معرفی نانو تکنولوژی | 1biti

شرکت دانش بنیان شیمی صنعت رشد سهند اولین شرکت تولید کننده روانکار با تاییدیه نانو مقیاس از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری میباشد. از آنجا که فرآیندهای زیستی, از جمله رویدادهایی که منجر به توسعه سرطان می شوند, در مقیاس نانو در سطح و درون سلول ها رخ می دهند, فن آوری نانو ابزارهای فراوانی را برای این زمینه ارائه می دهد. ارتباطات عصبی – الکترونیک و دیگر حسگرهای مبتنی بر نانوالکترونیک نیز اهداف تحقیق حاضر هستند. در زمینه نظری نانوتکنولوژی, تصور می شود که دستگاه های تعمیر سلولی می توانند در زمینه پزشکی انقلابی ایجاد کنند. اثرات زیست محیطی این ذرات کوچک نانو ممکن است منجر به مشکلات عظیمی در آینده شود اگر مقیاس های جدید اختراع نشده باشند. بنابراین، نانوتکنولوژی ها باید به دقت مورد تحقیق قرار گیرد تا میزان آسیب ناشی از تجمع نانوذرات در محیط را تعیین کند.

  • این تحقیق که اخیراً در Nano Energy منتشر شده است، یک سیستم فراماده جدیدی را توصیف می‌کند که به عنوان حسگر خود عمل می‌کند و اطلاعات مهمی در مورد فشار و تنش‌های وارد بر ساختار خود ثبت و ارسال می‌کند.
  • امروزه اهمیت تکنولوژی نانو و کاربردهای متنوع آن بر کسی پوشیده نیست.
  • دانشمندان و مهندسان امروزی در حال یافتن طیف وسیعی از روش ها برای ساخت عمدی مواد در مقیاس نانو هستند تا از خواص پیشرفته آنها مانند استحکام بالاتر، وزن سبک تر، افزایش کنترل طیف نور و واکنش شیمیایی بیشتر از نمونه های مقیاس بزرگتر خود استفاده کنند.

بدیهی است که جهت بهره‌وری از خواص ویژه نانو ذرات باید آن‌ها را ایجاد یا به اصطلاح سنتز کرد. روش‌های مختلفی جهت سنتز نانو ذرات یا نانو مواد وجود دارند که هر یک دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. شماتیکی از مقایسه دو میکروسکوپ AFM و STMایده اصلی یک میکروسکوپ الکترونی، استفاده از پرتو الکترونی برای دیدن چیز‌هایی است که ابعادی کوچکتر از طول موج نور مرئی دارند. یک میکروسکوپ الکترونی از اثرات الکترونیکی و کوانتومی برای دیدن ذرات و ساختارهای نانو استفاده می‌کند.

بخوان  هوش مصنوعی و تعاریف متعدد آن 1 بیتی

تصویربرداری فناوری نانو تکنولوژی

تاکنون، نورون‌ها و سیناپس‌های مصنوعی به‌طور جداگانه در بسیاری از زمینه‌ها توسعه یافته‌اند. این پژوهش علمی که در مجله Nature Material منتشر شده است نقطه عطف مهمی است که دو عنصر کاربردی در یک عنصر ترکیب شده است. با پررنگ شدن هرروزه نقش نانوتکنولوژی در زندگی بشر امروز، بی شک آینده کره زمین زیر سایه فناوری نانو رقم خواهد خورد.

نانو تکنولوژی و کاربرد آن در مصرف انرژی

نانوتکنولوژي چنان چه ذکر شد، منجر به تغييراتي شگرف در استفاده از منابع طبيعي، انرژي و آب خواهد شد و پس اب و آلودگي را کاهش خواهدداد. همچنين فناوري‌هاي جديد، امکان بازيافت و استفادة مجدد از مواد، انرژي و آب را فراهم خواه ن د کرد. لازم به ذکراست، نانوتکنولوژي توان حذف آلودگي‌هاي کوچک از منابع آبي (کمتر از ۲۰۰ نانومتر) و هوا (زير ۲۰ نانومتر) و اندازه‌گيري و تخفيف مداوم آلودگي در مناطق بزرگتر را دارد. مجله خبری 1 بیتی یا بعنوان نمونه‌ای دیگر می‌توان به ورود تکنولوژی نانو به صنایع پوشاک اشاره نمود. ساخت البسه‌هایی که دارای خواص ضد میکروبی، آب گریزی، درمانی و ضد امواج مغناطیسی هستند، از نمونه کاربردهای این فناوری در حوزه تولید پوشاک می‌باشند. بسیاری از دانشمندان به دنبال راه‌هایی برای توسعه منابع انرژی پاک، مقرون ‌به‌ صرفه و تجدیدپذیر، همراه با ابزارهایی برای کاهش مصرف انرژی و کاهش بار سمیت بر محیط‌ زیست هستند.

http://118amoozesh.ir

کاربردهای نانو بسیار گسترده تر است و پژوهش های علمی در این زمینه هنوز ادامه دارد. اصطلاح فناوری نانو برای اولین بار درسال 1974 توسط نوریوتانیگوچی از دانشگاه توکیو برای اشاره به توانایی های مهندسی مواد با دقت بالا به جزئیات ماده به کار برده شد . علم مهندسی مواد، علمی است که در آن به طراحی، توصیف، تولید و کاربرد مواد پرداخته شده و به جز بررسی کاربرد مواد گوناگون به کاربرد هریک از آنها در صنعت و تحلیل دستگاه ها و سیستم ها هم میپردازد .

بخوان  خرید اینترنتی کتاب QRS تکنولوژی پرتوشناسی | 1biti