سامسونگ برترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند باقی ماند

بیشتر بخوانید




منبع

شرکت اپل نیز از ماه ژانویه تا مارس ۵۶.۵ میلیون دستگاه آیفون فروخته که باعث به دست آوردن سهم بازار ۱۸ درصدی از بازار گوشی‌های هوشمند شده است. برخلاف سامسونگ، اپل توانسته نسب به سال قبل ۲.۲ درصد افزایش فروش داشته باشد تا این شرکت تنها شرکتی باشد که در سه ماهه اول سال در بحث فروش، رشد داشته باشد.

شیائومی نیز توانسته با فروش ۳۹.۹ میلیون گوشی در سه ماهه اول، در جایگاه سوم برترین تولیدکنندگان گوشی قرار بگیرد. این شرکت نیز در این بازه زمانی ۳ ماهه ۱۲.۷ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته است.

برترین تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند

آخرین گزارش‌های شرکت بین المللی داده‌ها (IDC)، نشان می‌دهد که سامسونگ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ همچنان برترین فروشنده گوشی‌های هوشمند بوده و ۷۳.۶ میلیون گوشی را در این بازه زمانی تحویل داده است. البته این شرکت کاهش ۱.۲ درصدی نسبت به سال گذشته را به ثبت رسانده، اما همچنان با داشتن ۲۳.۴ از سهم بازار جهانی، صدرنشین جدول برترین تولیدکنندگان گوشی دنیا است.

شرکت‌های Oppo و Vivo نیز به ترتیب با ۲۷.۴ میلیون و ۲۵.۳ میلیون در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند. سهم بازار اوپو در سه ماهه اول امسال ۸.۷ درصد بود در حالی که سهم Vivo به ۸.۱ درصد رسید.