رصد یک دنبالهدار سبز از فضا

این دنباله‌دار که با نام دنباله‌دار سبز یا دنباله‌دار نئاندرتال نیز مشاهده می‌شود می‌توان در فیلمی که در توییتر به اشتراک گذاشته شده است، به شکل یک نقطه سفید در حال حرکت در زمینه‌های سیاه و سفید باشد. دلیل نئاندرتال نامیدن این دنباله‌دار است که از زمان نئاندرتال‌ها تا کنون از زمین بازدید نشده است.

دنباله دار C/2022 E3 (ZTF)، هنوز در آسمان با تفسيرهاي غير حرفه‌اي قابل مشاهده است اما به سرعت در حال محو شدن است زيرا به سمت منظومه شمسي بيروني، در جايي كه از آن آمده است حركت مي‌كند. این دنباله‌دار ممکن است هزار سال بازدید از زمین و خورشید داشته باشد، اما برخی از اختراعات فکر می‌کنند که در ۵۰ هرگز باز نخواهند گشت زیرا از خورشید ما دریافت کرده‌ایم ممکن است آن را از منظومه شمسی خارج کند.

تاسواره «Equuleus»، ساخته شده توسط آژانس هوافضای ژاپن (JAXA) و دانشگاه توکیو، در روز ۱۲ فوریه به مدت شش ساعت از این دنباله‌دار تصویربرداری کرد. در آن زمان، تاسواره حدود 43 میلیون مایل (69.5 میلیون کیلومتر) از دنباله‌دار و 340 هزار کیلومتر از زمین فاصله دارد.

تاسواره «Equuleus» ژاپن، که در ماه نوامبر سال گذشته سوار بر ماموریت آرتمیس ۱ ناسا به فضا پرتاب شد، در اوایل ماه جاری ویدئویی از دنباله دار C/۲۰۲۲ E3 (ZTF) ثبت کرد.

انتهای پیام



منبع

این مأموریت در آزمایش فعلی روش‌های پیشرانه‌های با انرژی کم از جمله یک سیستم پیشرانه آب با فشار کم است که از پیشران بسیار کمی برای کنترل مسیر فضاپیما استفاده می‌کند. این فضاپیما همچنین دارای حسگرهایی برای اندازه گیری پلاسماسپهر (plasmasphere) زمین یعنی منطقه داخلی مغناطیس سپهر و چند هزار مایل بالاتر از سیاره ما است که حاوی پلاسماسپهر است. پلاسما گازی است که در آن مواد از الکترونها جدا می شوند.

بخوان  ساخت سریع‌ترین ربات نرم‌افزار با الهام از سفره‌ماهی

رصد یک دنبالهدار سبز از فضا

«Equuleus» در حال حاضر به سمت نقطه لاگرانژ ۲ قمری می‌کند، این یک حرکت پایدار از نظر گرانشی در منظومه و ماه است، که در فاصله‌ی حدود ۳۸ هزار مایل (۶۱، ۳۴۷ کیلومتر) پشت ماه در سمت دور از زمین قرار دارد. .

تاسواره‌ای که سوار بر ماموریت ماه آرتمیس ۱ به فضا رفته بود، دنباله‌دار سبزی را از فضای مشاهده کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، این تاسواره (cubesat) در تاریخ ۱۲ فوریه یعنی دو هفته پس از آن توپ یخی C/۲۰۲۲ E3 (ZTF) در نزدیکترین حالت خود از زمین قرار گرفت، آن را مشاهده کرد.