اینستاگرام, اسنپ چت یا هزاران رسانه ی اجتماعی دیگر باشند. یکی از مسائل چالشبرانگیز امروزی به خصوص در بخش «تکنولوژیهای مالی» یا همان «فین تک» (Financial Technology | FinTech) کلاهبرداری با پرداختها، اطلاعات کارتهای بانکی و اطلاعات خصوصی حساس افراد است. در یکی از این موارد، از فناوری تشخیص چهره برای حفظ گونهای از میمونها استفاده شده است. AI با استفاده از الگوریتمها، پردازشهایی روی اطلاعات و دادههای موجود انجام میدهد تا بر اساس نتایج آن تصمیمات لازم برای بهبود کار را بگیرد. این عاملها نیاز به راهی برای بصریسازی آینده (یک ارائه از وضعیت جهان و توانایی پیشبینی درباره اینکه چگونه اقدامات آنها جهان را تغییر میدهد) دارند و نیازمند اتخاذ تصمیماتی هستند که کارایی – یا ارزش – انتخابهای موجود را بیشینه کند.

چنین تغییر پارادایمی تنها از طریق یک تغییر اساسی در وضعیت هوش مصنوعی به سمت آگاهی امکانپذیر است، تغییری مشابه آنچه برای انسانها از طریق فرآیند انتخاب طبیعی و تکامل رخ داده است. بله متفاوت هستن. اگر بخوایم با یک مثال ساده این تفاوت رو بیان کنیم میشه گفت در صورتی که بینایی ماشین رو مثل بدن یک انسان تصور کنیم، بینایی کامپیوتر در واقع مغز و سیستم عصبی این انسان به حساب میاد. به بیان دیگر موضوع از تولید بازی، به تولید سناریوهای قدرتمند بازی و عمیقتر شدن و معناگرا شدن تغییر خواهد کرد و این به لطف هوش مصنوعی در آینده رقم میخورد. چنانکه «دابی» بیان میکند، یادگیری ماشین برنامهای است که کارایی آن در طول زمان و با افزایش میزان دادههای ورودی ارتقا مییابد.

C، یک زبان برنامه نویسی شی گرا همراه با کارایی و سرعت پردازش بالا است. طبیعی است سرعت یادگیری و علائق دانشآموزان در هر کدام از شاخههای درسی یکسان نباشد. در حالت مرسوم روشهای برنامهنویسی احتمالی، برنامهنویس انسانی برای تصمیمگیری در مواجهه با عدم قطعیت، یک برنامه احتمالی بیزی تولید کرده و از ان برای حل مسأله استفاده میکند. شاید به خاطر اینکه این هوش مصنوعی همانند یک ربات جلوی ما قد علم نکرده است ما متوجه کاربرد آن در زندگیمان نیستیم، اما هر بار که با یک اپلیکیشن مثل اینستاگرام کار می کنیم، یا در گوگل سرچ می کنیم، یا در سایت های خرید پیشنهاد خرید های متناسب خودمان را مشاهده می کنیم، در حقیقت با هوش مصنوعی سر و کار داریم. خوب، اگر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنید، بیشتر تصمیمات شما تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار می گیرند. چتبات امکانی است که از طریق آن کاربر شما میتواند با نرمافزاری که در آن از هوش ماشینی استفاده شده گفتوگو کند. بنابراین الگوریتمها اجازه دارند تا نقاط داده موجود در مجموعههای داده را طبقهبندی، برچسبگذاری و یا گروهبندی کنند، بدون اینکه هیچ راهنمایی خارجی در انجام آن کار داشته باشند.

بخوان  در ایران به رسمیت شناخته می شود 1 بیتی

هوش مصنوعی یک حوزه فناوری کلیدی در هر کشوری است و ۱۰ کشور چین، ویتنام،اندونزی، آمریکا، تایلند، برزیل، فرانسه، انگلستان، لهستان و ایتالیا در این حوزه رشد قابل توجهی کردهاند و بیشترین میزان استفاده از این فناوری را دارند. به طور مثال تصور کنید بازیهای مشهوری نظیر God of War 3 که برای کنسولهای نسل پنج ارائه شده است و طراحی و تولید آن چند سال به طول انجامیده، نسخه چهارم آن به کمک هوش مصنوعی در یک شبانهروز نوشته شود. اما قدمت CES بیش از اینهاست؛ اولین نمایشگاه CES توسط انجمن تکنولوژی­های مصرفی آمریکا در ماه ژوئن سال 1967 در شهر نیویورک برگزار شد. یک تصویر دارای فلاش های نور در آسمان در پشت دوربین سلفی است، در حالی که تصویر دیگر سیاره زمین را در آسمان معلق کرده است که شاید نشان دهنده این باشد که نژاد بشر به ماه یا جای دیگری نقل مکان کرده است.

