زمان پرتاب اولین ماموریت فضای سرنشین‌دار ۲۰۲۳ اعلام شد

این ماموریت از آن جهت کرو-6 نامگذاری شده است که ششمین پرواز قراردادی سرنشینداری است که اسپیس ایکس به مقصدی است که ایستگاه های بین المللی بین المللی را انجام می دهد. بالا کرو-6 در واقع نهمین ماموریت مداری سرنشین‌دار برای شرکت ایلان ماسک به طور کلی خواهد بود.

اسپیس‌ایکس و ناسا تاریخ پرتاب ماموریت کرو-6(Crew-6) را تعیین کرده و طی این ماموریت چهار فضانورد از سه کشور مختلف به فضا خواهند رفت.

صندلی النیادی در ماموریت کرو-۶ از قراردادی در سال ۲۰۲۱ بین ناسا و شرکت اکسیوم اسپیس به امارات رسید.

اسپیس ایکس و ناسا طی این ماموریت چهار فضانورد را برای اقامتی نزدیک به شش ماه به ایستگاه فضای بین‌المللی می‌فرستند. تاریخ اعلام شده با آنچه پیش از این تعیین شده بود فاصله کمی دارد. پیش از این اعلام شده بود که این ماموریت اواسط ماه فوریه انجام خواهد شد.

مقامات ناسا در یک پست وبلاگیند: برای اطمینان از حضور مستمر ایالات متحده در ایستگاه های فضای بین المللی، ناسا در سال 2021 قراردادی با اکسیوم اسپیس امضا کرد تا یک فضانورد ناسا سوار بر موشک سایوز روسیه به فضا برود.

بوون و هوبرگ از ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ در میان خدمه کرو-۶ حضور داشتند. فدیایف در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۲ به عنوان بخشی از قرارداد مبادله خدمه بین ناسا و آژانس فضایی فدرال روسیه، روسکاسموس، به این ماموریت اضافه شد و در همان ماه، النیادی به عنوان چهارمین و آخرین خدمه ماموریت انتخاب شد.

انتهای پیام



منبع

این شرکت علاوه بر پروازهای کروی-1 تا-5، پرواز آزمایشی دمو-2(Demo-2) و ماموریت ویژه Ax-1 را به ترتیب در سال های 2022 و 2022 به ایستگاه فضایی بین المللی انجام داده و مأموریت ویژه اینسپریشن را انجام داده است. Inspiration4) به مدار زمین را نیز در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ انجام داد.

بخوان  تفاوت نسخه جدید ChatGPT با نسخه قبلی چیست؟

مقامات این آژانس افزودند: اکسیوم در روز ۲۹ آوریل ۲۰۲۲ توافقی را با مرکز فضایی محمد بن راشد امارات امضا کرد تا خدامه خود را توسط این شرکت به فضا بفرستد.

کپسول «Dragon Endeavor» شرکت اسپ‌ایکس بر فراز موشک فالکون ۹ از مرکز فضای کندی ناسا در فلوریدا به سمت ایستگاه فضایی پرواز می‌کند.

فضانوردان کرو-6 برای مدتی با ماموریت کرو-5 که ماه اکتبر سال گذشته به ایستگاه بین‌المللی رسیدند، در ایستگاه خواهند ماند. مقامات ناسا کرو به اعلام کرد که چهار فضانورد کرو-5 اندکی پس از ورود-6 به زمین بازخواهند گشت.

ماموریت کرو-۶ بین‌المللی است. اعضای این ماموریت متشکل از فضانوردان ناسا، استفان بوون(Stephen Bowen) و وودی هوبرگ(Woody Hoburg)، سلطان النیادی(Sultan Al Neyadi) از امارات متحده عربی و آندری فدیایف(Andrey Fedyaev) فضانورد روس هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ماموریت کرو-۶ در روز ۲۶ فوریه(پنجشنبه ۶ بهمن) انجام خواهد شد.