چگونه سرعت اینترنت را در لپ تاپ افزایش بدهیم؟ 1 بیتی

حتی براساس گزارش IDC امکان دارد این هزینه از یک تریلیون دلار (0.88 تریلیون یورو) در سال 2022 فراتر رود. این شرکت در سال 2015 تاسیس شده و در صنایع مالی، بهداشت، تولید و صنایع پیشرفته مشتریان فعال دارد. اپل به عنوان با ارزش ترین شرکت جهان در بین تمام صنایع شناخته می شد تا اینکه آرامکو عربستان وارد این لیست شد و رتبه اول را به خود اختصاص داد و اپل دوم شد. همانطور که میدانیم بیشتر دستگاهها میتوانند از طریق دوربینهایی که در ترموستات، تلویزیون و دوربینهای امنیتی نصب شدهاند، در افراد خانه خودشان جاسوسی کنند. بیشتر سیستم های هوشمند که اکنون استفاده می شوند برنامه های رایانه ای هستند. برای توضیح بیشتر اینکه چگونه IoT شما را در معرض خطر قرار میدهد، بیایید درباره خانههای هوشمند صحبت کنیم. استفاده از چتباتها در بخش خدمات مشتریان روز به روز بیشتر میشود. علاوه بر این Forbes Insights و Intel مراقبتهای بهداشتی را به فهرست صنایعی که از کاربرد اینترنت اشیا سود زیادی میبرند، اضافه میکنند و بر این باورند موارد استفاده از اینترنت اشیا در این صنایع چشمگیر بوده است. ازآنجاییکه فناوریهای اطلاعات نقش مؤثری در تسریع فرایندها، بهبود راندمان کار و کاهش هزینهها دارد و ازاینرو استفاده از این فناوریها در صنایع مختلف تا حدود زیادی راهگشاست صنعت نفت هم از این قاعده مستثنی نیست و فناوری اینترنت اشیا ازجمله فناوریهای مدرنی است که اکنون به صنایع نفت و گاز جهان راهیافته است و در بخشهای بالادست و پاییندست نفت استفاده میشود.

در این روش از استفاده بیش از حد از منابع جلوگیری میشود؛ مثلا این سیستم به مدیران اطلاع میدهد که چه سیستمهایی نیاز به تعمیر دارند؟ در حقیقت، طبق گفتههای Crunchbase، بیش از 34000 استارتاپ در حال حاضر برای راهاندازی محصولات و خدمات جدید خود به عنوان یکی از فناوریهای اصلیشان، به IoT تکیه میکنند. طبق اعلام گروه مشاوره بوستون، پیشبینی میشود تا سال 2022 تقریبا نیمی از کل هزینههای IoT به تولید، حمل و نقل و لجستیک هدایت شود. تا همین اواخر، راهحلهای پیشرفته IoT فقط به شرکتهای بزرگ با بودجههای فراوان اختصاص مییافت، اما نوآوریهای این فناوری، نبض جامعه را در دست گرفت و هدایت کرد تا جایی که شرکتهای نوپا و SME نیز تا حد امکان، از IoT استفاده کردند. مفهومِ «برهمزننده»، برای شرکتها، رسانهها یا حتی افراد، روشی است برای فکرکردن به سؤالاتی دربارۀ تداوم و عدم تداوم، چیزهایی که دوام میآورند و چیزهایی که نمیآورند، چیزهایی که اساساً جدیدند و چیزهایی که فقط نسخۀ بعدیِ یک چیز قدیمی هستند. در دنیای مبتنی بر اینترنت اشیا عدم دسترسی به دادهها بیمعناست و چنین بستری درنهایت به افزایش کار آیی نیروهای کار منجر خواهد شد. تیکتهای مشتری، ایمیلها و فرمهای وب با استفاده از OCR در سیستم ثبت میشوند.

