سیستمی که پشت دیوار را نشان می دهد!

انتهای پیام



منبع

حتی اگر شبکه‌های با رمز عبور محافظت شوند، دستگاه‌های هوشمند به طور خودکار به جستجوهای تماس با هر دستگاهی در محدوده پاسخ می‌دهند.

چیزی که Wi-Peep را به طور ویژه قابل توجه می‌کند، دسترسی و سهولت حمل و نقل آن است. این گروه این دستگاه را با استفاده از یک پهپاد قابل خرید در فروشگاه‌ها و یک سخت افزار دلاری که به راحتی در ۲۰ ساخته می‌شود. این معناست که هر کسی با تخصص مناسب می‌تواند به راحتی یک دستگاه مشابه با آن بسازد.

استدلال می‌شود که این فناوری باعث بهبود حریم خصوصی افراد می‌شود، زیرا به دوربین‌ها متکی نیست و تجهیزات مورد نیاز آن را می‌توان با قیمت مناسب خریداری کرد. در حالی که اکثر خانواده‌ها در حال حاضر در خانه وایفای توسعه یافته‌اند و این فناوری می‌تواند برای نظارت بر سلامت افراد مسن یا شناسایی رفتارهای مشکوک در خانه نیز استفاده شود.

کاربردهای بالقوه این فناوری بسیار عالی است. به عنوان مثال آتش نشانانی که به دنبال افراد در ساختمان‌های حال سوختن هستند، می‌توانند از آن برای جستجو و نجات بهره ببرند.

اکنون دانشگاه کارنگی ملون و دانشگاه واترلو در حال ارتقای این سیستم برای دیدن آن سوی دیوارها با استفاده از وای‌فای هستند.

چرا Wi-Peep قابل توجه است

پژوهشگران سپس یک شبکه عصبی را ایجاد کردند که فاز و دامنه‌ای را ایجاد کردند وایفای ارسال و توسط روترها برای نقشه‌برداری مختصات بدن انسان ترسیم می‌کند.

پژوهشگران دانشگاه «کارنگی ملون» روش را برای تشخیص اشکال و حرکات سه‌بعدی بدن انسان در یک اتاق و تنها با استفاده از روترهای وایفای ابداع کرده‌اند. این گروه از نقشه برداری از تمام سیستم های سطح بدن انسان در یک عکس موسوم به DensePose استفاده می کند که توسط محققان لندنی و گروه هوش مصنوعی فیسبوک توسعه داده شده است. اساساً این روش برای گرفتن مجموعه‌های مختصر برای هر نقشی مانند، سر، نیم تنه و غیره است که به عنوان یک نقطه کلیدی در بدن می‌شود و می‌توان یک فرد را توصیف کرد.

بخوان  آزمایش موفق یک قرص ضدباروری مردانه روی موشها

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ایدانش‌آموزان که روی روش‌هایی کار می‌کنند تا افراد را بدون استفاده از دوربین یا سخت‌افزار گران قیمت LiDAR قادر به دیدن نادیده‌ها کنند. در سال ۲۰۱۳، گروهی از پژوهشگران موسسه فناوری ماساچوست(MIT) راهی برای استفاده از سیگنال‌های تلفن همراه برای دیدن آن سوی دیوارها پیدا کردند. در سال ۲۰۱۸، گروه دیگری از همین موسسه از نظرهای وایفای برای شناسایی افراد در اتاق های دیگر و ترسیم حرکات آنها استفاده کرد.

با این حال، پیام های حفظ حریم خصوصی در مورد آن نیز قابل توجه است و مهم است که در استفاده از این فناوری، از آن برای اهداف شوم و پیام های بالقوه آن در نظر گرفته می شود.

دانشگاه «کارنگی ملون» و دانشگاه «واترلو» در حال حاضر کار روی یک سیستم پیشرفته جدید هستند که با استفاده از روترهای وای‌فای، آن سوی دیوارها و دیوارها را می‌بینند و تمام اشیای موجود در اتاق را شناسایی می‌کنند.

موضوع حریم خصوصی

پژوهشگران دانشگاه واترلو نیز یک دستگاه په‌پادی به نام Wi-Peep ساخته‌اند که می‌توان با استفاده از شبکه‌های وایفای پشت دیوارها را دید. این دستگاه می‌تواند در نزدیکی یک ساختمان پرواز کند و از شبکه وایفای ساکنان برای و مکان‌یابی دستگاه‌های دارای وایفای ساختمان استفاده کند.

این سیستم می‌تواند از میان دیوارهای معمولی استاندارد، نرده‌های چوبی و حتی دیوارهای بتنی عبور کند، اگرچه محدوده و دقت آن به نوع دیوار بستگی دارد.

چگونه می‌توان پشتوانه دیوارها را دید؟

پژوهشگران کارنگی ملون بر این باورند که می‌توانند به عنوان جایگزینی فراگیر برای دوربین‌های معمولی RGB برای مشاهده افراد در اتاق عمل کنند. آنها می‌گویند از وای‌فای برای مقابله با ضعیف‌تر و انسدادی که لنزهای دوربین معمولی با آن روبرو هستند، غلبه می‌کند.

بخوان  درخشش دانشجویان دانشگاه اصفهان در المپیاد جهانی زبان چینی

دستگاه پهپادی Wi-Peep در حین پرواز پیام را به یک دستگاه ارسال می‌کند و سپس زمان پاسخگویی را می‌کند که کدام را می‌کند که آن را می‌تواند مکان‌هایی را با دقت یک متری شناسایی کند.

این فناوری با ارسال یک سیگنال وایفای کم مصرف از میان دیوار کار می‌کند که در اتاق تنین‌انداز می‌شود و در حالی که اشیای ساکن تنها نظر می‌کند، تمام اشیای موجود در اتاق را شناسایی می‌کند و وقتی مطمئن بازتاب می‌شود، از انعکاس اجسام متحرک برای تولید می‌شود. یک تصویر رادار مانند استفاده می‌کند.