مبارزه با سرطان با کاشت اسفنج در کنار تومور!

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس(UCLA) اسفنجی ساخته شده‌اند که می‌توان در کنار تومور سرطانی کاشته شود تا به بدن در مبارزه با آن کمک کند.

این امر Tregs را به یک هدف جذاب برای درمان سرطان تبدیل می‌کند و در مطالعات قبلی، روش‌هایی را برای برنامه‌ریزی مجدد ترگ‌ها به سلول‌های ایمنی سرطان‌ها پیدا کرده‌اند. با این حال، در حالی که کاهش سطح Treg می‌تواند به آسیب‌پذیری بیشتر سرطان‌ها کمک کند، اگر در کل سیستم انجام شود، عوارض خود را به دنبال دارد. بنابراین پژوهشگران دانشگاه UCLA در پژوهش جدید خود، روش را برای پاکسازی Tregs فقط در منطقه بسیار نزدیک به یک توسعه داده‌اند.

این دستگاه حتی رشد تومور دوم را در جای دیگری از بدن کرد. در که موشهایی که از این دستگاه بی بهره ماندند، پس از گسترش سرطان به مغز و غدد لنفاوی، در چند هفته جان خود را از دست دادند.

موش‌های مبتلا به ملانوما حتی بهتر عمل می‌کنند و صد درصد از موش‌های تحت درمان کوچک قرار می‌گیرند و بیش از 40 درصد از آن‌ها به سطوح غیرقابل تشخیصی می‌رسند.

این دستگاه اسفنجی در آزمایش‌هایی که روی موش‌ها انجام می‌دهد باعث بهبود، جلوگیری از رشد و گسترش سرطان‌ها و افزایش زمان بقای بیمار می‌شود.

محققان این سیستم را روی موش‌های آلوده به سرطان پستان آزمایش کردند که نتایج قابل توجهی را به همراه داشت. SymphNode تومورها را در 80 درصد مبتلایان به سرطان پستان کوچک و در صد درصد موارد از متاستاز جلوگیری کرد.

بخوان  شناسایی ارزان و سریع آفت کش های موجود در مواد غذایی

زمانی که یک SymphNode درست در کنار یک تومور کاشته می‌شود، با آزاد کردن داروی محموله خود شروع به کار می‌کند.

نتیجه نهایی، دستگاهی است که SymphNode نامیده می‌شود و در اصل، یک اسفنج زیست‌تخریب‌پذیر به اندازه یک پاک‌کن در انتهای یک مداد است. این اسفنج از یک ماده هیدروژلمانند به نام آلژینات (آلژینات) ساخته شده و حاوی داروهایی است که نه تنها Tregs را می‌کند، بلکه سایر سلول‌های ضد سرطانی را نیز احضار می‌کند.

در نهایت، صرف نظر از اینکه موش‌ها به چه نوع سرطانی بودند، طول عمر آنها به میزان قابل توجهی افزایش یافت و تا دو برابر نسبت به موش‌های درمان افزایش یافته یافت نشد.

محققان در حال حاضر بر روی تجاری‌سازی این تکنیک از طریق شرکتی به نام Symphony Biosciences کار می‌کنند.

این مطالعه امیدها را برای درمان بالقوه افزایش می‌دهد که نه تنها می‌تواند سرطان‌های سخت را درمان کند، بلکه از عود مجدد آنها نیز جلوگیری می‌کند.

این پژوهش در مجله Nature Biomedical Engineering منتشر شده است.

سیستم ایمنی بدن، خط مقدم دفاع قوی در برابر پاتوژن‌ها و بیماری‌ها است، دسته‌ای از سلول‌های ایمنی به نام «سلول‌های تی‌تنظیم‌کننده» (Tregs) وظیفه دارند می‌توانند نتیجه بگیرند که به اشتباه سلول‌های بدن سالم حمله نمی‌کنند. متأسفانه یکی از ترفندهای شرور سرطان، فریب این روش و استفاده از آن برای محافظت از خود در برابر ایمنی ایمنی است.

یک دستگاه اسفنجی قابل کاشت جدید به نام SymphNode، داروهایی را آزاد می‌کند که پاسخ ایمنی را در برابر سرطان تحریک می‌کند.

آزمایش نهایی نیز 100 روز از شروع درمان انجام شد، زمانی که آزمایش تومور دوم را به موش‌هایی تزریق کردند که به آنها SymphNode داده شد و از سرطان پستان جان سالم به در برده بودند. این تومورهای جدید رشد نکردند و این نشان می‌دهد که ایمنی موش هنوز خاطره‌ای از آن‌ها را حفظ کرده و می‌توانند با موفقیت با آن مبارزه کنند.

بخوان  ساخت دستکش توانبخشی با تکنولوژی رباتیک نرم در کشور