همچنین بسیاری از تولیدکنندگان محصولات خود را با توانایی اتصال به سایت 1biti اینترنت عرضه میکنند. بنابراین، این حسگرها توانایی جمعآوری، ارسال و دریافت اطلاعاتی را دارند که کاربران میتوانند با استفاده از آنها کارهای خود را انجام دهند. طبق گزارشهای منتشرشده ۳۹ درصد از مردم ادعا میکنند که تنها دلیل اینکه سیستمهای IoT را نمیپذیرند، این است که آنها از تهدیدات سایبری ترس دارند. طبق این گزارش سالانه در سال ۲۰۲۱ در هر دقیقه ۱۶۷ میلیون بازدید ویدئو در اپلیکیشن تیکتاک اتفاق میافتد. این امر باعث کاهش هزینه در بخش بازدید میدانی و عملیاتی و سرقت برق میشود و باعث بالا رفتن کیفیت پیش بینی مصرف برق و همچنین خدمات ارائه شده به مشتریان نیز شده است. به نظر میرسد که همه شرکتها مانند شرکتهای نوپا، کوچک و متوسط (SME) به خوبی از این امر آگاه هستند. هدف هولوگرام، سادهسازی فرایند ساخت سختافزار متصلی است که در همه جا کار میکند. در نوامبر 2020، تیلاک ماندادی، مدیر ارشد استراتژی استراحتگاههای دیزنی، مقالهای در لینکدین به اشتراک گذاشت که هدفش ترکیب دنیای دیجیتال و فیزیکی است. همچنین دوربین و سنسورهای موجود در این اتومبیلها، اطلاعات به دست آمده از GPS را تحلیل میکنند، دائما اطراف ماشین را اسکن میکنند و مناظر سه بعدی از اطراف به راننده ارائه میدهند؛ یعنی اطلاعات خام دنیای اطراف را به صورت پردازش شما در اختیار شما قرار میدهند بدون این که نیاز به تجزیه و تحلیل با الگوریتمهای پیچیده داشته باشید.

به کمک lot، دادهها از حسگر و دستگاهها جمعآوری شده و برای ارزیابی شرایط فعلی، شناسایی علائم هشداردهنده، انتقال هشدارها به دستگاههای کنترل کننده انجام شده و فرآیند تعمیر و نگهداری به صورت خودکار، سریع و پویا انجام میپذیرد. نظارت هوشمند، حمل و نقل امن و خودکار، سیستمهای مدیریت مصرف انرژی دقیق و نظارت بر محیط زیست، نمونههایی از برنامههای حوزه اینترنت اشیا در زمینه شهرهای هوشمند است. ششمین شرکت تکنولوژی بزرگ در این فهرست اما China Mobile هنگ کنگی است که به عنوان یک شرکت فعال در زمینه ارتباطات موبایل رتبه شانزدهم این فهرست را در اختیار دارد. در صورت رفتار غیرعادی، برخی راه حلها کاربران را قفل میکنند.

بخوان  فناوری نانو یا نانو تکنولوژی و کاربردهای آن رایکا صنعت افرند | 1biti

چون شرکتهایی که حاصل سرمایهگذاریهای جدید هستند، راهحلهای قدرتمند و پربازده بسیاری برای استفاده هر چه بیشتر از IoT ارائه میکنند و سعی در به روز کردن مجموعه خود و استفاده از انواع تکنولوژی دارند. در واقع هرچه تعداد تجهیزات متصل به اینترنت در کاربردهای مبتنی بر اینترنت اشیا بیشتر باشد، احتمال آسیپپذیریهای امنیتی نیز به همان میزان بیشتر میشود. دفتر مرکزی این شرکت در توولون فرانسه واقع شده است. اما موضوع به این راحتیها هم نیست، در IoT اطلاعات بهطور کامل به خودی خود جمعآوری میشوند. پس با این توصیف، کافی است شما اطلاعاتی در اینترنت قرار ندهید تا هیچ مشکلی از لحاظ آسیب حریم شخصی ایجاد نشود. باید تمام مواردی که در تضعیف سرعت اینترنت شما تاثیر دارند را شناسایی کنید. درحالیکه اینترنت اشیا به نظر داستانی علمی-تخیلی است اما با سرعت هرچهتمامتر در حال تبدیلشدن به یک واقعیت است. هکرها هم پابهپای ایمنسازان در حال فعالیت هستند و میدانند اطلاعات کجا جاری است و مدام در حال کار روی این موضوع هستند که راهی برای رسوخ به این شبکه پیدا کنند. تا در دستور کار قرار گیرد و در برنامه کارگرانی که مشغول به کار و فعالیت هستند وقفهای پیش نیاید.

