شبیه‌سازی سیاه‌چاله‌های مرموز در انگلیس

انتهای پیام



منبع

ایجاد شده روی سطح هلیوم شبیه تشعشعی است که به یک سیاه‌چاله نزدیک می‌شود و با استفاده از دوربینی با وضوح بالا با دقت نانومتری این اثر را از نزدیک مطالعه می‌کنند.

دانشگاه بریتانیایی محیط سیاه‌چاله‌ها را در یک آزمایشگاه پیشرفته شبیه‌سازی می‌کنند تا ما را از این پدیده‌های مرموز فضایی را ارائه‌دهنده درک کنند.

با حرکت هلیوم ابرسیال، دانشمندان می‌توانند علت‌هایی را که در سیاه‌چاله می‌آیند، بهتر بفهمند و می‌توانند آن را از خود نشان دهند، به عنوان مثال، انحنای فضا-زمان ناشی از کشش گرانشی شدید یک سیاه‌چاله به دست می‌آورند.

از سوی دیگر می‌توان بینشی در مورد، سیگنال‌های سراسر گرانشی ارسال شده در ادغام مهیب و فاجعه بار سیاه‌چاله‌ها ارائه می‌دهند. این‌ها چندین مورد توسط سازهای مشخص گران زمینشی می‌شوند.

بر اساس گزارش‌ها، این آزمایش شبیه‌سازی جدید با کمک مالی پنج میلیون پوندی بین هفت موسسه بزرگ بریتانیا ارائه شده است.

بر اساس گزارش‌ها، تیم آزمایشگاه در حال حاضر برانگیختن یک سیاه‌چاله در یک «حمام با فناوری پیشرفته» است تا ما را از سیاه‌چاله‌ها افزایش دهد.

پژوهشگران به طور خاص هلیوم را انتخاب کردند، زیرا گرداب آن فقط می‌تواند به اندازه بچرخد و در مقایسه با آب بهتر است، چرا که در محدوده سرعتی پیوسته می‌چرخد.

اکنون «آشزمگاه سیاه‌چاله» در اختیار پروفسور سیلک و اینفورتنر در دانشگاه ناتینگهام است، شرایطی را برای بهتر شدن ماهیت مرموز سیاه‌چاله‌ها شبیه‌سازی شده است.

آزمایشی مفید برای درک تشعشع هاوکینگ

پروفسور واینفورتنر می‌گوید: وقتی به سیاه‌چاله‌ها فکر می‌کنید، ترسیدن آسان است. تمام پیش‌بینی‌شده در اطراف سیاه‌چاله‌های بسیار جادویی، عجیب و غریب و غریب به نظر می‌رسند.

بخوان  اولین پیاده‌روی فضایی ماموریت «شنژو ۱۵» چین انجام شد

این سناریوی تأسیس بر آزمایشگاه به طور بالقوه می‌تواند برای درک بهتر تشعشع هاوکینگ که تابش حرارتی خود را به خودی خود توسط سیاه‌چاله‌هاست آزاد می‌کند، استفاده شود.

این پدیده تا این لحظه فقط به صورت تئوری و بدون اینکه دلیل مستقیمی بر آن در دست باشد، مورد بررسی قرار گرفته بود.

شبیه سازی سیاهچاله

سیاه‌چاله احتمالاً هر نوری را که به مجاورت آن می‌رسد، به مقدار زیادی انرژی تبدیل می‌کند، در حالی که سیاه‌چاله باید به آرامی بچرخد تا این روند انجام شود.

در این آزمایش در حال حاضر، شرایط سیاه‌چاله با کمک یک گرداب کوچک در داخل یک شیشه ناقوس‌شکل تولید می‌شود، در حالی که برای نشان دادن ماه کوانتومی یک سیاه‌چاله، هلیوم تا منفی ۲۷۱ درجه سانتی‌گراد سرد می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از گردین، سیاه‌چاله‌های مرموز یکی از نیرومندترین موجودات کیهانی هستند که در مراکزی هستند که کمین کرده‌اند.

پروفسور و اینفورتنر و همکارانش این آزمایش را برای بررسی پدیده‌ها به نام ابرتشعشع (superradiance) کردند.

این هیولاهای کیهانی تاثیر دراماتیک و پیچیده‌ای بر محیط اطراف خود دارند که به خاطر این واقعیت است که سیاه‌چاله‌ها دارای جاذبه‌گرانشی قدرتمند هستند، می‌توانند هر چیزی، حتی نور را جذب کنند و ببلعند.