۵ باری که فکر کرده اند فضایی را یافته اند!

۵ باری که فکر کرده اند فضایی را یافته اند!

برنامه وایکینگ(برنامه وایکینگ) پروژه‌ای شامل دو کاوشگر فضایی آمریکایی وایکینگ ۱ و وایکینگ ۲ است که به سوی مریخ فرستاده می‌شود. هر یک از این دو فضاپیما دارای دو بخش اصلی بود: یک مدارگرد که برای تصویربرداری از سطح مریخ از مدار آن طراحی شده بود و یک سطحی که هدف از طراحی آن سیاره از روی سطح آن بود. وایکینگ ۱ در ۲۰ اوت ۱۹۷۵ و وایکینگ ۲ در ۹ سپتامبر همان سال به فضا پرتاب شدند. وایکینگ ۱ در ۱۹ ژوئن ۱۹۷۶ و وایکینگ ۲ در ۷ اوت ۱۹۷۶ وارد مدار مریخ شدند.

تصور رازهایی وجود دارد که واقعاً رازهایی را به این فکر انداخته که موجودات فضایی را یافته‌اند. یکی از اولین جستجوهای عمدی برای هوش فرازمینی در سال ۱۹۷۷ رخ داد. زمانیکه تلسکوپ رادیویی Big Ear در دانشگاه ای اوهایو نتایجی مثبت و قوی دریافت کرد. این صدا ۳۰ برابر بلندتر از نویز بود و از منابع رادیویی طبیعی مانند اختروش‌ها، تنها یک‌کانس در ساخت رادیویی برخورد کرد. ستاره‌شناسجری اِهمن برای اولین بار آن را هنگام بررسی صفحات داده‌ها مشاهده و در کنار جهش کردی «اعداد یک کلمه نوشت: وای!

۵ باری که فکر کرده اند فضایی را یافته اند!

زیست فرازمینی ممکن است وجود داشته باشد، اما اجرام مرموزی که در آسمان مشاهده می‌کنیم، باید از موجودات فضایی آگاه باشیم. در اینجا به پنج مرتبه‌ای که فکر می‌کردند، ممکن است فضای فضایی را کشف کند، اشاره کرد.

«آلارد بوتل» بیان ناسا در پاسخ به ادعاهای لوین در سال ۲۰۱۹ به دیلی بیست گفت: نظر عمومی جمعی از اکثریت جامعه علمی معتقد است که نتایج آزمایش‌های وایکینگ به تنهایی به سطح شواهد فوق العاده‌ای برسد.

بخوان  بسته نرم افزاری برای سهولت استفاده از میدان های تابشی عصبی در تحقیقات رباتیک

اخیرا، یک توپ فلزی غول پیکر مرموز در سواحل ژاپن نیز پیدا شد و شایعات آنلاین را برانگیخت. اما هیچ تحقیق علمی نشان نداده است که هر کدام از این اشیا مرموز متعلق به بیگانگان است، در حال کار بر روی خود برای ارزیابی حوادث مرتبط با یوفوها است. در گذشته حوادث رخ داده است و در آن زمان برخی از افراد تصور کرده اند به نشانه هایی از حیات بیگانه یا حتی هوش فرازمینی نزدیک شده اند.

انتهای پیام



منبع

۵ باری که فکر کرده اند فضایی را یافته اند!

سیگنال‌های رادی سریع و تکرار می‌شوند هنوز دانش‌وی را گیج می‌کند

اولین جرم بین ستاره‌ای: سنگ براق یا فضای فضایی بیگانه؟

«گیلبرت لوین» مهندسی بود که در سال ۱۹۷۶ با مأموریت وایکینگ ناسا روی یک آزمایش تشخیص حیات مریخ کار می‌کرد. او در سال 2019 در مجله علمی آمریکایی نوشت که هنوز آزمایشی را برای زندگی در سیاره سرخ کشف کرده است. این ابزار خاک مریخ را در یک آبکی فرو می‌برد و حباب‌هایی را می‌برد که می‌توانند نشان‌دهنده میکروبی باشند. وی در هر دو منطقه آزمایشی خود در نزدیکی فرودگر وایکینگ نتایج مثبت دریافت کرد، اما این مأموریت شناسایی مواد آلی را برای پشتیبانی از نتایج شناسایی کند.

در سال ۲۰۱۷، برای اولین بار، اختراعان متوجه شدند که یک شی که از کنار خورشید می‌گذرد، از خارج از منظومه شمسی ما آمده است. آن‌ها اولین جرم بین ستاره‌ای را «اوموآموا» (Oumuamua) نامیدند که یک اصطلاح در هاوایی است که معنای آن اولین پیامآور است که از راه دور می‌رسد، است. این بازدیدکننده بین ستاره‌ای شکلی شبیه سیگار داشت. انعکاس آن حدود ۱۰ برابر بیشتر از سیارکهای منظومه شمسی بود. عجیب‌تر از همه، وقتی از خورشید دور می‌شد، بر اساس فیزیک خالص مسیرش، سریع‌تر از آنچه باید می‌شد، سرعت گرفت.