او حالا در سن ۶۱ سالگی سابقه شانزده ساله مدیریت این شرکت بزرگ را به عهده دارد و در این مدت Cisco را به یکی از بزرگترین و بهترین شرکتهای حوزه تکنولوژی تبدیل کرده سایت 1biti است. همچنین فناوری اینترنت پرسرعت نسل پنجم (5G) بعد از هوش مصنوعی در مقام دوم قرار دارد. آلن و اتزیونی در دسامبر ۲۰۱۳ مقاله ای را برای سیانان در مورد هوش مصنوعی و AI2 نوشتند. بر اساس رویکرد شبکههای عصبی، یاختههای عصبی (نورون) مصنوعی میتوانند بهوسیله مقایسه خودشان با خروجی مورد انتظار و با تغییر دادن نقاط قوت ارتباطات بین نورونهای داخلی جهت «تقویت» ارتباطاتی که به نظر مفید میرسند، یادگیری را انجام دهند.

می توان گفت بسیاری از ربات هایی که تا قبل از سال های اخیر ساخته شده بودن، دارای “هوش” نبودند. اگر فکر می کنید که خیلی دور از ذهن است, توجه داشته باشید که نظامیان سرتاسر دنیا از قبل از این برنامه های موفق هواپیمای بدون سرنشین استفاده می کرده اند. این بدین معناست که اگر مجبور شوید در یک پیچ بزرگ غیرقابل پیش بینی در یک چهار راه رانندگی کنید، همه ی ماشین های تسلا پس از آن که بروز رسانی شدند, می دانند که چطور در آن پیچ حرکت کنند. این تکنولوژی به ماشینها اجازه میدهد به طور خودکار یاد بگیرند و مانند یک انسان هرروز به دانش و علم خود اضافه کنند، قسمت شگفتانگیز ماشین لرنینگ افزایش یادگیری بدون دخالت و برنامهریزی انسان است.

به امید روزی که در ایران انقدر پیشرفت داشته باشه که در حوزههای مختلف شگفتیساز بشه و از طرفی علاقهمندانش هم بتونن فعالیت بیشتری در زمینه مورد نظرشون داشته باشن. خب معلومه که چین و امریکا باید در صدر باشن. در این راستا فناوری دادهکاوی میتواند با شناسایی الگوهای رفتاری کاربران در پلتفرمهای فروشگاهی و اجتماعی، منطق بازاریابی را متناسب با الگوهای رفتاری جامعه هدف تنظیم کند. در کار نیست. خیلى چیزها را انسان خیال مىکند نیست و هست، من و شما از آن اجنبى هستیم. هماکنون از این دسته از هوش مصنوعی، برای افکارسنجی در حوزههای سیاسی و اجتماعی بهره گرفته میشود. میتوان سطوح مقدماتی و ساده هوش مصنوعی را با استفاده از دورهها و منابع رایگان آموخت و سپس در سطوح پیشرفته و زمینه خاص مورد مطالعه در دورههای آنلاین شرکت کرد یا آموزشهای ویدیویی را تهیه کرد. سلام. مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت دوره های رایگان آموزش هوش مصنوعی برگزار می کنه. در بخش رویدادهای هوش مصنوعی که در منوی وبسایت هوشیو درج شده شما میتونید از تمامی دوره ها و رویدادهای رایگان که در حوزه هوش مصنوعی و در سطح ایران و جهان برگزار میشن مطلع شین.

بخوان  خرید بک لینک تضمینی طبیعی و تخصصی رایگان جریمه گوگل واقعیت دارد؟ | گلدلینک
آیا اینستاگرام گرفتن اسکرینشات از استوری را به کاربر اطلاعرسانی میکند؟ Samsung: این شرکت کرهای فعال در این فهرست جایگاه سی و سوم را به خودش اختصاص داد. فیلم آموزش مبانی یادگیری عمیق (طول مدت: ۵ ساعت و ۲۶ دقیقه، مدرس: دکتر سعید محققی): در این دوره آموزشی، یکی از محبوبترین و پرکاربردترین علوم حوزه هوش مصنوعی، یعنی یادگیری عمیق، آموزش داده شده است. طول مدت این دوره نزدیک به ۱۹ ساعت و مدرس آن، مهندس منوچهر بابایی است. این وسیله (باز هم به صورت تئوری) می تواند با سرعت 1200 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و طراحی شده تا هم مسافران و هم محموله های باری را جا به جا کند. واقعیت آن است ماهیت ابزار با هدف یعنی علت، شکل میگیرد، و از همینجاست که اساساً ماهیت تکنولوژی با علیت پیوند میخورد.«زیرا هر جا هدفی دنبال شود و وسیله ای بکار رود، هر جا که ابزاری حاکم باشد علیت هم حاکم است».

