مراسم روز ملی فناوری فضایی با حضور رئیسجمهور



همزمان با برگزاری مراسم ملی فناوری فضایی با حضور رئیس‌جمهور نمایشگاهی از متخصصان کشور در این حوزه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، ۱۴ بهمن ماه در تقویم ماروز ملی فناوری فضایی» نامگذاری شده است. روز ملی فناوری فضایی روزی است که در آن ایران با پرتاب موفقیت‌آمیز امید در ۱۴ بهمن‌ماه سال ۱۳۸۷ دارای قابلیت پرتاب ماهواره پیوست. پس از این ایران هر سال در این روز سالگرد پرتاب این ماهواره را جشن می‌گیرند که این جشن همراه با رونمایی و پرتاب محموله‌های مختلف است.

امروز در پژوهشگاه فضای ایران مراسمی به همین مناسبت با حضور رئیسجمهور آغاز به کار کرد. همزمان با برگزاری این مراسم، نمایشگاهی از نمایشگاه های هوای کشور در حوزه فناوری و فضا برپا می شود که سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان از این نمایشگاه بازدید خواهد کرد.

ماکت‌های چند ماهواره‌های ساخته‌شده توسط فناوران کشور از جمله ماهواره‌های «ثریا» و ماهواره «مهدا» ساخت پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۷ سامانه مربوط به آتش‌سوزی، محیط زیست و سطح پایش آب برخی از محصولات این نمایشگاه به شمار می‌آیند.

ارائه گزارش ها و گزارش پیشرفت صنعت فضایی در دولت سیزدهم از سوی دکتر سالاریه، رئیس سازمان فضایی وزارت ارتباطات و فناوری، ارائه گزارشی از پیشرفت های صنعت ماهوارهای سوخت جامد و تبیین سیاست ها و راهبردهای دولت سیزدهم برای شتاب بخشی به توسعه صنعت فضای کشور از برنامه های امروز با برنامه های امروزی. حضور رئیسجمهور است.

در این مراسم همچنین قرار است از فعالان این تقدیر به عمل آید.

انتهای پیام



منبع

بخوان  موضوع یوفوها باید بررسی شود