استفاده از سگهای رباتیک در «ایستگاه نیروی فضایی آمریکا»

بوستون داینامیکس در سال ۲۰۱۹، امکان استفاده از ربات‌های چهارپایه خود را با نام مستعار «اسپات» (Spot) برای شرکت‌های خصوصی صادر می‌کند. این شرکت بارها در گذشته داده شده است که ربات‌های آن برای کاربردهای نظامی استفاده نمی‌شود اما بخش‌های گوناگون پلیس مانند «اداره پلیس نیویورک سیتی» (NYPD) مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

استفاده از سگهای رباتیک در «ایستگاه نیروی فضایی آمریکا»

انتهای پیام



منبع

نیروی فضایی کیپ کد در روز دوشنبه دوشنبه عکس و یک ویدئو را از نگهبان رباتیک جدید خود، در کانال موسوم به «DVIDS» که کانال پخش رسانه‌های وزارت دفاع آمریکا است، منتشر کرد. در این ویدئو، بینندگان می‌توانند سگ رباتیک را ببینند که در مسیری خاکی به پیاده‌روی برده می‌شود و یک کنترل‌کننده به هدایت حرکات آن کمک می‌کند.

ویدئوی جدیدی که از یک سگ رباتیک منتشر شده است، نشان می دهد که «ایستگاه نیروی فضایی کیپ کد» این فناوری را در فعالیت های روزمره خود به کار گرفته است.

این سگ رباتیک توسط شرکت «آسیلون رباتیکس»(Asylon Robotics) و با همکاری شرکت «بوستون داینامیکس» (Boston Dynamics) ساخته شده است که همیشه ویدیوهای قدیمی را از ربات خود به «اطلس» (اطلس) در حال انجام دادن بدلکاری های باورنکردنی ساخته است. منتشر می کند. بازیگر سگ رباتیک نیروی فضایی کیپ کد نمی‌تواند پشتک بزند و سلاح حمل کند اما هنوز هم به وضوح گام دیگری به سوی آینده جامعه پر از ربات به شماره می‌رود.

ایستگاه فضایی کیپ کد که محل استقرار ششمین اسکادران هشدار فضایی است و تا زمانی که در سال ۲۰۲۱ تغییر نام داد، به عنوان «ایستگاه نیروی هوایی هوایی»(Air Force Station) شناخته می‌شود، به یک ایستگاه شارژ مجهز شده است که سگ رباتیک می‌تواند باشد. از آن نیرو بگیرد.

بخوان  به‌روزرسانی‌های تیم‌های مایکروسافت در آستانه کاهش دردسر هستند

نیروی فضایی در بیانیه‌ای گفت: این اسکادران از داشتن دارایی‌هایی در قالب سگ امنیتی رباتیک و ایستگاه شارژ برای حفظ عملیات امنیتی محیطی با سرعت بالا، در جهت بازدارندگی و اطلاعات در لحظه بهره خواهد برد.

این ربات، نیمه‌خودکار است؛ به این معنی که می‌تواند به تنهایی برای گشت‌زنی بیرون برود و حتی سعی کند از دوری کند و بهترین راه را در اطراف اشیای گوناگون بیابد اما زمانی که توسط انسان کنترل نمی‌شود، عملکرد محدودی دارد.

مشخص نیست که آسیلون رباتیکس چه نوع توافقی با بوستون داینامیکس دارد که امکان استفاده از فناوری رباتیک آن را به دست آورده اما این دو شرکت با دور از ذهن است. آسیلون رباتیکس، یک بخش کامل از وب‌سایت خود را به استفاده از ربات‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین برای اهداف نظامی اختصاص داده شده است. این شرکت هنوز پاسخی به پرسش در مورد این موضوع ندارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از فوربس، «ایستگاه فضایی کیپ کد» (Cape Cod Space Force Station)، به تازگی یک سگ نگهبان رباتیک را معرفی کرده است. این سگرباتیک که از نظر فنی به عنوان «وسیله نقلیه زمینی بدون سرنشین» شناخته می‌شود، دارای حسگر است که به آن امکان می‌دهد تا اطراف خود را زیر داشته باشد.

در هر حال، اکنون ربات‌ها آنقدر چابک و عادی شده‌اند که ارتش آمریکا می‌تواند یکی از آنها را به عنوان بخشی از چرخش امنیت خود معرفی کند و به سختی به عنوان یک روش غیرعادی تصور می‌شود.

فناوری ربات در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای پیچیده است که تا حدود زیادی به مشارکت عمومی و خصوصی بین ارتش آمریکا و شرکت‌های رباتیک است. در سال ۲۰۱۵، بسیاری از ربات‌ها در انجام وظایف انسانی مانند دریل برقی با مشکل مواجه شدند. این همان مشکلی بود که در آن سال در «چالش رباتیک دارپا»(DARPA Robotics Challenge) مشاهده شد.

بخوان  جمعیت ربات‌های انسان‌نما از انسان‌ها بیشتر می‌شود!