او همچنین بسیاری از مسائلی را که امروزه بشر با آن دست به گریبان است، مانند وابستگی به واردات و صادرات، بحران انرژی، مسائل مرتبط با نفت و… یا مثلاً روزی را تصور کنید که رباتها و ماشینها به آن حدی از تکامل برسند که دیگر در تصمیمگیریها و بهبود و تقویت خود نیازی به انسانها نداشته باشند. با هوش مصنوعی، ماشینها میتوانند به طور مؤثر کار کنند و حجم وسیعی از دادهها را در یک چشم به هم زدن تجزیه و تحلیل کنند و مشکلات را از طریق یادگیری بانظارت، بینظارت یا نیمهنظارت حل کنند. در دانش رایانه، یک ماشین آرمانی هوشمند یک عامل منطقی انعطافپذیر است که میتواند محیط خود را درک کند و اقداماتی انجام دهد که احتمال موفقیت را برای دستیابی به هدف مورد نظر خود، بیشینه کند. احتمال این که انسانها نتوانند چنین کابوس وحشتناکی را تحت کنترل خود در آورند زیاد است. رباتهایی که در شرایط دشوار مثل آتشسوزی و زلزله میتوانند کسانی را که در زیرآوار گیر کردهاند یا در محاصرهی آتش قرار گرفتهاند بهآسانی نجات دهند. فرایندهایی که بر اساس انجام عملیات روی کروموزومها شکل گرفتهاند. کل دنیای فناوری در مورد پیامدهای منفی که هوش مصنوعی و بخشی از آن در شکل گیری آینده ی ما نقش خواهد داشت, صحبت می کند.

در صورتی که همچنان سوال و یا ابهامی درباره هوش مصنوعی دارید، در بخش کامنت ها برای ما ارسال کنید. این سیستم که برای اولین بار در نرمافزار Gmail مورد استفاده قرار گرفت، در ابتدا توسط یک شبکه عصبی مصنوعی ساده، پیام را بررسی میکند تا بتواند تشخیص دهد که آیا میتواند به آن پاسخ خوبی بدهد یا خیر. در «چارچوبی مبتنی بر ADMM برای پیکربندی پایپ لاین یادگیری ماشین خودکار»، یک مقاله تحقیقاتی AAAI 2020، نویسندگان Sijia Liu, Parikshit Ram, Djallel Bouneffouf, Deepak Vijaykeerthy, Gregory Bramble, Horst Samulowitz, Dakuo Wang, Andrew R Conn روشی را پیشنهاد کردند. به عنوان مثال وقتی شما از دستیار هوشمند استفاده می کنید, چهGoogle Assistant باشه یاAlexa, Siri,Bixby بلاخره کم و بیش می دانید که این دستیارها مبتنی بر هوش مصنوعی هستند.

بخشی از این فرایند ارزیابی این است که چگونه دادههای آموزشی میتوانند به بهترین شکل از پیشبینی دقیق پشتیبانی کنند. هوش مصنوعی دارای حافظه محدود در این خودروها برای پردازش و تفسیر دادههای ورودی و افزایش امنیت چنین خودروهایی در جادهها نیز استفاده میشود. این روشها دارای گرایش ذاتی برای تداوم دادن و تقویت کردن تعصبات موجود در دادهها با توجه به عواملی مانند نژاد، جنسیت و تحصیلات دارند. ادغام هوش مصنوعی در ایجاد ویژگی هایی مانند تشخیص صحنه ، عناصر واقعیت مختلط و مجازی و موارد دیگر کمک می کند. نرخ الگوریتمهای سنتی از قوانین تجاری ساده گرفته تا موتورهای تصمیم گیری بسیار پیچیده، نیازمند مشارکت بیشتر پژوهشگران داده در تنظیم، نگهداری و کالیبراسیون مجدد است. این تصاویر بیشتر به صحنههایی از فیلمهای آخرالزمانی شبیه است، اما همهی اینها از بیمهایی است که شاید بسیار از متخصصان و غیر متخصصان داشته باشند. هر روز که میگذرد کسبوکارهای بزرگ توجهشان به این حوزه بیشتر جلب میشود و سرمایههای بیشتری به این بازار سرازیر میشود.

