عکس شفق قطبی از منظر «ایستگاه فضای بین‌المللی»

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، شما جزء شفق‌های خیره‌کننده زمین را از این زاویه نمی‌بینید. «جاش کاسادا» (جاش کاسادا)، فضانورد ناسا به تازگی یک عکس خیره‌کننده از شفق قطبی را از زاویه دید خود در «ایستگاه فضای بین‌المللی» (ISS) گرفته است که به طور متوسط ​​حدود ۴۰۰ کیلومتر بالاتر از زمین پرواز می‌کند.

کاسادا در شرح عکسی که در توییتر منتشر کرد، نوشت: این کاملا غیر واقعی به نظر می‌رسد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این چهار فضانورد فقط یک هفته دیگر می‌توانند سیاره ما را از بالا تحسین کنند. زیرا کرو-۵ حدود پنج روز پس از رسیدن به آزمایشگاه مدارک، به زمین بازگشایی است. کرو-۶ در حال حاضر قرار است بامداد دوم مارس از «مرکز فضای کندی» (KSC) ناسا در فلوریدا پرتاب شود.

در نتیجه، نمایش‌های شفق‌ها از عرض‌های جغرافیایی فوق‌العاده‌ای که خانه طبیعی آنها است، فاصله گرفته‌اند. خطوط میدان مغناطیسی زمین دارند ذرات باردار را به سمت قطبهای سیاره ما هدایت کنند. به عنوان مثال، نورهای رقصنده و موزون بعدی ناظران را در سراسر جزایر بریتانیا شگفت‌زده کردند و حتی تا جنوب کالیفرنیا ظاهر شدند. از آنها در روز دوشنبه بر فراز «پارک ملی دث ولی»(Death Valley National Park) عکس گرفته شد.

کاسادا این روزها تنها کسی نیست که از دیدن شفقهای قطبی شگفت‌زده می‌شود. این نمایش نور که در اثر ذرات باردار خورشیدی با مولکول‌های موجود در جو زمین به وجود آمده است، اخیراً از فعالیت‌های شدید خورشید نیرو گرفته شده است. یک حفره در جو بیرونی خورشید یا تاج، جریان باد خورشیدی را جذب کرد. این جریان حاوی ذرات باردار دائما از خورشید جاری است. ابرهای بزرگ پلاسمای خورشیدی که طی روند خروج از تاج خورشیدی به فضا پرتاب شده‌اند، در روزهای ۲۶ و ۲۷ فوریه به سیاره ما ضربه می‌زنند و سوخت را برای شفق‌های قطبی می‌آورند.

بخوان  کاوش‌ یخسارهای زمین برای جستجوی آب در مریخ

فضانورد ناسا که در «ایستگاه فضای بین‌المللی» به سر می‌برد، عکس خیره‌کننده‌ای را از یک شفق قطبی گرفته است.

انتهای پیام



منبع

کاسادا اکتبر گذشته همراه با سه خدمه دیگر ماموریت «کرو-5»(Crew-5) شرکت «اسپیس ایکس»(SpaceX) شامل «نیکول مان»(Nicole Mann)، فضانورد ناسا، «کویچی واکاتا»(Koichi Wakata)، فضانورد ژاپنی و «آنا کیکینا»(Anna Kikina)، فضانورد روسیه به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید.