خروپف افراد را در معرض سکته مغزی قرار می دهد

همچنین تعداد مردان بریتانیایی که خروپف می‌کنند(۵۹ درصد) با اختلاف قابل توجه از زنان (۴۶ درصد) بیشتر است.

• مصرف الکل

در ادامه همچنین مشخص شد افرادی که خروپف می‌کنند، دو برابر بیشتر از افرادی که خروپف نمی‌کنند در معرض سکته مغزی قرار بگیرند. افرادی که بیش از ۹ ساعت یا کمتر از پنج ساعت می‌خوابند، نسبت به افرادی که به طور متوسط ​​۷ ساعت می‌خوابند، بیشتر در معرض سکته مغزی هستند.

تحقیقاتی که یافته‌های آن‌ها هستند که در مجله «عصب‌شناسی» منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که مشکلات خواب باعث سکته مغزی مستقیم می‌شود، بلکه اعلام کرده است که میان آن دو ارتباطاتی وجود دارد.

در بریتانیا، این چیزی است که این مطالعه نشان داد:

از سکته مغزی

انتهای پیام



منبع

خروپف زمانی رخ می‌دهد که جریان هوا از طریق دهان و بینی مسدود می‌شود و زبان، دهان، گلو یا مجاری بینی در هنگام دیدن فرد می‌لرزد. این ارتعاش زمانی اتفاق می‌افتد که این قسمت‌های بدن در هنگام خواب شلوغ و باریک می‌شوند.

• حدود ۴۰ درصد از مردم برای بیدار ماندن در روز به غذاهای شیرین روی آوردند

• وضعیت خواب(عمدتاً وقتی به پشت بخوابند)

آیا بریتانیایی‌ها خیلی بیشتر می‌شوند؟

• این تحقیق همچنین نشان داد که 67 درصد از افراد را که خروپف می‌کنند در آنجا بودند

از شرکت ارائه دهندگان در مورد الگوها و عادات خوابشان از جمله مدت زمان خواب، کیفیت خواب، چرت زدن، خروپف کردن یا خرخر کردن در طول خواب و مشکلاتی پرسیده شد.

• ۴۶ درصد از مردم از خروپف خود خجالت زده شدند

بخوان  سیارکی به اندازه یک هتل از کنار عبور زمین کرد اما شناسایی نشد!

برخی از وجود خروپف چیست؟

«کریستین مک کارتی» نویسنده این مطالعه، از دانشگاه گالوی ایرلند، گفت: نتایج مطالعه ما نه تنها نشان می دهد که مشکلات خواب فرد ممکن است خطر سکته مغزی را در افراد افزایش دهد، بلکه بیش از پنج مورد از این خطر ممکن است خطر ایجاد کند. اگر به سکته مغزی در این افراد را در مقایسه با کسانی که مشکل خواب ندارند، پنج برابر افزایش می دهد. نتایج ما نشان می‌دهد که مشکلات خواب باید زمینه‌ای برای آب از سکته مغزی باشد.

نتایج یافته‌های جدید تحقیقات «دانشگاه گالوی» ایرلند نشان می‌دهد که مشکلات خواب خروپف ممکن است خطر سکته مغزی را افزایش دهد.

در این گزارش آمده است: جالب است که وقتی از سن خروپف‌های بریتانیایی می‌شود، صحبت استرالیا، تعداد قابل توجهی از بریتانیایی‌های جوان اعتراف می‌کنند که خروپف می‌کنند.

• اضافه کردن وزن

نشان داد که خواب زیاد یا کم‌خوابی، چرت‌های طولانی، داشتن کیفیت خواب ضعیف، خروپف، خرخر کردن و آپنه خواب – که در آن مختل می‌شود – می‌تواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد. این خطر برای کسانی که از بیش از پنج مورد ذکر شده را تجربه می‌کردند نیز بیشتر بود.

سازمان سلامت ملی انگلیس (NHS) می‌گوید، به دلایل ذکر شده در پایین اینکه ممکن است یک فرد خروپف کند، بیشتر می‌گوید:

• استعمال دخانیات

• ۷۲ درصد از مردم گفته اند خروپف بر زندگی روزمره آنها می‌گذارند

به گزارش ایسنا و به نقل از اسکای، یک مطالعه نشان داده است که مشکلات خواب مانند خروپف دارند، ممکن است از سایرین در خطر سکته مغزی باشند. احتمال سکته مغزی در افرادی که خروپف می‌شوند تقریباً دو برابر بیشتر از افرادی است که خروپف نمی‌کنند.

بخوان  کنه‌ها با استفاده از الکتریسیته ساکن می‌جهند!

تحقیقات مستقلی توسط Mute Snoring و One Poll در سال ۲۰۲۲ انجام شد، ۲۰۰۰ نفر را در بریتانیا، ایالات متحده و استرالیا بررسی کردند و خواب‌ها و خروپف آن‌ها را تجزیه و تحلیل کردند.

محققان در این تحقیق ۴۴۹۶ نفر را مورد بررسی قرار دادند که ۲۲۳۸ نفر از آنها قبلاً سکته کرده بودند و ۲۲۵۸ نفر تا آن زمان سکته نکرده بودند.