بخوان  مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر 1 بیتی

اما در کشورمان برخی از روندهای اداری نظیر، روندهای قوه قضاییه و یا ثبتنام و مشارکت افراد در بازار سرمایه، نیاز به احراز دقیق هویت دارد و با مکانیزمهای فوقالذکر نمیتوان هویت افراد را آنطور که باید احراز کرد. به این نحو که هر استراتژی بازاریابی نیاز به شناخت هویت جامعه هدف دارد تا بتواند محتواهایش را متناسب با سلایق ایشان تنظیم کند. هوش مصنوعی خودآگاه میتوانند بفهمد در چه سطحی قرار دهد و احساسات دیگران را نیز با توجه به اطلاعاتی که از آنها به دست میآورد درک میکند و قادر به همدلی خواهد بود. شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما روبات ها در آینده ای نزدیک قادر به خلق آثار هنری و طراحی خواهند بود. بهخاطر کم بودن تکنولوژیهایی مثل این محصول گوگل، میتوان گفت که هوشمصنوعی هنوز کودکی نوپاست که راه بسیاری در پیش دارد. بخش آموزش از حوزههایی است که هوشمصنوعی هنوز در آن جای پیشرفتهای بسیاری دارد. بسیار خب، میتوان دریافت که در آینده میتوانیم شاهد نگارش نمایشنامههایی قویتر از شکسپیر، آهنگهایی عمیقتر از موتسارت، انگارههای فلسفی ژرفتر از هگل باشیم که هرکدام در جای خود زلزلهای فکری در جهان به راه انداختند. امروزه از هوش مصنوعی در زمینههای بسیار زیادی استفاده میشود. حال در بخش بعدی از مقاله «ساخت هوش مصنوعی» به بررسی برخی از موارد فوق پرداخته شده است.

مایکروسافت همچنین موفق شده سرویس رایانش ابری خود را توسعه داده و برنامههای پرداخت ماهانه برای استفاده از نرمافزار Office در نظر گرفته است. در همین راستا شرکتهای فعال در حوزهی AI، خدماتی ارائه میدهند که باعث بهبود عملکرد کسبوکارها میشود. با این آمارها طبیعتاً نباید تعجب کنید که شرکتهای چند حوزهای هوش مصنوعی بسیاری در ایران فعالاند. شبکه عصبی رفتار مغز انسان را منعکس میکنند و به برنامههای رایانهای اجازه میدهند الگوها را تشخیص دهند و مشکلات رایج در زمینههای هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق را حل کنند. نام و ساختار آنها از مغز انسان الهام گرفته شده است و از روشی که نورونهای بیولوژیکی به یکدیگر سیگنال میدهند، تقلید میکند. با در نظر گرفتن این واقعیت که اکثر مردم جهان بهطور روزانه در حال استفاده از گوشیهای موبایل هستند، این انتظار وجود داشت که طی چند دهه اخیر موارد ابتلا به سرطان مغز یا سیستم عصبی افزایش چشمگیری داشته باشند، اما خوشبختانه چنین اتفاقی نیفتاده است. اگر فکر می کنید که اتومبیل های هوشمند در زندگیتان تاثیری ایجاد نمی کنند به این خاطر است که در کشور یا شهر شما هنوز وجود ندارند, خوب چیزی که روزانه از آن استفاده می کنید چطور؟ اینطوری نیست که همه ی سیستم های هوشمند دقیقا مثل هم طراحی شده باشن.

برخی از وظایف رانندگی خودمختار که در آن یادگیری تقویتی میتواند اعمال شود عبارتند از بهینهسازی مسیر، برنامهریزی حرکت، مسیریابی پویا، بهینهسازی کنترلکننده و سیاستهای یادگیری مبتنی بر اطلاع از وضعیت بزرگراهها. نظریه ذهن نیز جزو چهار دسته اصلی هوش مصنوعی، محسوب میشود؛ نظریه ذهن با توانایی سنجش افکار میسر میشود؛ این نظریه شاخهای از علوم شناختی است که به بررسی این موضوع میپردازد که چگونه حالات ذهنی را به افراد دیگر نسبت میدهیم و چگونه از حالات نسبت داده شده، برای توضیح و پیشبینی اعمال آن افراد دیگر استفاده میکنیم. موتور استنتاج سیستم خبره بخشی از سیستم است که قوانین منطقی را برای استنباط اطلاعات جدید در پایگاه دانش اعمال می کند. در واقع، ما در اینجا با معلم هوشمندی طرف هستیم که همیشه برای دانشآموز وقت دارد و نیازهای هر دانشآموز را در نظر میگیرد. گفتنی است نمایندگان Realface ادعا میکنند که برنامه تشخیص چهره آنها با دقت 99.67 درصدی عمل میکند که حتی از قدرت تشخیص 97.5 درصدی چشم انسان نیز بالاتر است که نشان از قدرت این تکنولوژی ترسناک دارد. یادگیری ماشینی (Machine Learning): این فناوری برای آموزش تصمیمگیری و برقراری تعامل به ماشینها بدون نیاز به ارائه برنامه به آنها استفاده میشود.