متا در تلاش برای پیشی گرفتن از ChatGPT، مدل هوش مصنوعی زبان بزرگ خود را منبع باز می کند

این حرکت همچنین به متا حس شفافیت می دهد، چیزی که به وضوح در برخی از پروژه های توسعه هوش مصنوعی گم شده است. متا به ویژه در مورد انتشار (یا عدم وجود آن) خویشتن داری شگفت انگیزی از خود نشان داد هوش مصنوعی جدید قدرتمند نسل گفتار، جعبه صوتی.

به جای پنهان کردن LLM در پشت دیوار پرداخت، متا به همه و همه اجازه می دهد تا به LLaMA 2 دسترسی داشته باشند، بنابراین دری را برای ابزارهای بالقوه هوش مصنوعی که بر اساس این مدل ساخته می شوند – که می تواند توسط عموم استفاده شود، باز می کند.

را اعلامیه بخشی از رویداد Inspire مایکروسافت بود، جایی که مایکروسافت اطلاعات بیشتری در مورد ابزارهای هوش مصنوعی ساخت در پلتفرم مایکروسافت 365 ظاهر شدو همچنین هزینه آنها برای کاربران چقدر است. توضیح متا درباره تصمیم مبنی بر تبدیل LLaMA 2 به یک ابزار منبع باز این است که به کسب و کارها، محققان و توسعه دهندگان امکان دسترسی به ابزارهای بیشتر هوش مصنوعی را می دهد.

پرسه زدن رایگان LLaMA

مطابق با آستانهمتا LLM منبع باز را از طریق پلتفرم های Windows و Azure مایکروسافت و همچنین AWS و Hugging Face ارائه خواهد کرد. در یک بیانیه از غول فناوری، این شرکت بیان می‌کند که «ما معتقدیم یک رویکرد باز برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی امروزی، به‌ویژه مدل‌هایی که در فضای تولیدی هستند که فناوری به سرعت در حال پیشرفت است، مناسب است».

در تلاشی برای رسیدن به – و شاید حتی پیشی گرفتن – از هوش مصنوعی فعلی اینترنت عزیزم ChatGPTمتا مدل زبان بزرگ خود، LLaMA 2 را با همکاری مایکروسافت منبع باز خواهد کرد.

بخوان  پیش بینی مرگ ملکه انگلیس ۴۵۰ سال پیش توسط نوستراداموس

به نظر می رسد متا با این حرکت به دنبال یک زاویه اجتماعی است، امیدوار است که پایگاه های کاربران علاقه مند به تست استرس و عیب یابی سریع و مشترک مشکلات LLaMA 2 کمک کنند. این یک حرکت جسورانه است و می تواند بهترین راه برای مقابله باشد مبارزات اخیر متا در عرصه هوش مصنوعی. من نمی توانم منتظر بمانم تا ببینم مردم با دسترسی به یک مدل AI منبع باز چه می سازند.



منبع

این باعث می شود LLaMA 2 برای اهداف تجاری و تحقیقاتی رایگان استفاده شود و آن را در همان سطح ChatGPT و مایکروسافت بینگ OpenAI قرار می دهد.