ربات‌های مصنوعی چینی‌ها برای جراحی‌های مغز کم‌تهاجمی

کمک گرفتن از ربات در مقایسه با افرادی که عمل جراحی را انجام می‌دهند، دقت در جراحی‌های ارائه‌شده مغز می‌دهد، چرا که ممکن است خطای انسانی به آسیب بافت‌های سالم تبدیل شود.

تیمی که MicroNeuro را توسعه داده است، در حال حاضر در حال توسعه یک عمل جراحی منعطف با حداقل تهاجم، کاملاً حسی و قابلیت هوش مصنوعی برای جراحی مغز و اعصاب است. هدف، استانداردسازی درمان‌ها در سراسر جهان و اجازه دادن به خدمات پزشکی با کیفیت بالا برای بیماران بیشتر است.

خونریزی درون‌جمجمه‌ای یا درون‌مغزی (خونریزی درون مغزی) با نام‌های خونریزی مغزی، خونریزی درون‌پارانشیمی و سکته هموراژیک نیز می‌شود، یک گیاهی در بافت‌های مغز، درون بافت‌های مغزی که درون بطن‌های آن یا هر دو است. این یک نوع خونریزی داخل جمجمه و یک نوع سکته است. علائم آن می‌تواند شامل سردرد، ضعف یکه، استفراغ، تشنج، کاهش سطح هوشیاری و سفتی باشد. چند نشانه با گذشت زمان بدتر می‌شوند. تب نیز شایع است. علل آن عبارتند از ضربه مغزی، آنوریسم، ناهنجاری های شریانی وریدی و تومورهای مغزی و درمان آن معمولاً باید در بخش مراقبت های ویژه انجام شود.

لیو افزودن سیستم رباتیک CAIR آسیب به بافت مغز را کمتر تا 50 درصد کاهش می دهد.

نورالژی عصب سه‌قلو یا پی‌درد سه‌قلو (Trigeminal neuralgia) یا به اختصار TN یک بیماری مربوط به عصب سه‌قلو است. نورالژی عصب سه قلو، سردرد حمله‌ای، یک و برق آسا در قلمرو یک یا دو شاخه عصب سه قلو در صورت است. این بیماری در اثر آسیب شدید عصب سه قلو به وجود می‌آید و باعث درد شدید در چشم‌ها، دندان‌ها، فک‌ها، پیشانی، بینی و غیره می‌شود. این درد فقط در یک سمت صورت(چپ یا راست) اتفاق می‌افتد. این بیماری از شدیدترین دردهای شناخته شده توسط بشر است.

بخوان  نمایشگر گوشی‌های آینده از «چوب شفاف» ساخته می‌شوند

وب سایت این مرکز تحقیقاتی می‌گوید: MicroNeuro می‌تواند برای انجام جراحی‌های داخلی جمجمه‌ای مانند جراحی‌های دستگاه‌های بطنی، رفع فشار برای نورالژی عصب سه قلو و‌ریزی درون‌جمجمه‌ای مورد استفاده قرار گیرد و به میلیون‌ها بیمار برای تسکین درد و نجات جان افراد کمک کند.

دستگاه بطنی مجموعه‌ای از چهار ساختار به هم مرتبط با مغز است که از مایع مغزی نخاعی تهیه می‌شود و تا مجرای مرکزی طناب نخاعی ادامه می‌یابد. با بالا سن افراد، بطن مغز بزرگتر و نورونها از بین می‌روند.

آیا ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی از انسان می‌برند؟

این نتایج پس از انجام آزمایشات در بیمارستان شاهزاده ولز در هنگ کنگ در طول جراحی جراحی برای درمان تومورهای مرکز مغز انجام شد.

ربات MicroNeuro با شکستن محدودیت‌های هماهنگی چشم و دست انسان، از یک آندوسکوپ پذیرش استفاده می‌کند که یک مسیر جراحی غیرخطی را می‌کند و از طریق حفره‌های طبیعی مغز با کمترین تهاجم به محل مورد نظر جراحی می‌رسد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، درد کمتر از ۳ عمل جراحی در جهان با کمک ربات انجام می‌شود. معمول‌ترین نوع سیستم جراحی رباتیک بالینی که جراحان استفاده می‌کنند شامل دوربین و بازوهای مکانیکی با ابزارهای جراحی به آنها متصل است.

این سیستمی که میکرونورو(MicroNeuro) نام دارد، فناوری‌هایی مانند آندوسکوپی قابل قبول، کنترل دقیق و هوش مصنوعی را برای مقابله با خطرات ایجاد شده توسط بافت آسیب‌پذیر مغز، عملیات کوچک و آسیب‌پذیری در جراحی ادغام می‌کند و لباس‌های دست، چشم و مغز انسان. را کنار میزند.

دیجیتالی کردن جراحی ها

انتهای پیام

بخوان  یک استارتاپ دانش بنیان ایرانی از هوش مصنوعی در بخش کشاورزی استفاده کرد



منبع

مرکز هوش مصنوعی و رباتیک(CAIR) توسط آکادمی علوم چین(CAS) در پکن و موسسه InnoHK در هنگ کنگ تامین می‌شود.

یک ربات چینی موسوم به MicroNeuro که به روش مصنوعی مصنوعی است، نوید جراحی‌های کم‌تهاجمی مغز را می‌دهد و در عین حال، ایمن‌سازی جراحی را انجام می‌دهد و جراحان را انجام می‌دهد و به زحمت می‌کند.

اکنون یک مرکز تحقیقاتی مستقر در هنگ کنگ به نام هوش مصنوعی و رباتیک(CAIR) یک سیستم رباتیک برای جراحی مغز ایجاد کرده است که برای جراحی مغز و اعصاب کم‌تهاجمی بر روی مرکز هوش مصنوعی متکی است.

لیو هونگ‌بین مدیر اجرایی مرکز هوش مصنوعی و رباتیک(CAIR) در مصاحبه با پایگاه ساوث چاینا مورنینگ پست گفت: جراحی مغز یک جراحی است که بیش از همه به فناوری نیاز دارد، زیرا یک عمل بسیار خطرناک است. جراحان واقعاً می‌خواهند از هوش مصنوعی و نوآوری‌های فناوری استفاده کنند تا از این نوع روش‌ها استفاده کنند.