شکار کهکشان ۱.۴ یک میلیون ساله و غنی از فلز توسط جیمز وب

وی افزود: جیمز وب نگرش ما به این سیستم را تغییر می‌دهد و مکان‌های ما را برای مطالعه نحوه شکل‌گیری ستاره‌ها و کهکشان‌ها در کیهان‌های اولیه باز می‌کند.

با این حال، زمانی که اختراعات نگاهی عمیق‌تر به داده‌های قبلی جیمز وب انداختند، یک کشف غیرمترقبه مشاهده شد: یک همراه که قبلاً تحت‌الشعاع نورکشان پیش‌زمینه قرار گرفته بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، اخترشناسان دانشگاه کرنل با تحلیل و تحلیل داده‌های اولین تصویر گرفته شده توسط تلس فضای جیمز وب ناسا از یک کهکشان محبوب اولیه، از تابش حباب نور در نزدیکی لبه بیرونی کهکشان شگفت زده شدند.

وی افزود: ما حدس می‌زنیم که در این زمینه‌ها بسیار کارآمد بوده و در اوایل جهان شروع شده است، به‌ویژه برای بزرگ کردن اندازه‌گیری‌شده‌های نیتروژن نسبت به ظرفیت‌ها، زیرا این نسبت قابل اعتماد از وجود چند نسل از ستاره‌ها است. به وجود آمده، زندگی کرده و مرده اند.

کهکشانهای غنی از فلز در کیهان اولیه

آمیت ویشواس یکی دیگر از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: تصاویر قبلی که توسط آرایه میلی‌متری/زیر میلی‌متری بزرگ آتاکاما(ALMA) از همان کهکشان شده بود، اشاره‌ای به این کهکشان همراه داشت که اکنون جیمز وب آن را تایید کرد. با این حال، چیزی بیش از چند نویز تصادفی قابل تفسیر نیست.

طبق تخمین‌های تخمین‌شده توسط جمع‌آوری‌شده‌ها، این حدود ۱.۴ میلیون سال قدمت دارد و از سن کم خود، به طور شگفت انگیزی میزبان نسل از ستارگان بوده است.

با توجه به جرم و سن این کهکشان‌ها، شگفت‌انگیزترین ویژگی این دو کهکشان، فلزی بودن آن‌ها بود. مشاهده می‌شود که از عناصری مانند کربن، ماده معدنی و نیتروژنی که از هیدروژن و هلی سنگین‌تر هستند و کاملاً شبیه به شرایط خورشید هستند، وجود دارند.

بخوان  فناوری‌ها یک رشته تعلق ندارند / وحدت یک متدولوژی است

تلسکوپی فضای جیمز وب ناسا در کشفی که اخترشناسان دانشگاه کرنل(Cornell) را شگفت زده کرده است، یک کهکشان ۱.۴ میلیون ساله و غنی از فلزات را شکار کرده است.

ویشواس توضیح داد: ما بقایای چند نسل از ستارگان را می‌بینیم که طی یک سال اول کیهان زندگی کرده و مرده‌اند. این چیزی نیست که معمولاً می‌بینیم.

هنگام اسکن این تصویر، کانون و هدف اولیه این رصد در فروش فروسرخ، کهکشان SPT0418-47 بود که یکی از درخشان‌ترین کهکشان‌های غبارآلود و ستاره‌زای کیهان است. مشاهده که نور دور آن توسط گرانش یک کهکشان در پیش‌زمینه خم شده و به صورت روزانه درآمده است.

پنگ می‌گوید: ما هنوز روی این کهکشان کار می‌کنیم، چرا که در آن چیزهای بیشتری برای کاوش وجود دارد.

بو پنگ که دانشجوی دکترای نجوم است و تجزیه و تحلیل داده‌ها را بر روی آن انجام داد، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: ما دریافتیم که این که از نظر شیمیایی بسیار غنی است، چیزی که هیچ‌یک از ما انتظارش را نداشتیم.

انتهای پیام



منبع

این مطالعه در مجله Astrophysical Journal Letters منتشر شده است.