معکوس کردن پیری فقط با یک قرص!

گران‌ها می‌گویند که این نوع درمان اپی‌ژنتیک نه تنها می‌تواند به درمان پیری بپردازد، بلکه می‌تواند از بیماری‌های رایج مانند سرطان، آلزایمر، درمان بیماری‌های قلبی-عروقی یا آنها را درمان کند.

«دیوید سینکلر»(David Sinclair) دانشمند ارشد این پژوهش گفت: تا همین الان، بهترین کاری است که می‌توان انجام داد، روند پیری بود. اکتشافات جدید نشان می‌دهند که اکنون می‌توانیم پیری را معکوس کنیم. این پیش‌رو به ژن‌درمانی نیاز داشت و استفاده از آن را محدود می‌کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، خیلی از ما با اکراه پیری را به عنوان بخشی از زندگی می‌پذیریم اما شاید دیگر نباید این کار را انجام دهد. پژوهش‌های علمی که توسط «دانشکده پزشکی هاروارد» (HMS) انجام شده است، ترکیبات شیمیایی را شناسایی کرده‌اند که می‌توانند سلول‌ها را به حالت جوان‌تری بازگردانند و راه را برای درمان‌های معکوس‌کننده پیری هموار کنند که بیشتر از ژن‌درمانی در دسترس هستند.

گروهی هاروارد پیشتر از ژن‌درمانی برای انتقال فاکتورهای یاماناکا به موش‌ها استفاده می‌کردند که آپی‌ژنوم را دوباره به پژوهش برنامه‌ریزی کرد و علائم پیری را معکوس کند. با وجود این، انجام دادن ژن‌درمانی برای بیماران می‌تواند پرزینه و مشکل باشد. بنابراین، تحقیقات در این پروژه جدید، مواد شیمیایی را که ممکن است به همان روش کار کنند، بررسی کنند.

دانشمندان «دانشکده پزشکی هاروارد» در پژوهش‌های قدیمی، ترکیبات شیمیایی را شناسایی کرده‌اند که با استفاده از پیری را می‌کنند و شاید بتوانند آن‌ها را در قالب یک قرص ارائه دهند تا علائم پیری را معکوس کنند.

انتهای پیام



منبع

هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. پیش از انجام هر گونه آزمایش احتمالی روی انسان، باید آزمایش‌هایی روی حیوانات انجام شود.

بخوان  Notepad مایکروسافت به لطف بررسی املا و تصحیح خودکار از یک ویرایشگر متن ساده به یک مینی ورد تبدیل می شود - اما آیا می تواند جذابیت خود را از دست بدهد؟

گروهی از دانشمندان ژاپنی در سال ۲۰۰۶، مولکول‌هایی را به نام «فاکتورهای یاماناکا» (Factors Yamanaka) کشف کردند که اپی‌ژنوم را دوباره برنامه‌ریزی کردند تا سلول‌های بالغ را به حالت بنیادی برگردانند. این پژوهش که برنده جایزه نوبل شد، در آن زمان به پژوهش‌های تحقیقاتی در زمینه سلول‌های بنیادی پرتوان القایی و درمان‌های ضد پیری پرداخته شد.

این پژوهش، در مجله «پیری» به چاپ رسید.

سینکلر افزود: این کشف جدید، امکان معکوس کردن با یک قرص را نشان می‌دهد که می‌تواند کاربردهای گوناگونی را از بهبود بینایی گرفته تا درمان بیماری‌های مرتبط با بیماری‌های مرتبط سن در بر باشد.

ژنوم ممکن است حاوی همه داده های ژنی مورد نیاز برای ساختن یک ارگانیسم باشد اما این تصویر کاملی نیست. یک لایه دیگر از اطلاعات نیز در بالای آن قرار دارد که اپی ژنوم نامیده می‌شود و به سلول‌های مختلف دستور می‌دهد تا ژن‌های خاصی را که برای عملکرد آنها حیاتی هستند، بیان کنند. به عبارتی، ژنوم مانند یک کتاب دیگر راهنمای دستورالعمل است اما اپی‌ژنوم به فهرست مطالب شباهت دارد که هر کدام از سلول‌ها را به بخش مربوط به وظایف ارجاع می‌دهد.

آن‌ها نمونه‌های سلولی را در گروه‌های مختلف شیمیایی قرار دادند، آن‌ها را برای مشاهده بررسی‌های مثبتی که سلول‌های سلامت را نشان می‌دهند، زیر نظر داده و بین سلول‌های جوان، پیر یا غیرفعال تمایز قائل شدند. آنها با انجام این کار، شش ترکیب شیمیایی را شناسایی کردند که به نظر می‌رسند سلول‌ها را به حالت جوان‌تر بازمی‌گردانند. نکته بهتر از آن، این بود که معکوش پیری در کمتر از یک هفته رخ داد.

بخوان  خروپف افراد را در معرض سکته مغزی قرار می دهد