به گزارش ایسنا، سرعت اینترنت از مواردی است که همواره برای کاربران دغدغه بوده و یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب میشود و وبسایت Speedtest شاخصهای جهانی اینترنت را در کشورها بررسی میکند. شرکت تولید کننده این دوچرخه از دزدگیر و قفل هوشمند به منظور رعایت مسائل امنیتی استفاده کرده است؛ دوچرخه S۲ دارای حداکثر سرعت ۲۰ مایل بر ساعت است. میزان تولید ناخالص داخلی این شهر برای هر شهروند برابر 63 هزار و 739 دلار است و تعداد مسافران فرودگاه آن در سال 5/ 153 میلیون نفر در سال میرسد. حتی ما پیشنهاد دادیم که آن سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان را که باید بابت هزینه انتقال ADSL به ما بدهند، پرداخت نکنند. این تکنولوژی با سرعت قابلتوجهی در حال پیشروی است و کارشناسان پیشبینی کردهاند تعداد دستگاههای هوشمند خانگی از ۸۳ میلیون واحد در ۲۰۱۵ به ۱۹۳ میلیون دستگاه در ۲۰۲۰ خواهد رسید. انتظار میرود تا سال ۲۰۴۰ بیش از ۳۳ میلیون وسیله نقلیه خودران در جهان وجود داشته باشد.

در انتها بهتر است به بهبود شرایط جمع آوری اطلاعات با استفاده از اینترنت اشیا اشاره کنیم زیرا این مسئله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار میباشد. بهتر است بدانید که هوش مصنوعی در مراقبت های مرتبط با سلامت به معنای استفاده از الگوریتم ها و نرم افزارها است تا تقریبا شناخت انسان را در تجزیه و تحلیل اطلاعات پزشکی پیچیده مورد استفاده قرار دهد. برای مثال ممکن است مسواک متصل به اینترنت یک کاربر، اطلاعات مرتبط با رفتار او را جمعآوری کند. 5. مدیریت حمل و نقل: در این مورد استفاده از اینترنت اشیا به گونهای است که کارهای مرتبط با حمل و نقل مثل جمع آوری زباله، بهینهتر انجام میشوند و هزینههای مرتبط با سوخت کاهش مییابد. جعبه ابزار یادگیری تقویتی به شما اجازه می دهد که ابزار های مختلف استفاده شده در DQN, A2C, DDPG و دیگر الگوریتم های یادگیری تقویتی را تمرین کنید. مشکلی که باعث شده شما نتوانید از یک سرویس خوب اینترنت برخوردار شوید.

از طرفی شرکتهای بزرگ تکنولوژی نیز بهطور مستقل برای توسعه روش امنیتی IoT در حال فعالیت هستند. در آیندهای نهچندان دور، اینترنت اشیاء بهطور واقعی مشتریان را قادر خواهد ساخت با استفاده از جریان ثابتی از اطلاعات برای درک بهتر و تصمیمگیریهای سریعتر کمک شایانی کند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا دلیل کندی اینترنت را وجود تحریمها بیان و اعلام کرده است که این تحریمها به اپراتورها اجازه نداده تجهیزات خود را سریعتر وارد کنند و پهنای باند شبکه خود را توسعه دهند. این ویژگی خاص پایتون باعث میشود که این زبان به عنوان یک انتخاب مناسب برای مهندسان در سطحهای مختلف تازهکار تا پیشرفته باشد و نیازی به داشتن تجربه زیاد در برنامه نویسی برای کار در زمینه هوش مصنوعی وجود نداشته باشد. در زیر به بررسی برنامه های مهم در این زمینه می پردازیم.

