کنه‌ها با استفاده از الکتریسیته ساکن می‌جهند!

پژوهشگران دریافتند که از الکتریسیته ساکن در پرش روی میزبان‌های دور استفاده می‌کنند.

آزمایش‌های خود در آزمایش‌هایی که می‌توانند به راحتی از طریق هوا در شکاف‌های هوایی چند میلی‌متری یا چند سانتی‌متری کشیده شوند، می‌شوند.

انگلیسی در پایان گفت: اکنون کشف کرده‌ایم که کنه‌ها می‌توانند از طریق الکتریسیته ساکن باشند که سایر حیوانات به طور طبیعی ایجاد می‌کنند، بسیار بزرگ‌تر از خود در شکاف‌های هوایی به هوای بلند و جابجا می‌شوند. این امر باعث می‌شود تا حیواناتی را که می‌خواهند به آنها بچسبند و از آنها تغذیه کنند، پیدا کنند. تا به حال ما نمی‌دانستیم که یک حیوان می‌تواند از الکتریسیته ساکن استفاده کند و این مرز را انسان می‌کند که چگونه بسیاری از افراد نامرئی مانند همین الکتریسیته ساکن می‌توانند به حیوانات و گیاهان کمک کنند تا زندگی خود را ادامه دهند.

انگلیسی گفت: ابتدا ما از اندازه گیری های قبلی بارهای معمولی حمل شده توسط حیوانات برای پیش بینی ریاضی قدرت میدان ایجاد شده بین یک حیوان حامل بار و علف‌هایی که می‌خواهند روی آن‌ها بنشینند و منتظر بمانند تا مکان‌هایی را که از آنها عبور می‌کنند، استفاده کنند.

گروه پژوهشی آینده امیدوار است که این کشف بتواند به‌گونه‌ای که اسپری‌های ضد الکتریسیته ساکن باشد که نیش می‌تواند در انسان، حیوانات خانگی و حیوانات مزرعه به حداقل برسد.

این کار به آنها اجازه می‌دهد تا میزبان‌هایی باشند که خارج از دسترسی به پاهای کوچک آنها هستند، برسند و تماس برقرار کنند. این ویژگی همچنین بیماری‌ها را به دورتر از آنچه قبلاً می‌شد، می‌برد.

وی افزود: سپس ما کنه‌ها را با یک شکاف هوا در بین آنها زیر یک الکترود قرار دادیم و بار الکترود را افزایش دادیم تا کنه‌ها به سمت الکترود جذب شوند. با انجام این کار ما کمتریم قدرت میدان را که در آن کنه‌ها وجود دارد، تعیین کنیم. این کمترین میدان الکتریکی در مرتبه بزرگی پیش‌بینی‌شده توسط محاسبات ریاضی میدان الکتریکی بین یک حیوان بار و علف بود، بنابراین این احتمال وجود دارد که در طبیعت توسط الکتریسیته ساکن به سمت میزبان خود جذب شوند.

بخوان  کشف نشانه هایی از یخچال طبیعی مدرن در مریخ

وی افزود: این بار الکترواستاتیکی برای حیوانات در طبیعت نیز زمانی اتفاق می‌افتد که به اجسام در محیط خود مانند چمن، شن و ماسه یا حیوانات دیگر ساییده می‌شوند. این بارها به طرز شگفت انگیزی زیاد هستند و می‌توانند معادل صدها یا هزاران قدرت باشند، یعنی بیشتر از آنچه در پریز برق خانه خود را دارند! نکته مهم این است که بارهای ساکن بر روی بارهای ساکن دیگر، بسته به مثبت یا منفی بودن آنها، جاذبه یا دافعه اعمال می‌کنند.

سم انگلیسی نویسنده ارشد این مطالعه از دانشکده علوم زیستی دانشگاه بریستول توضیح داد: ما می‌دانستیم که بسیاری از حیوانات از جمله انسان‌ها می‌توانند بارهای الکترونیکی قابل توجه را جمع‌آوری کنند. ما این را زمانی می‌بینیم که پس از پرش روی روایولین شوک می‌شویم یا مثلاً هنگام مالیدن بادکنک روی کرایمان می‌بینیم که برق گرفتگی خفیف می‌شویم.

این یافته‌ها در مجله Current Biology منتشر شده است.

انتهای پیام



منبع

وی افزود: ما می‌خواستیم بدانیم آیا بارهای ساکنی که در پستانداران، پرندگان و خزندگان به طور طبیعی انباشته می‌شوند، می‌شوند، می‌توانند به اندازه‌های زیادی باشند که از آن‌ها استفاده می‌شود از آن به بلندترین هواها و وسایل خود را در پیدا کردن یک مکان جدید برای بهبود تغذیه می‌رسانند. خود تولید کننده؟

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، اگر فکر می‌کردید می‌کند، ناخوشایند هستند، یک مطالعه جدید چیزهایی را بدتر می‌کند. پژوهشگران دانشگاه «بریستول» کشف کرده‌اند که کنه‌ها می‌توانند توسط الکتریسیته ساکنی که آنها را به طور طبیعی انباشته می‌کند، از طریق شکاف‌های هوایی بیشتر از طول بدنشان نگهداری کنند.

بخوان  تولد نوزادی عجیب در هندوستان! + تصاویر