راه جدید متخصص برای درمان آرتروز

آنتونی آتالا، نویسنده ارشد و وییک فارس برای پزشکی احیاکننده (WFIRM) گفت: سلول‌های ایمنی فعال غضروفی که مدیر موسسه را هدف قرار می‌دهد، با سلول‌های پیش‌ساز همراه با ایجاد بافت کمک می‌کند. این واقعاً یک ارتباط پویا بین این دو جمعیت است که برای اثربخشی درمان بسیار مهم است.

این گروه پژوهشی، سلول‌ها را از برخی بیماری‌های خاص به آرتروز جدا می‌کنند و آن‌ها را به تنهایی و همچنین در حضور مایعات اتولوگ بررسی می‌کنند. با جدا شدن از محیط، پژوهشگران دریافتند که سلول‌ها انجام فرآیندهای مورد نیاز برای ترمیم عملکردی را دارند. زمانی که آن‌ها درصد کمی از مایع را به روش کشت سلولی اضافه می‌کنند، سلول‌ها را مختل می‌کنند و نمی‌توانند کار خود را به درستی انجام دهند که این امر نشان می‌دهد، محیط آرتروز آن‌ها را می‌کند.

در این مطالعه، گروه پژوهشی به بررسی چه چیزی در محیط آرتروز رخ می‌دهد که مانع از روند بهبودی می‌شود، پرداخت می‌شود.

در مفاصل سالم، وقتی آسیبی رخ می‌دهد، ارتشی از سلول‌های بدن را به خدمت گرفته و آن‌ها را به محل آسیب می‌فرستد تا در ترمیم بافت‌های آسیب دیده کمک کنند. اما در مفصل آرتروز، یک آسیب تروماتیک به غشای سینوویال و آسیب غضروف می‌شود.

متخصص پزشکی ترمی و یک فارس، روش سلول‌درمانی تزریقی امیدوارکننده را برای آرتروز ابداع کرده است که در کنار درمان یک موسسه غضروف را نیز می‌سازد.

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، آرتروز که به تازگی توسط سازمان غذا و داروFDA) آمریکا به عنوان یک بحران بهداشت عمومی شناخته شده است، بیش از 500 میلیون نفر در سراسر جهان است که با درد و آسیب ناشی از آن دست و پنجه نرم‌افزار می‌توانند، تحت تأثیر قرار بگیرند. آرتروز معمولا در اثر ضربه مکانیکی یا ضربه‌ای در ایجاد و آسیب غضروفی می‌شود که به طور طبیعی قابل ترمیم نیست.

بخوان  نمایش آینده هولوگرام‌ها در نمایشگاه CES
گوستاو موویگلیا از پژوهش این مطالعه گفت: ارزیابی کرد که آیا جمعیت سلولی موجود در محیط محیطی، کمک به ترمیم عملکرد بافتی را دارد یا خیر یا اینکه در محیط وجود دارد که چیزی آن‌ها را برای انجام این کار مختل می‌کند.

بر اساس این یافته‌ها و آنچه در مورد ترمیم بافتی وجود دارد، یک سلول‌درمانی طراحی می‌شود که می‌تواند بر محیطی غلبه کند و همچنین غضروف را بسازد.

این روش سلول‌درمانی در یک مدل آزمایشی پیش‌ینی مشخص شد که با معکوس کردن آسیب غضروف را در غش‌سینویال و کاهش آسیب‌های سینوویال انجام داد.

گری پول یکی از نویسندگان این مقاله گفت: با گذشت زمان، بافت بدتر می‌شود و به تخریب غضروف پوشاننده استخوان‌های مفصلی و مزمن در اطراف بافت می‌شود. برای بیماران، باعث درد شدید، تورم و محدود شدن فعالیت‌های روزانه می‌شود.

آرتروز یک بیماری سیستمی است. موضوع شامل یک غشای سینوویال (یک بافت همبند که سطح داخلی را می‌پوشاند) است. عملکرد غشاء برای محافظت از بدن است و یک مایع روان‌کننده برای عناصر سلولی مورد نیاز برای حفظ یک محیط سالم و ایجاد حرکت بدون اصطکاک می‌کند.

انتهای پیام



منبع