بخوان  تکنولوژی بازاریابی چیست و چرا اهمیت دارد؟ 1 بیتی

وجه تمایز این کنتورها با نوع سنتی، ثبت دقیق زمان و میزان مصرف است؛ مثلا در شرکتهای برق برای کنترل میزان برق مصرفی خانوارها در روزها و فصلهای مختلف، از کنتورهای هوشمند استفاده میکنند تا گزارشهای دقیقتری داشته باشند. یک ماشین واکنشی نمیتواند یک حافظه را ذخیره کند و درنتیجه نمیتواند به تجربیات گذشته برای اطلاعرسانی تصمیمگیری در زمان واقعی تکیه کند. Risk Engine (RE)، میتواند رفتار دستگاه را برای شناسایی تهدیدات یا حملات و محافظت از اطلاعات و سیستمهای اساسی کسبوکار، تجزیه و تحلیل کند. در آینده میتوانیم انتظار داشته باشیم سیستمهای مراقبتهای بهداشتی مبتنی بر AL بتوانند پیشبینی کنند که احتمال مبتلاشدن یک فرد به یک بیماری چه زمانی خواهد بود و درصورت نیاز داروهای پیشگیرانه را پیشنهاد دهند. سیستم اینترنت اشیا در این سنسورها میتواند علائم هشداردهنده را حس کند و یک جدول زمانی برای تعمیر و نگهداری تجهیزات ارائه میکند تا قبل از بروز مشکل تغییرات اعمال شوند. تعمیر و نگهداری: همیشه آشیانههای MRO هواپیما یکی از صحنههای بکارگیری فناوریهای نوین بوده است. این شرکت اکنون دارای 17 اختراع ثبت شده در ایالات متحده است و ثبت اختراعات بیشتری هم در آینده از او انتظار میرود.

امروزه همه نوآوریها از اساس پیرامون فناوری شکل میگیرند، در دنیای کنونی افراد زیادی در تلاش برای راهاندازی کسبوکار شخصی هستند. بدیهی است که اگر کسی علاقهمند به راهاندازی یک کسبوکار باشد، نباید از ظرفیتهای گسترده فناوریهای جدید، به ویژه IoT، غافل شود. وی در حوزه فضا به تایم گفت: «هدف کلی این است که اجازه دهیم حیات در چندین سیاره توسعه یابد و بشریت را به یک تمدن فضایی تبدیل کنیم.» هدف بزرگ بعدی ساخت یک شهر خودمختار در مریخ و آوردن حیوانات و موجودات زمینی است، شبیه کشتی نوح آینده. POET یک نگاه اجمالی به این موضوع در عمل است. البته از آنجا که موضوع امنیت در سالهای ظهور اینترنت اشیا چندان مطرح نبود و کسی بهعنوان معضل به آن نگاه نمیکرد، در دستگاههای قدیمی در این حوزه بیشتر از دستگاههای مدرن ضعف دارند. اگر بخواهیم خیلی ساده به موضوع نگاه کنیم، میتوان گفت فقط دادههایی در معرض خطر قرار میگیرند که شما در فضای اینترنت میگذارید. تکنولوژی هوشمند همانطور که میدانیم، مدام در حال تجزیه و تحلیل دادههاست، بنابراین شما هرگز نمیتوانید بفهمید که چه چیزی را در اینترنت قرار میدهید. بیشک، تاکنون پیشرفتهای بسیاری برای ایمنسازی شبکههای متصلشده انجام شده است، اما ما تنها کسانی نیستیم که در مسیر امنیت پیش میرویم و این را توسعه میدهیم.

