اولین پیاده‌روی فضایی ماموریت «شنژو ۱۵» چین انجام شد

فی جونلانگ Fei Junlong و ژانگ لو Zhang Lu، فرمانده فرماندهی شانژو ۱۵، در ساعات اولیه صبح نهم فوریه از هوابند ماژول آزمایشی ونتیان Wentian خارج شدند و پس از انجام مجموعه‌ای از وظایف، در ساعت ۱۱:۱۶ صبح به وقت منطقه شرقی به انجام رسیدند. ایستگاه بازگشتند. دنگ کینگمینگ Deng Qingming، سومین عضو عضویت شانژو ۱۵، همکاران خود را از داخل ایستگاه فضایی تیانگونگ راهنمایی کردند.

انتهای پیام



منبع

منگتیان در سال گذشته پرتاب شد و ورود آن به تیانگونگ، نشانگر تکمیل پست مداری T شکل بود.

خدمه ماموریت «شنژو ۱۵» چین، اولین پیاده‌روی فضایی را بیرون از ایستگاه فضایی «تیانگونگ» انجام دادند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، دو فضانورد چینی روز نهم فوریه برای یک پیاده‌روی فضای هفت ساعته، به بیرون از ایستگاه فضایی تیانگونگ Tiangong این کشور حرکت کرد تا اولین ماموریت شنژو ۱۵ را انجام دهند.

آژانس پروازهای فضایی انسانی چین اعلام کرد که فعالیت های خارج از ایستگاه فضایی، تنها پس از تکمیل آن انجام شده است. این آژانس، زمان آغاز پیاده‌روی فضایی را اعلام نکرد و روز هشتم فوریه، به طور مبهم اعلام کرد که پیاده‌روی فضایی برنامه‌ریزی شده، در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

همچنین فی و ژانگ، وظایف مربوط به محفظه هوای محموله منگتیان را انجام می دهند که با استفاده از بازوهای رباتیک ایستگاه، به فضانوردان امکان می دهد تا محموله های علمی و ماهواره های کوچک را مستقر کنند. آزمایش‌ها در بیرون از منگتیان با استفاده از هوابند، برای اولین بار در ژانویه انجام شدند.

بخوان  مک بوک پرو‌های جدید اپل پاییز عرضه می‌شوند

فی و ژانگ در طول پیاده‌روی فضایی، پمپ‌های بیرونی را نصب کردند تا به کنترل حرارت و عملکرد ماژول آزمایشی و دستگاه علمی روی آن کمک کنند.