ساخت مزرعه رباتیک ۲۰ طبقه‌ای جهان



ایسنا/خراسان رضوی چین با راه‌اندازی اولین مزرعه خودگردان سبزیجات در شهر چنگدو، مرکز استان سیچوان در جنوب غربی چین، پیشرفت در کشاورزی عمودی به ثبت رسیده است.

به نقل از چاینا، اعتقاد بر این است که کشاورزی عمودی، کشاورزی آینده است زیرا به مردم اجازه می‌دهد محصولات را در سینی‌های عمودی بکارند و فضای گرانبها را برای سایر فعالیت‌های انسانی ذخیره کنند.

به گفته گان بینگ چنگ، معاون موسسه تحقیقاتی که مزرعه را ساخته است، مزرعه جدید چین دارای ۲۰ است که بیشترین میزان را بر اساس این نوع مزارع در جهان تا امروز دارد و از فناوری مستقل «پیشرو صنعت» استفاده می‌کند.

سایر مزارع معمولی عمودی، این مزرعه نیز در محیط داخل با قفسه‌های عمودی بزرگ و صدها آرایه ای ساخته شده است. به نظر می‌رسد که این گیاهان در یک آپارتمان ساختمانی ۲۰ طبقه با اتاق‌هایی که با نیازشان زندگی می‌کنند.

بهبود بهره‌وری

در حالی که مزارع عمودی از زمین را کاهش داد اما کارایی ها را دارند. بر مزارع افقی معمولی که عملاً همه گیاهان مساوی نور خورشید و آب دریافت می‌کنند، مزارع عمودی، با فضای دقیق خود، به دلیل ماهیت عمودی خود کمی مشکل‌ساز شدند.

با این حال بر اساس بیانات گروه رسانه‌ای چین (CMG)، گروه موسسه کشاورزی شهری (IUA) و آکادمی علوم کشاورزی چین (CAAS) این مشکل را حل کردند. مزرعه‌قرار در چنگدو از ربات‌ها استفاده می‌کند و به سیستم‌های کنترلی بر روی هوش مصنوعی که می‌تواند میزان نور و کودهای تغذیه شده با گیاهان را تنظیم کند، می‌تواند تنها در ۳۵ روز محصول کاهو را رشد دهد و کند کند.

بخوان  بازار شبکه ابری شکسته است - Netmaker در حال تلاش برای رفع آن است

ترکیب نورهای مختلف برای گیاهان مختلف

وانگ سن، محقق موسسه کشاورزی شهری گفت: «ما می‌توانیم از نورهای قرمز، آبی، زرد، نزدیک به فروسرخ را در مراحل مختلف چرخه‌های حیاتی گیاه ترکیب کنیم. ما یک پایگاه از ۱۳۰۰ ترکیب برای ۷۲ نوع محصول ساخته‌ایم».

به گفته وانگ، نتایج تحقیقات بین گروه هیچ تفاوت قابل توجهی برای گیاهان کشت شده در آزمایشگاه و گیاهان مزارع سنتی پیدا نکردند.

مزارع سرپوشیده بدون توجه به محیط اطراف می‌توانند غذا را سریعتر تولید کنند و آنها را برای مناطق شهری، زمین‌های بایر و بیابان مناسب کنند.

لی زون گنگ، دستیار محقق در موسسه کشاورزی شهری می‌گوید: «ما می‌توانیم سالانه بیش از ۱۰ محصول برداشت کنیم و این مورد، بسیار کارآمدتر است».

بنابر گفته‌ها، این مزرعه می‌تواند به‌عنوان تسریع کننده مثل عمل کند و زمان تولید مثل گیاهان گندم، پنبه و سویا را کمتر تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

این افراد با این فناوری جدید، نیازی به سفر به مناطق گرمسیری مانند هاینان چین در زمستان ندارند و باعث صرفه جویی در منابع بیشتر در سایر فرآیندهای پرورش گیاهان می شوند.

موسسه مزرعه کشاورزی شهری در وب سایت رسمی خود اعلام کرد که در حال حاضر با شرکت‌هایی برای تجارت‌سازی‌رعه عمودی خود است.

انتهای پیام



منبع