فرشته یا شیطان؟! – ايسنا

انتهای پیام



منبع

هوش مصنوعی حامیان در مواردی که برای حل مشکلات بزرگ با توسعه داروها و مواد جدید برای کمک به مقابله با تغییرات جوی یا از بین بردن پیچیدگی‌های انرژی همشی سخن می‌گویند و افراد نگران، این افراد را می‌گویند که قابلیت‌های مصنوعی مصنوعی در حال حاضر از درک هستند. سازندگان از خطراتی است که یک فاجعه علمی فنی ماشینی در زندگی را رقم خواهد زد که با عواقبی مرگبار همراه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، اکونومیست با انتشار تصویری مفهومی روی جلد مجله خود که نمایانگر بُعد مثبت و نیمه تاریک مصنوعی است نوشته شده است: هوش مصنوعی نه تنها کار، دقت حقایق و شهرت و اعتبار را می‌کند بلکه وجود بشریت را می‌تواند تهدید کند و همین امر باعث درخواست توقف شود. توسعه‌ی این فناوری است اما آیا می‌دانید از حد و حدود واکنش نشان داده‌اند؟

به‌ویژه در مورد «مدل‌های زبانی بزرگ»(llms) که مشابه هوش مصنوعی چت جیپی‌تی Chatgpt وجود دارد. هوش مصنوعی که حتی سازندگان خود را با غیرمنتظره‌اش غافلگیر کرده است. چنین کارهایی شامل همه چیز از حل پازل‌های منطقی و نوشتن کد رایانه‌های گرفته‌شده تا شناسایی فیلم‌ها از خلاصه داستان آن‌ها به صورت اموجی می‌شود.

تصویر این مجله که توسط ریکاردو ری(Ricardo Rey) طراحی شده است در نقطه تاریک و روشن این فناوری نوظهور در آن واحد است.

مجله اکونومیست تصویر مفهومی جالب در ارتباط با هوش مصنوعی روی جلد خود منتشر کرده و در واکنش به رشد این فناوری جدید نوشته است.

این مجله همچنین نوشت: آیا باید تمام کارها از موارد رضایت بخش خود را خودکار کنیم؟ غیرانسانی را باید فکر کنید که در نهایت ممکن است تعداد آنها از ما پیشی گرفته و جایگزین ما شوند؟ آیا باید از دست دادن کنترل تمدن را به جان بخریم خطر کنید؟ این سؤالات ماه گذشته در نامه‌های سرگشاده از سوی موسسه آینده زندگی (Future of Life) که یک سازمان غیردولتی است، پرسیده شد. این سند خواستار یک «مکث» شش ماهه در ایجاد پیشرفته‌ترین شکل‌های مصنوعی ساخته شده و توسط بزرگان فناوری از جمله ایلان ماسک امضا شده است. این قابل توجه ترین نمونه است که نشان می دهد چگونه سریع در هوش مصنوعی باعث ایجاد خطر در مورد خطرات بالقوه این فناوری می شود.

بخوان  لنزی که می‌تواند به آلزایمر را تشخیص دهد

این ترکیب جوشان از هیجان و ترس، فرصت‌ها و خطرات را تبدیل به امری می‌کند. اما می‌ از سایر صنایع و تغییرات فناوری در گذشته در درس گرفت.

فرشته یا شیطان؟!