در مقاله آشنایی با هوش مصنوعی، ما قصد داشتیم شما را به طور خلاصه با هوش مصنوعی و مباحث مربوط به آن آشنا کنیم. در این بخش می خواهیم تعریف دقیق تری از هوش مصنوعی داشته باشیم و با کاربردهای غیر قابل باور آن در زمینه های مختلف آشنا شویم. در این نمایشگاه شرکتهای برجسته مهمترین ابتکارات خود در زمینه خدمات و محصولات فناوری اطلاعات را ارایه میکنند. نقشه دانش پیش رو میتواند به عنوان مدخلی برای دسترسی به دانش موجود در حوزه هوش مصنوعی نیز تلقی شود. بعد از ترک وانگ، با دوستان و افرادی در شبکه کاری خودم تماس گرفتم و چهار ماه بعد در مورد فرصتهای موجود در ۲۲ شرکت مذاکره میکردم. باستیل با نرمافزار تعریف شده توسط رادیو و فناوری یادگیری ماشین، تهدیدها را شناسایی و بومیسازی میکند و به تیمهای امنیتی امکان تعیین دقیق میزان ریسک و کاهش تهدیدهای موجود در هوا را که میتوانند خطری برای زیرساختهای شبکه ایجاد کنند، میدهد. این موضوع در نگاه نخست جذاب و جالبتوجه است ولی مانند هر نوآوری که در پشت ظاهر جذابش اشکال و ایرادهایی هم دارد، اینترنت اشیا هم مصون از تهدیدها و مشکلات نیست. به این ترتیب استفاده از آموزشهای امنیتی برای خانوادهها و همچنین نصب روترهای امن برای محافظت از همه ترافیک ورودی با کمک توصیه شرکتهای امنیتی میتواند شما را از حملات هکرها مصون نگاه دارد.

بخوان  پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی | 1biti

پیشرفت در دنیای دیجیتال و تکنولوژی تلفن همراه، باعث تغییر اساسی در رفتار و انتظارات مشتریان گردیده است. اما جدای از برخی پروژه های اولیه پیشرفت بسیار کند بود. منظور از پیشرفت فناوری، هرگونه تغییر در کاربرد اطلاعات در فرآیند تولید است. البته شرکتها و سازمانهای امنیتی سایبری در حال کارکردن روی امنیت دستگاههای IoT هستند، با این حال تحقیقات اخیر نشان داده که تقریبا ۷۰ درصد از تمام دستگاههای IoT دارای آسیبپذیری بالقوه هستند، به همین دلیل است که ما نگران هستیم. شما نمیتوانید انتظار داشته باشید که یک آنتیویروس روی ترموستات نصب شود، بنابراین قابلیتهای عملکرد این نوع دستگاهها برای اضافهکردن نرمافزار امنیتی فنی بسیار کم است. به این ترتیب اگر یک هکر به Wi-Fi شما دسترسی پیدا کند، میتواند به همهچیز دسترسی پیدا کند. به این ترتیب انتظار میرود استفاده از موبایلها، دستیارهای صوتی و زیرساختهای تکنولوژیک برای بهبود فرآیندهای مالی و بانکی، افزایش یافته و بسیاری از امور مالی که این روزها به شکلی زمانبر و سنتی انجام میشود، تنها با چند کلیک انجام شود. این سیستمها انواع بازنماییهای معنایی و استنتاجهایی که انسانها قادر به آنها هستند را تشکیل نمیدهند. این فناوری برای ایجاد تحول در صنایع، سبک زندگی و کسبوکار انسانها از ظرفیتهای بسیار زیادی برخوردار است.