بخوان  اکنون می‌توانید برگه‌های ناشناس Google Chrome را پشت یک قفل بیومتریک در Android پنهان کنید

خاک حبابی مریخ اشاره‌ای به میکروبهای زنده داشت

۵ باری که فکر کرده اند فضایی را یافته اند!

همه اینها «آوی لوب» اخترفیزیکدان دانشگاه هاروارد را به این نتیجه رساند که بیگانگان می‌توانستند این شی را بسازند. مقاله‌ای منتشر کرد که در آن استدلال می‌کرد که اوموآموا «منشأ مصنوعی» دارد و ممکن است یک فضاپیمای سرگردان و منقرض شده به یک بادبان سبک از یک تمدن بیگانه باشد که از انرژی خورشیدی برای شتاب گرفتن استفاده می‌کند. ستاره‌شناسان دیگر بر خلاف نظریه او استدلال کردند و گفتند که مشاهدات اوموآموا با منشأ کاملاً طبیعی سازگار است.

یک انفجار رادیویی از کیهان که باعث شد شکارچیان اجرام بیگانه شگفت زده شوند

۵ باری که فکر کرده اند فضایی را یافته اند!

آرایه تلسکوپ آلن، به طور خاص برای پروژه های جستجوی هوش فرازمینی بر اساس رادیو طراحی شده است.

در جایی فراتر از کهکشان ما، موجودات اسرارآمیز از رادیویی درخشانی را ارسال کرده‌اند. آن‌ها فقط یک میلیون دوام می‌آورند و برخی از آن‌ها در فواصل منظم تکرار می‌شوند. این «انفهای سریع رادیویی» (FRB) در سال 2007، زمانی که اولین مورد شناسایی،جاری را گیج کرده است. اکثر ستاره شناسانی که انفجارهای رادیویی سریع را مطالعه می‌کنند معتقدند که آنها یک دلیل طبیعی دارند، لوب باریگر گفت که فکر می‌کند اینها فناوری بیگانه هستند.

علاقه‌مندان به جستجوی هوش فرامینی(SETI) حدس می‌زنند که Wozem از یک فناوری بیگانگان است اما خود اِهمن شک داشت. آیا اخترشناسان آسمان را بررسی کردند هیچ تا دوباره آن را ثبت کنند اما کس تا به حال دوباره صدای کنترل Wow را نشنیده است. هنوز مشخص نیست چه چیزی باعث آن اتفاق شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، نظریه پردازان در مورد موجودات بیگانه در اینترنت به شدت در حال صحبت هستند، اما در این زمینه اظهارنظری نمی‌کنند. زمانی که ایالات متحده در اوایل فوریه انبوهی از اشیا ناشناس پرنده را کشف کرد که رسما «پدیده‌های غیرعادی ناشناخته» یا UAPs نامیده می‌شوند، جستجوی کاربران در گوگل برای «حیات فرازمینی» و «بیگانگان واقعی هستند» افزایش یافت. گزارش آسوشیتدپرس داد که پس از شناسایی اولین شی به عنوان یک بالون چینی، پست‌های آنلاینی که در آنها فرازمینی‌ها به نام می‌بردند حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته است. حتی ایلان ماسک هم با شوخی اظهاراتی کرد و آنها را بیگانگان خواند.

۵ باری که فکر کرده اند فضایی را یافته اند!

بالون مشکوک جاسوسی چینی پس از اصابت گلوله در سواحل سورفسید بیچ، کارولینای جنوبی سقوط کرد.

۵ باری که فکر کرده اند فضایی را یافته اند!

هشدار کاذب در ابرهای زهره

گاز فسفین روی زمین خیلی چشمگیر نیست، اما زمانی که ردپایی از آن را در ابرهای زهره یافتند، یک مشکل بزرگ ظاهر شد. این دلیل است که روی زمین، فسفین که بویی سیر با بوی ماهی از میکروبها می‌آید. دانش پس از مطالعه پرفروشی که در مجله Nature Astronomy در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، حدس زدند که سطح زهره آنقدر جهانی است که قابل سکونت نیست، اما ابرهای آن می‌توانند به اندازه کافی ملایم باشند تا جوامعی از میکروبی را در خود جای دهند. ناسا تلاش کرد وجود فسفین در جو زهره را تایید کرد، اما هیچ کدام را نکرد.