ربات جدید «سامسونگ» هم دستیار صوتی و هم سگ نگهبان است!


ربات جدید شرکت «سامسونگ» موسوم به «بالی» مانند یک سگ نگهبان به دنبال کاربر خود می‌رود و مانند یک دستیار صوتی شخصی‌سازی شده با او صحبت می‌کند.

به گزارش ایسنا، شرکت «سامسونگ» در نمایشگاه «CES 2024» از یک ربات دستیار صوتی شخصی‌سازی‌شده به «بالی» (Ballie) رونمایی شده که نام طراحی را دارد. این ربات به یک پروژه آنبرد مجهز شده و از قابلیت‌های هوش مصنوعی برخوردار است.

به نقل از سینت، زمانی که سامسونگ در سال ۲۰۲۰ از بالی رونمایی کرد، این ربات به یک توپ بسکتبال شباهت داشت اما نسخه جدید آن شبیه به یک شخصیت از ویدئویی «اِمانگ آس» (Among Us) است که رنگ‌های روشن و صفحه نمایش مربع‌شکل دارد.

ربات جدید «سامسونگ» هم دستیار صوتی و هم سگ نگهبان است!

نسخه جدید بالی که به دوربین های جلو و عقب مجهز شده، به عنوان یک همراه، وسایل سرگرمی و حتی سگ نگهبان قابل استفاده است. بالی می‌توان در سراسر خانه به دنبال کاربر برود، در صورت صدا زدن توسط کاربر به سوی او بیاید و می‌تواند کاربر خود را حتی در هنگام رسیدن به خانه سلام کند. این ربات با کنترل دستگاه‌های هوشمند مانند چراغ‌ها و ترموستات‌ها و همچنین پاسخ دادن به پرسش‌های کاربر، مانند یک دستیار صوتی «الکسا» (Alexa) عمل می‌کند که روی چرخش در حال حرکت است.

پروژه آنبرد یکی از جالب‌ترین قابلیت‌های بالی به شمار می‌رود زیرا اولین پروژه‌ای است که حالت و زاویه افراد را به طور خودکار تشخیص می‌دهد و زاویه بهتر را برای تنظیم کاربر می‌کند.

انتهای پیام



منبع

بخوان  دانشمند یک بازوی سوم ساختند که با شکم کنترل می‌شود!