تقدیر از جشنواره برگزیدگان تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران پس از داوری



رئیس ستاد بزرگداشت هفته ملی پژوهش و فناوری در مورد جشنواره تجلیل از محققان، فناوران و نوآوران کشور، گفت: روز سه شنبه، 21 آذرماه این مراسم برگزار می شود و برای این جشنواره 341 پژوهشگر و دانش آموز در حوزه های مختلف معرفی شده اند که به عنوان داور، برگزار می شود. برگزیدگان نهایی معرفی و تقدیر خواهند شد.

به گزارش ایسنا، دکتر پیمان صالحی در نشست خبری هفته ملی پژوهش و فناوری که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، با بیان این که
هفته پژوهش و فناوری استانی از یازدهم تا هفدهم آذرماه در حال برگزاری است، گفت: شعار هفته پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۲، «پژوهش و فناوری پیشران رشد و توسعه تورم» است.

وی با بیان این‌که سال‌های گذشته، از چند ماه قبل آیین‌نامه هفته‌ای پژوهش و از طرف‌نامه‌های فناوری‌های فناوری مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: در هفته پژوهش و برنامه‌های استانی برای برگزاری مراسم تجلیل از بانوان پژوهش و فناوری استان، تجلیل از مدیران برگزیده استان. ، تجلیل از دانشجویان نخبه و برگزیده استان، تجلیل از صنعتگران و صنایع برگزیده استان، تجلیل از کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و تجلیل از کشاورزان نخبه و برگزیده استان، برای اولین بار برگزار می شود.

معاون وزیر علوم تحقیقات کرد: در مورد سال‌های گذشته سه پژوهش مهمی که از آن حمایت می‌کردند را می‌گرفتند و سه دانشگاه برگزیده، تقدیر خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه هفته ملی پژوهش و فناوری از ۱۹ تا ۲۵ آذرماه برگزار می‌شود، گفت: روز ملی پژوهش ۲۵ آذرماه است و در این هفته، نمایشگاه های پژوهش و فناوری و بازار، نمایشگاه های پیشنهادی ساخت و تولید ایرانی (تستا)، زنگ پژوهش، نشست مدیران ارتباط جامعه و صنعت، جشنواره تقدیر از پژوهشگران و فناوران و نشست انجمن های علمی برگزار می شود.

بخوان  سازمان های فضایی آمریکا و همکاری چین

صالحی اعلام کرد: بیست و چهارمین دوره نمایشگاههای پژوهش، فناوری و فن‌بازار به مدت سه روز در تاریخ های ۲۰،۲۱ و ۲۲ آذرماه در مصلای تهران برگزار می شود.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته پارک علم و فناوری گیلان برگزارکننده نمایشگاه فن‌بازار است و در آن محصولات پارکهای علم و فناوری بر اساس سطح فناوری داوری قرار میگیرند و ۲هزار و ۵۸ داوری فناوری می‌شوند.

صالحی گفت: وزارتخانه های صمت، کشاورزی، وزارت بهداشت، فرهنگ، آموزش و پرورش بیشتر همکاری را در حوزه پژوهش داشته اند.

وی در مورد نمایشگاه های پژوهش، فناوری و بازار، گفت: این نمایشگاه در حدود ۱۰ هزار متر در مصلای امام خمینی برپا می‌شود.

به گفته صالحی، جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران کشور، بر اساس آیین نامه‌های که وجود دارد، برگزیدگان نهایی از بین ۳۴۱ پژوهشگر و دانش‌آموز در حوزه‌های مختلف شناسایی می‌شوند و در هفته آینده سه شنبه معرفی و تقدیر می‌شوند.

وی در مورد ۳۴۱ نفر از پژوهشگران برگزیده تا قبل از مرحله داوری نهایی، توضیح داد: از گروه آموزشی فنی و مهندسی ۱۱۸ نفر، علوم انسانی ۷۸ نفر، علوم پایه ۷۱ نفر، کشاورزی و منابع طبیعی ۴۱ نفر، هنر ۱۸ نفر، علوم پزشکی. ۹ نفر و دامپزشکی ۶ نفر معرفی شده اند.

به گفته معاون پژوهشی وزیر علوم؛ ۲۶۱ ​​نفر از این پژوهشگران برگزیده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خدمت می‌کنند، ۵۵ نفر از آن‌ها در مراکز پژوهشی و ۲۵ نفر در دستگاه‌های اجرایی خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: در نمایشگاه «تستا» که یک نمایشگاه دعوتمحور است، سازمان‌ها و نهادهای مختلف نیازهای خود را در این حوزه مطرح می‌کنند. نهادهای مالی و حامیان پژوهش و فناوری در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

بخوان  ویدئو / خروج نیروگاه هسته‌ای فوکوشی از چرخه فعالیت

رئیس ستاد گرامیداشت هفته ملی پژوهش و فناوری در مورد زنگ پژوهش، توضیح داد: برنامه زنگ پژوهش برای معرفی دانش‌آموزان برتر حوزه فناوری است که توسط آموزش و پرورش برگزار می‌شود. همچنین روز درهای باز دانشگاه را دیدند که دانش‌آموزان و مدارس از دانشگاه‌ها خواهند دید.

صالحی در نشست مدیران ارتباط با جامعه و صنعت، گفت: این نشست در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار می‌شود که ارتباط با نهادهای قانونگذار را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: جشنواره تقدیر در دانشگاه بهشتی و جشنواره اندیشمندان آن و پژوهشگران جوان در دانشگاه تهران می‌شود.

انتهای پیام



منبع