یکی از این فناوریها، اینترنت اشیا است این فناوری یکی از مجموعه فناوریهای نوین است که میتواند در فرآیندهای اکتشاف و تولید، پالایشگاهها، پتروشیمی، خط لوله، حملونقل و توزیع استفاده شود. به همین دلیل٬ لایه شبکه معمولاً شامل پروتکلهایی نظیر پروتکل تفکیک آدرس یا ARP است که در مدل TCP/IP در لایه پیوند قرار میگیرد. معمولاً در پروژههای هوش مصنوعی هنگام آموزش دادهها چندین بار (دوره) این کار انجام میشود تا در نهایت بتوان به نتیجه قابل قبولی رسید. هولوگرام یک پلتفرم انعطافپذیری با هزینه حداقلی است که اتصال ساده و قابلیت مقیاسپذیری اثبات شده را برای کمک به کاربران خود در توسعه مشاغل و پروژههای آنها فراهم میکند. در ادامه با پلازا همراه باشید تا به این روشها بپردازیم.

درواقع توقف در مقطع کارشناسی میتواند روند رشد و پیشرفت حرفهای شما را مختل کند، افزون بر این، ورود به دنیای ادامه تحصیل و قرار گرفتن در مسیر تحصیلات تکمیلی، فرصت مناسبی برای افزایش اطلاعات و توانمندیهای حرفهای و به روز کردن دانش کاربردی را در اختیار افراد قرار میدهد. با در نظر گرفتن هزینههای مادی و معنوی بسیاری که محققان برای یافتن راهحلی برای این مشکل صرف کردهاند میتوان گفت که امنیت دستگاههای IoT هنوز آنطور که باید تامین نشده است. آنها انتظار دارند در شرایط خاص خود بتوانند درباره کی، کجا و چگونگی درخواستهای خود بهصورت سفارشی تصمیمگیری کنند. 3. پیگیری دارایی و وضعیت موجودی: طبق مطالعات انجام شده از سوی Infosys و موسسه مدیریت صنعتی آخن، 85 درصد از شرکتهای تولیدی در سطح جهان از روشهای پیگیری دارایی اطلاع دارند اما 15درصد (طبق نظرسنجیها) در حال اجرای این روشها هستند. هدف از پیگیری دارایی توسط شرکتها این است که به راحتی بتواند با تخمین زنجیره تامین، برای بهینهسازی تدارکات، سطح موجودی کالا و همچنین جلوگیری از افت کیفیت و سرقت کالا، برنامهریزی کرده و کنترل داشته باشند؛ مثلا یخچالهایی که دارای سنسور تنظیم دما بوده و به محض ایجاد مشکل در تنظیم بازه دمایی پیام هشدار را ارسال میکنند و مدیریت برای تعمیر آن یخچال یا سرمازا، نیرو اعزام میکند تا از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری شود.

هیاتمدیره این شرکت شامل افرادی از Vodafone، Imagination Technologies، BT و Pen Partners Test است. در سال ۲۰۱۱ درآمد شرکت اوراکل از فروش محصولات و خدمات به ۲.۴۰ میلیارد دلار رسید. طی یک گزارشی پیشبینی شده است که، میزان بازار جهانی پهپادها با رشد 13.7 درصدی تا پایان سال 2025 به 13.37 میلیارد دلار برسد. برای برخی، اینترنت اشیا یک بازار با نام تجاری جدید است. جنبش اینترنت اشیا فرصتهایی را در سه حوزه مهم برای خردهفروشان فراهم میکند: تجربه مشتری، زنجیره تأمین و کانالها و جریانهای درآمدی جدید. آن چه هلیوم را متمایز میکند، تواناییاش در تهیه پوشش بیسیم برای دستگاههای کممصرف IoT است. Cartesiam یک ناشر نرمافزار است که ماموریت آن تهیه راهحلهای هوش مصنوعی درباره میکروکنترلرهای همهکاره، کمهزینه و کممصرف است.