رژیم غذایی گیاهخواری برای سیاره ما بهتر است!

گیاه خواران در این مطالعه تنها 5 درصد از گل رژیم غذایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد که بر روی انتشار گازهای خانه‌ای می‌خورد. دلیل آن این است که گوشت را از زمین بیشتر مصرف می‌کند که این به معنای جنگل زدایی بیشتر و جذب کربن کمتر توسط درختان است.

این مجموعه داده‌ها و مکان تولید یک غذا را در نظر گرفت. به عنوان مثال، هویج‌هایی که در گلخانه‌ها در اسپانیا رشد می‌کنند، تأثیری متفاوت با هویج‌هایی دارند که در رشد بریتانیایی‌ها می‌توانند داشته باشند.

آیا غذایی که می‌خوریم دقیقاً چه تأثیری بر محیط زیست می‌گذارد و پیروی از یک رژیم غذایی گیاهخواری چه تفاوتی در مقایسه با مصرف گوشت زیاد یا حتی رژیم کم‌مزه ایجاد می‌کند؟

انتهای پیام



منبع

این یافته‌ها بسیار مهم هستند زیرا تخمین زده می‌شود که مسئول سیستم غذایی حدود ۳۰ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی، ۷۰ درصد مصرف آب شیرین جهان و ۷۸ درصد از مصرف آب شیرین است.

جای رژیم‌های غذایی حاوی فرآورده‌های گوشتی زیست محیطی بیشتر است. به ازای هر واحد غذای مصرفی، گوشت و لبنیات بین سه تا صد برابر محیط زیست محیطی نسبت به غذاهای گیاهی دارند.

ما را در مورد چیزی که میخوریم شخصی است انتخاب کنید. این‌ها عادت‌های بسیار ریشه‌ای هستند که ممکن است تغییر کنند. اما ما می‌گویند: مطالعه ما و ما در حال اثبات شواهدی مبنی بر این هستند که تأثیرات زیست محیطی و بهداشتی جهانی دارند که می‌توانند به رژیم‌های غذایی گیاهی کاهش دهند.

آن‌ها متوجه شدند که گیاه‌خواران نسبت به مصرف‌کنندگان زیاد گوشت تنها ۳۰ درصد تأثیرات زیست محیطی بر می‌گذارند.

بخوان  کاوش‌ یخسارهای زمین برای جستجوی آب در مریخ

حدود سه چهارم زمین‌های عاری از یخ در جهان تحت تأثیر استفاده از انسان قرار می‌گیرند که برای تغییر کاربری کشاورزی می‌شوند و با جنگل‌زدایی باعث می‌شوند از بین رفتن تنوع زیستی می‌شوند.

نتایج این مطالعه در مجله Nature Food منتشر شده است.

ما امیدواریم که کار ما را با سیاست خارجی انجام دهد که بتواند تا دست به اقدام بزند و مردم را به سوی انتخاب‌های پایدارتر حرکت کند در حالی که غذایی مغذی، مقرون به صرفه و خوشمزه می‌خورند.

سپس گزارش‌های رژیم غذایی آنها به مجموعه داده‌های حاوی اطلاعاتی درباره تأثیرات زیست‌محیطی ۵۷ هزار غذای ارتباط داده شده است.

گروه‌هایی که در مطالعه شرکت کردند، به شش گروه تقسیم‌بندی شدند: وگان‌ها، گیاهخواران، ماهی‌خواران و گوشت خواران با مصرف گوشت کم، متوسط ​​و زیاد.

برای تغذیه گیاهانی که حیوانات را تغذیه می‌کنند، از کودهای زیادی استفاده می‌کنند و به این دلیل گاوها و سایر حیوانات مستقیماً خود گازهایی منتشر می‌کنند. در مقایسه با گوشت خواران با مصرف زیاد گوشت، گیاه خواران تنها در 5 درصد از تأثیر مصرفی از زمین، 46 درصد در آب مصرف می شود، 27 درصد در آب و 34 درصد در تنوع زیستی نقش دارند.

داده‌های رژیم غذایی ۵۷ هزار نفر را مطالعه کردند و آنچه می‌خوردند یا می‌نوشیدند را با پنج بررسی انجام دادند: انتشار گازهای گلخانه‌ای، استفاده از کیفیت زمین، استفاده از آب، مصرف آب و از دست دادن تنوع زیستی.

به گزارش ايسنا و به نقل از ساينس آلرت، می‌دانیم که مصرف گوشت تأثیر قابل توجهی بر روی کره زمین دارد و رژیم‌های غذایی بر گیاه از محیط زیست پایدارتر هستند.

بخوان  هشدار؛ هوش مصنوعی فوق هوشمند می‌تواند آسیب زا باشد

تاثیر جهانی

با گنجاندن بیشتر، آنها می توانند با اطمینان بیشتر نشان دهند که رژیم های غذایی محیط زیست محیطی متفاوتی دارند. رژیم غذایی وگان با حتی پایین ترین سطح سازگاری نیز نسبت به پایدارترین رژیم غذایی گوشتخواری با محیط زیست سازگارتر است.

داده‌های رژیم غذایی از یک مطالعه بزرگ در مورد سرطان و تغذیه به دست آمده است که بیش از دو دهه است که در کل حدود 57 هزار نفر در سراسر بریتانیا را می‌یابید.

حتی رژیم‌های کم گوشت حدود ۷۰ درصد را در بیشتر شاخص‌های زیستمحیطی در مقایسه با رژیم غذایی با گوشت زیاد به همراه داشت.

در بریتانیا، مصرف گوشت طی دهه‌های منتهی به سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است، اما به منظور دستیابی به اهداف زیست محیطی، رژیم غذایی ملی و تغییرات آب و هوایی کمتر از ۳۰ تا ۳۵ درصد را توصیه می‌کنند.

وگانها در برابر گوشتخواران

دانشگاه «آکسفورد» تایید کرد که رژیم گیاهخواری به شدت برای سیاره ما بهتر است.