ریزرباتی که می‌توان‌ها را شناسایی کرد و ساخت

زمانی که سیستم پیشرانه هیبریدی مونتاژ شد، بسیار زیبا و قابل توجه است. آنها از این ربات‌های کوچک برای گرفتن یک گلبول قرمز، سلول‌های سرطانی و یک مورد استفاده را نشان می‌دهند و نشان می‌دهند که این ربات‌ها می‌توانند بین سلول‌های سالم و سلولی که توسط دارو آسیب دیده و سلولی که در حال مرگ است، می‌شوند. پس از گرفتن سلول می‌توان برای تجزیه و تحلیل بیشتر یک ابزار خارجی منتقل شود.

این فناوری از حوزه‌هایی مانند تشخیص پزشکی در سطح تک سلولی، ارائه دارو یا ژن به سلول‌ها، ویرایش ژنتیکی، حمل دارو به مقصد در داخل بدن، پاکسازی محیط از ذرات آلوده، توسعه داروی پشتیبانی می‌شود.

این مطالعه در مجله «علوم پیشرفته» منتشر شده است.

اما، مزیت ریزربات‌های هیبریدی این است که می‌توان از آن استفاده کرد. این اولین مطالعه است که در آن سلول‌ها در حال مرگ بدون برچسب زدن انجام می‌شود.

ربات‌هایی که از یک میدان مغناطیسی برای حرکت استفاده می‌کنند نیازی به سوخت یا تماس مستقیم بین آهنربا و بافت‌های بدن ندارند و می‌توانند با دقت هدایت شوند و در وسیعی از دماها و اطلاع‌رسانی‌ها فعالیت کنند.

در حالی که آزمایش ریزربات‌ها در خارج از بدن انسان انجام می‌شود، متخصصان امیدوارند با توجه به پتانسیل آن، به زودی آن را در داخل بدن آزمایش کنند.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، محققان با الهام از «شناگران» زیستی مانند‌ها و اسپرم‌ها، یک ریز ربات حدود ۱۰نی با حرکت در بدن به طور مستقل یا کنترل‌شده توسط اپراتور توسعه داده‌اند که می‌توانند کاربردهای بالقوه‌های مختلف را داشته باشند.

بخوان  آینده همجوشی هسته‌ای پس از پیشرفت آمریکا چیست؟

اندازه‌گیری یک سلول زیستی ایجاد شده است که با استفاده از میدان‌های الکتریکی و مغناطیس حرکت می‌کند و می‌توان سلول‌ها را شناسایی کرد و آن‌ها را ساخت.

ریزرباتهایی که از برق برای استفاده می‌کردند قادر به حمل محموله و رهاسازی آن‌ها هستند و همچنین از الکتریسیته برای تغییر شکل سلول‌ها استفاده می‌کردند اما معایبی نیز داشتند.

گیلاد یوسی (Gilad Yosfon)، نویسنده مسئول این مطالعه، می‌گوید: می‌گوید: بر مبنای مکانیزم هدایت الکتریکی کار می‌کردند، در محیط‌های خاصی که به وسیله آن‌ها نسبتاً بالاتری دارند، مانند محیط‌های فیزیولوژیکی، ممکن نبودند. اینجاست که مکانیزم مغناطیسی مکمل وارد عمل می‌شود که از محیط الکتریکی برای اثربخشی آن تأثیری نمی‌گذارد.