دستگاه فعال‌کننده قابلیت اتصال ماهواره‌های رونمایی شد

در آن زمان، این شرکت ادعا کرد که این ویژگی جدید در ۵۰ درصد از گوشی‌های هوشمند در پنج سال آینده تعبیه خواهد شد، اما این اتفاق هرگز رخ نداده است. آیا اکنون آیا شانس در مورد تلفن های ماهواره ای به این شرکت رو خواهد داشت؟

بن وود تحلیلگر فناوری می‌گوید شرکت Bullitt یک بازار خاص را هدف قرار داده است.

اعضای بیشمار

این گوشی‌های جدید در دو نسخه عرضه می‌شوند: گوشی Cat S75 با نام تجاری کاترپیلار با قیمت ۶۳۴.۴۹ دلار و گوشی موتورولا Defy ۲ با قیمت ۵۹۹ دلار.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شرکت بریتانیایی توسعه دهنده گوشی‌های موسوم به Bullitt یک دستگاه بلوتوثی را عرضه می‌کند که اتصال ماهواره‌ای را برای هر تلفن هوشمند با سیستم عامل iOS یا اندروید و دو گوشی هوشمند با قابلیت ارسال پیام‌های متنی هوشمند از فضای موجود می‌کند.

هر دو دستگاه دارای قابلیت اتصال ۵G، صفحه نمایش ۶.۶ اینچی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی هستند که بر اساس ادعای شرکت سازنده می‌توانند تا دو روز کامل دوام بیاورند.

وی می‌گوید: این شرکت در حوزه ارسال پیام‌های ماهواره‌ای پیشگام است، اما این رقابت در حال داغ شدن است. گفته می‌شود بازار هدف این شرکت‌ها به خوبی با این فناوری سازگار است، بنابراین جایگاه والایی برای سودآوری دارد.

در عین حال، آن دو دستگاه جدید پیام‌ها را به ماهواره‌های زمین‌ایستا در فاصله 22 هزار مایلی (35 هزار کیلومتری) بر روی خط استوا ارسال می‌کنند و سپس به زیرساخت شبکه‌های زمینی و نهایتاً به کاربران تلفن ارسال می‌کنند.

بخوان  ابرسیاهچاله‌های جهان را در انیمیشن جدید ناسا تماشا کنید

دستگاه‌های دارای قابلیت اتصال ماهواره‌های رونمایی شده‌اند که پیام‌ها را از طریق ماهواره‌های زمین‌ایستا مستقر در ارتفاع حدود ۲۲ هزار مایلی بالای خط استوا ارسال می‌کنند.

با این، اتصال ماهواره‌های همیشه فعال نیست و فقط زمانی روشن می‌شود که کاربر از آن استفاده کند وای-فای یا شبکه تلفن همراه خارج شود.

تعداد تلفن‌های ماهواره‌ای چندین دهه است که مورد استفاده قرار می‌گیرند، هنوز جریان اصلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، زیرا آنها حجم و سنگین و غیر کاربردی هستند.

تیم شپرد، مدیر ارشد برنامه های کاربردی و مارکت محصولات شرکت Bullitt می‌گوید: این مطمئناً یک بلوف نیست. ارتباطات قابل اعتماد فراتر از دسترسی‌های شبکه‌های سنتی سلولی یک هدف برای بسیاری از مردم و فناوری‌های ماهواره‌ای در سطح مناسبی از بلوغ برای حل این مشکل است.

یک بازار بکر

شرکت Bullitt برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای پشتیبانی از پوشش ماهواره‌ای در اروپا و آمریکای شمالی در حال حاضر و استرالیا و نیوزیلند، آفریقا و آمریکای لاتین تا اواسط سال ۲۰۲۳ دارد.

فقط یک نکته وجود دارد و آن اینکه دریافت کننده این پیام باید برنامه پیام‌رسان ماهواره‌های اختصاصی این شرکت موسوم به Bullitt Messenger را روی گوشی همراه خود نصب کنند تا پیام‌های رد و بدل کننده و پاسخ دهنده را دریافت کنند. همچنین برای دریافت پیام ۱۰ ثانیه صبر کنند.

این دستگاه بلوتوثی به کاربران امکان ارسال پیام دو طرفه از طریق ماهواره و همچنین اشتراک‌گذاری مکان و کمک اضطراری(SOS) را می‌دهد.

اما دستگاه‌های جدید شرکت Bullit این اتصال‌ها را به دلیل تراشه مجهز به قابلیت اتصال ماهواره‌های گرفته شده از شرکت تایوانی MediaTek کنار زده‌اند.

بخوان  اپل به شکایات توسعه‌دهندگان سر تعظیم فرود می‌آورد و به برنامه‌های وب در اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد ...

انتهای پیام



منبع

این بار اولین بار نیست که این شرکت روی یک فناوری نوظهور خطر می‌کند. در سال ۲۰۱۶ اولین گوشی هوشمند تصویربرداری حرارتی جهان موسوم به Cat S۶۰ را معرفی کرد.