پیوند رباتیک در آمریکا انجام شد

دکتر «ویلیام چپمن»(William Chapman) استاد جراحی، مدیر بخش عمومی و رئیس بخش جراحی پیوند دانشگاه اعلام کرد: به دلیل برداشتن زخم و پیوند زدن موفقیت‌آمیز درمان جدید، پیوند درمان در پیش گرفتن یک روش کمترتهاجمی، بهترین نوع پیوند پیوند است. در میان اندام‌های شکمی به شماره می‌رود اما دکتر خان نشان داد که این کار امکان پذیر است. برای تعیین اعضای حقوق با یک روش کمترتهاجمی، در این روش نیاز دارید.

پیوند رژیم به طور سنتی با روش باز انجام می‌شود و جراح یک برش سه تا چهار اینچی عمودی و ۱۲ تا ۱۶ اینچی افقی را درست زیر قفس سینه ایجاد می‌کند تا بیمار بیمار را بردارد و سلامت سالم داده شده را قرار دهد. پیوند جراحان در سال‌های بیشتر تلاش کرده است تا با برش‌های کوچکتر که معمولاً درد کمتر و بهبودی سریع‌تر را به همراه دارد، این روش را به روشی با حداقل تهاجم تغییر می‌دهد.

پیوند رباتیک در آمریکا انجام شد

جراحان در این پیوند رباتیک، چندین برش نیم‌اینچی به اندازه سوراخ کلید به وجود آوردند و یک برش عمودی شش اینچی را بین شکم ایجاد کردند تا بیمار بیمار را بردارد و بیمار جدید را در آن قرار دهد. این برش که به طور قابل توجهی کوچکتر از برش سنتی است، نیازی به برش شکم ندارد و سریعتر را می‌سازد.

به گزارش ايسنا و به نقل از ساينمگ، گروهی از «دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن»(WUSM) آخرین پیوند رباتیک کشور را در آمریکا انجام داد. این پیوند موفقیت‌آمیز که در ماه مه انجام شد، جراحی رباتیک کمتر تهاجمی را در پیوند کبد نشان داد. این روش، برش کوچکتری را ایجاد می‌کند که درد کمتر و بهبودی سریع‌تر را به همراه دارد. به علاوه، دقت مورد نیاز برای انجام یکی از چالش‌های برانگیزترین جراحی‌های شکمی در این روش وجود دارد.

بخوان  روسیه بدون فضانورد به ماه بازمی‌گردد

جراحان آمریکایی در یک عمل موفقیت‌آمیز، برای اولین بار می‌توانند بیمار را کامل کنند با روش جراحی رباتیک به یک بیمار ۶۰ ساله پیوند بزنند.

گروهی از جراحان کره جنوبی، اولین پیوند رباتیک کشور در جهان را در سال ۲۰۲۱ گزارش کردند. این جراحی، پیوند زدن نیمی از بیماران اهدا شده را به جای کل اندام شامل می‌شد و عمل جراحی تا حدودی رباتیک بود. بیمار بیمار با لاپاراسکوپی برداشته و بیمار جدید به صورت رباتیک کاشته شد. خانوما گفت که گروه او اولین گروهی است که پیوند یک رژیم کامل را به صورت رباتیک انجام می دهد.

خان گفت: پیوند هشتم رباتیک کمی از ساعت طول کشید که تعداد زیادی از آنها در زمانی مورد انتظار برای پیوندهای سنتی باز بود که معمولاً شش تا هشت ساعت طول می‌کشد. پیوندهای رباتیک در آینده احتمالاً با کسب تجربه بیشتر و اعمال ظرافت‌های تکنیکی جدید، سریع‌تر انجام خواهند شد.

بیمار، مردی 6 ساله بود که به دلیل ابتلا به سرطان بیماری و سیروز ناشی از ویروس هپاتیت C به پیوند نیاز داشت. او در حال حاضر در وضعیت خوبی قرار دارد و فعالیت های عادی و روزانه خود را از سر گرفته است. دریافت‌کنندگان پیوند به حداقل شش هفته زمان نیاز دارند تا بدون هیچ گونه ناراحتی راه بروند. این بیمار ماه پس از جراحی نه تنها یک راه راحت، بلکه ورزش‌های گلف و شنا را هم از سر گرفتن.

جراحی های رباتیک نوعی جراحی کمتر تهاجمی هستند. جراحان در این فرآیند، تجهیزات ربات را به طور کامل کنترل می‌کنند و عملیات را از راه دور معمولاً با فاصله کمی از بیمار، با استفاده از کنترل‌کننده‌های جوی‌استیک انجام می‌دهند. دوربین‌های با نمای بالا، یک تصویر بزرگ نمایش‌شده و سه‌بعدی را از محل جراحی ارائه می‌دهند که از طریق یک صفحه نمایش بزرگ قابل مشاهده است. تجهیزات دقیق و پیشرفته، امکان انجام کارهای بسیار دقیق و ظریف را می‌کند که با استفاده از روش‌های سنتی غیرمکن است.

بخوان  ربات چت هوش مصنوعی بینگ در آستانه دریافت دو ویژگی بسیار مورد نظر است

انتهای پیام



منبع

با بهبود وضعيت بيمار طبق برنامه پيش رفت اما به نشانه هاي شناختي كه در بزرگ بيماران غيرعادي از يك عمل جراحي، بايد زمان بيشتري را در بيمارستان مي‌گذراند.

دکتر «عادل خان» (عادل خان) دانشیار جراحی در دانشکده پزشکی دانشگاه و سرپرست گروهی که این جراحی را انجام داد، گفت: پیوند موفقیت‌آمیز بود. جراحی به آرامی انجام شد، پزشک جدید هیچ شروعی به کار کرد و بدون عارضه جراحی بهبود یافت. پیوند یکی از پیچیده‌ترین جراحی‌های شکمی است و برای کسب نتایج خوب، به یک گروه تخصصی نیاز دارد. ما بسیار خوش‌شانس هستیم که پشتیبانی را برای ایجاد یک گروه پیوند در سطح جهانی داریم که می‌توانیم جراحی‌های پیچیده را با خیال راحت انجام دهیم.

با وجود این، بیشتر جراحی‌های پیوند برای یک روش کم‌تهاجمی -چه به صورت لاپاروسکوپی و چه به صورت رباتیک- بسیار پیچیده هستند و پیوند به ‌ویژه چالش‌برانگیز است زیرا جراحی برای برداشتن بیمار، بسیاری از بیماران را به همراه دارد و پیوند زدن بیماری جدید. به سیستم گردش خون بیمار مستلزم اعمال ظرافت در ارتباط با چندین رگ خونی ریز به پیوند است.