رونمایی از ۲۵ محصول فناورانه در هفته پژوهش/ پیشنهاد ۲۰۸۸ محصول در نمایشگاه فناوری



معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از رونمایی از ۲۵ محصول دانش‌بنیان در هفته پژوهش و فناوری خبر داد و گفت: نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری از ۲۰ تا ۲۲ آذر برگزار می‌شود و در آن فناوران برتر می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سجاد محمدعلی‌نژاد امروز در نشست خبری هفته ملی پژوهش و فناوری که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، هفته پژوهش و فناوری را فرصتی برای ارائه قابلیت‌ها و ابزارهای نظام علم و فناوری دانست و گفت: این فرصت می‌تواند نیازهای کشور را به فناوران و شرکت‌های مرتبط می‌کند که در نهایت به ارائه خدمات می‌پردازد. می شود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۱۶۴ واحد فناور در پارک‌ها و مراکز رشد مستقر هستند و در این واحدها ۱۲۳ هزار و ۹۹۸ نفر مشغول فعالیت هستند.

محمدعلی‌نژاد، فن بازار را از دیگر برنامه‌های نمایشگاه پژوهش و فناوری نام برد و گفت: در این نمایشگاه ۲۰۸۸ محصول ارائه می‌شود که به این شرح است:

* فناوری های زیستی: ۴۸۶ فناوری

* فناوری نانو: ۱۹۶ فناوری

* اپتیک و فوتونیک: ۱۰۳ محصول

* مواد پیشرفته: ۱۴۱ محصول

* سخت‌افزارهای حوزه برق و الکترونیک: ۳۲۲ محصول

* اطلاعات فناوری: ۲۴۷ محصول

* تجهیزات پیشرفته ساخت و تولید: ۳۱۶ محصول

* پزشکی: ۸۷ محصول

* تجهیزات پزشکی: ۱۲۱ محصول

* هوافضا: ۱۸ محصول

* سایر حوزه ها: ۵۱ محصول

معاونت فناوری وزارت علوم بیان شد: از تعداد ۲۰۸۸ محصول از ۱۴۵۰ محصول مربوط به دانشگاه‌ها، ۲۱۳ محصول مربوط به پژوهشگاه‌ها، ۲۳۶ محصول مربوط به پارک‌ها، ۱۳۳ محصول مربوط به مراکز رشد و ۴۵ محصول مربوط به سایر سازمان‌ها می‌شود.

بخوان  معاونت علمی ریاستجمهوری با وزارت علم، فناوری و محیط زیست جمهوری کوبا

وی اضافه کرد: رونمایی از برخی محصولات از برنامه های دیگر این هفته است که در حال حاضر ۵۷ محصول در مرحله ارزیابی قرار دارد و در نهایت ۲۵ محصول رونمایی می شود.

محمدعلی‌نژاد بازدیدان کرد: با توجه به پژوهشگران، فناوران و مدیران در حاشیه این نمایشگاه‌های کارگاه‌هایی برگزار می‌شود. نظام ایده‌ها و نیازها، آشنایی با آینده سازان. پردیس‌های علم و فناوری، تهیه اسناد اختراع، نشان تجاری و تجاری سازی نوآوری‌ها از موضوعات این کارگاه‌ها است.

وی تقدیر از فناوران را از برنامه های دیگر این رویداد نام برد و گفت: تعداد 166 فناوری از سراسر کشور در این رویداد معرفی می شود، برای این ارزیابی اولیه آن پایان یافته است.

به گفته وی، دانشگاه ۷۲ فناور از دانشگاه‌ها، یک نفر از دانشگاه آزاد، ۱۰ نفر از سوی پژوهشگاه‌ها، ۲۱ نفر از سوی دستگاه‌های اجرایی، ۵۰ نفر از سوی پارک‌های استانی و ۱۳ نفر از این مراکز رشد کرده‌اند.

انتهای پیام



منبع