موشها نیز هنگام شنیدن موسیقی سر خود را تکان می‌دهند!

به گزارش ایسنا، مطالعات دانشگاه توکیو در مطالعه بعدیشان بیان کردند موش‌ها نیز می‌توانند سر خود را در واکنش به یک آهنگ ساز و این حرکت این نظریه را که انسانها تنها گونه‌هایی هستند که می‌توانند برقصند و سر خود را با شنیدن آهنگ تکان دهنده می‌کنند. نتایج مطالعه آنها نشان داد که یک تمپو مناسب برای تکان دادن سر همراه با موسیقی به یک ثابت زمانی در مغز (سرعتی که مغز ما با آن به محرک‌ها پاسخ می‌دهد) می‌دهد.

حرکت سر در هنگام شنیدن موسیقی یکی از مهارت‌های خاص به فرد انسان‌ها است اما در یک مطالعه‌ی محقق کشف‌کرده‌اند که مو‌ها نیز می‌توانند سر خود را با شنیدن موسیقی‌های موسیقی انجام دهند که این نظریه را که انسان‌ها تنها می‌توانند این کار را انجام دهند. انجام دهنده، رد می‌کند.

قطعات یک دقیقه‌ای از آهنگ‌ها با چهار سرعت مختلف پخش شد و همین کار با ۲۰ شرکت کننده انسانی نیز انجام شد.

نتایج نشان داد که موش‌ها بهترین همگام‌سازی را در محدوده ۱۲۰-۱۴۰ ضرب در دقیقه و موش‌ها و انسان‌ها به روشی مشابه سر خود را مطابق با آهنگ خم می‌کردند.

محققان با این امید این آزمایش را تعیین کردند که آیا برای حیوانات کوچک مانند موشها بسیار سریعتر از انسانها خواهند بود، زیرا با عواملی مانند ضربان قلب و اندازه بدن آنها یا اینکه آیا با ثابت کردن مغز آنها که در همه گونه های مشابه وجود دارد. خواهد بود، مرتبط است.

دانشمندان کشف کردند که موشها نیز می‌توانند با ریتمی که انسان‌ها می‌توانند این کار را انجام دهند. مركز حركات سر موشها را در حین پخش موسیقی با سرعتهای مختلف زیر نظر برداشتند.

بخوان  شکست رایانه های کوانتومی از رایانه های سنتی!
موشها نیز هنگام شنیدن موسیقی سر خود را تکان می‌دهند!

به گفته‌ی پیش‌بینی شده از این تصور می‌شد که این مهارت به انسان‌ها است. پروفسور «هیروکازو تاکاهاشی» (هیروکازو تاکاهاشی) نویسنده اصلی این مطالعه از دانشگاه توکیو در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: تا جایی که ما می‌دانیم، این اولین گزارش در مورد هماهنگ‌سازی ذاتی با بیت(موسیقی) در حیواناتی است که از طریق آموزش یا قرار گرفتن در آن انجام می‌شود. در معرض موسیقی به دست نیامده است. موش‌هایی که به صورت ذاتی این کار را انجام می‌دهند، یعنی بدون هیچ گونه آموزش یا قرار گرفتن در معرض موسیقی، این کارها در محدوده ۱۲۰ تا ۱۴۰ بیت در دقیقه انجام می‌شدند که انسان‌ها نیز در این محدوده‌هایی که بیشترین هماهنگی را دارند، این کار را انجام دادند. را انجام می‌دهند.

بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله “Science Advances” پژوهشگران دانشگاه توکیو به 10 موش شتاب‌سنج بی‌سیم نصب کردند که می‌توانستند کوچکترین حرکات سر را تشخیص دهند و آنها را در حین پخش قطعات موسیقی نظر بدهند.

انتهای پیام



منبع

موسیقی شامل آهنگ‌هایی از خوانندگانی چون لیدی گاگا، موتزارت و مایکل جکسون و مارون ۵ بود.