رکورد دارایی بیل گیتس توسط آدانی هندی شکست

برنارد آرنو، موسس و رئیس لویی ویتون اس ای، با ۱۵۶.۷ میلیارد دلارسرمایه در رتبه دوم و پس از آن، جف بزوس، مدیرعامل سابق آمازون با ۱۴۸.۴ میلیارد دلار ثروت در رتبه سوم قرار دارد. موکش آمبانی، رئیس و مدیر عامل شرکت Reliance Industries، با ۹۰ میلیارد دلار دارایی، دهمین رتبه فهرست فوربس را به خود اختصاص داده است. آدانی و آمبانی تنها هندی‌های برتر فهرست فوربس هستند.

رکورد دارایی بیل گیتس توسط آدانی هندی شکست

عدنی رئیس هیئت مدیره و موسس گروه آدانی است که در فرودگاه‌ها و بنادر، تولید و توزیع برق و تجارت زغال سنگ و گاز فعالیت می‌کند. برخی از سهام گروه آدانی در دو سال گذشته بیش از ۶۰۰ درصد افزایش یافته است و قطعا تلاش او برای انرژی سبز و زیرساخت‌ها نتیجه خواهد داد، زیرا نخست‌وزیر مودی به دنبال احیای اقتصاد ۲.۹ تریلیون دلاری و رسیدن به کربن خالص صفر هند تا سال ۲۰۷۰ است.

بیشتربخوانید


در ماه مه ۲۰۲۲، گروه آدانی سهام Holcim در Ambuja Cements و ACC را در بزرگترین معامله سیمان در کشور به ارزش ۱۰.۵ میلیارد دلار خریداری کرد. او اکنون دومین بازیگر بزرگ صنعت سیمان کشور نیز است، همچنین گروه آدانی به دنبال وامی به ارزش ۱۴۰۰۰ روپیه برای راه اندازی یک کارخانه PVC جدید در Mundra، گجرات است.


گوتام آدانی یک شهروند هندی است که با ۱۱۵.۷ میلیارد دلار ثروت از بیل گیتس با ۱۰۴.۶ میلیارد دلار سرمایه پیشی گرفت و چهارمین فرد سرمایه دار جهان شد. وب سایت فوربس نشان داد در ۲۴ ساعت گذشته، آدانی ۳۳۷ میلیون دلار به دست آورده است. ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا با ۲۳۵.۸ میلیارد دلار ثروت در صدر فهرست قرار دارد.

بخوان  شبیه‌سازی سیاه‌چاله‌های مرموز در انگلیس

در گزارش بلومبرگ آمده است؛ طی سه سال اخیر آدانی کنترل هفت فرودگاه و تقریباً یک چهارم ترافیک هوایی هند را در دست گرفت و صاحب بزرگترین اپراتور فرودگاه، تولیدکننده برق و خرده‌فروش گاز شهری در بخش غیردولتی کشور است. در سپتامبر ۲۰۲۰، گروه آدانی ۷۴ درصد از سهام فرودگاه بین المللی بمبئی را به دست آورد و به بزرگترین اپراتور فرودگاه هند تبدیل شد.

 



منبع