گیاهی که کار ۳۰ دستگاه تصفیه هوا را انجام می دهد

تمام این چهار سال به طول انجامید، اما در نهایت مهندسان گیاهی تولید می‌کنند که می‌توانند چهار آلاینده اصلی هوای داخل خانه را داشته باشند، از جمله فرمالدئید و تولوئن را متابولیزه کند و حتی می‌تواند VOCهای خاصی را جذب کند.

با این، این گیاهان به گونه‌ای اصلاح می‌شوند و می‌توانند حتی کوچکترین ذرات را جذب و جذب کنند. Neo P1 دقیقاً این کار را انجام می دهد و در یکی از رایج ترین گیاهان نیز پدید آمده است.

توربی از این کار به عنوان “تلاش برای ساختن یک هواپیما در حین پرواز” یاد می‌کند.

گیاه پوتوس یا پتوس یا لوکَژ از خانواده گلشیپوریان است. پوتوس‌ها بومی جزایر سلیمان هستند. این گیاه را در گلخانه‌های گرم نگهداری و تکثیر می‌سازند، تزئینی آن مرهون رنگ‌های ابلق مرکب زرد و مایل سفید به کرم است. پوتوس از گیاهان آپارتمانی بالاونده است.

این شرکت یک گیاه پوتوس(Epipremnum aureum) و همچنین میکروبیوم ریشه آن را برای تولید “Neo P1” که یک فیلتر کننده قوی هوا است، مهندسی ژنتیکی کرد. اکنون این گیاه جدید و فوق کارآمد وارد بازار شده است و به خوبی می‌تواند صنعت تصفیه هوا را متحول کند.

یکی از ویژگی‌های اصلی این نوآوری است که به برق نیاز ندارد و در نتیجه نیز وجود ندارد. علاوه بر این، در زمانی که آتش سوزی‌های جنگلی بسیاری از مناطق دچار مشکل می‌شوند، درمان هوای زیادی دارد.

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن در سال ۲۰۱۸ گیاه پوتوس را برای حذف کلروفرم و بنزن از هوای اطراف آن اصلاح ژنتیکی کردند، در حالی که در آن زمان، این فناوری یک فناوری انقلابی تلقی می‌شد. اکنون نئوپلنتس آن کار را با جهش قابل توجهی روبرو کرده است که یک گیاه پوتوس به تنهایی قادر است کار ۳۰ دستگاه تصفیه هوا را انجام دهد.

بخوان  مفهوم «تونل‌زنی کوانتومی» به فضای می‌رود
سپس برای تطابق بیشتر با استانداردهای سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و جلوگیری از عوارض جانبی، مهندسان از آزمایش بر روی بخشهایی از ژنومی که می‌توان گیاه را در طبیعت افزایش داد، انجام داد.

اکنون این بر روی اصلاح انواع دیگر گیاهان برای تفسیر به سلیقه شرکت های مختلف پاسخ داده شده است. همچنین در حال حاضر کار بر روی کاهش قیمت این گیاه اصلاح شده است که در حال حاضر قیمت آن ۱۷۹ دلار تعیین شده است.

عدم نیاز به برق

این گیاه اصلاح ژنتیکی شده کار ۳۰ دستگاه تصفیه هوا را انجام می‌دهد و حتی می‌تواند آلی فرار را جذب کند.

اکنون این اختراع جدید به طور قطع محبوب می شود. پاتریک توربی زیست شناس مولکولی و مدیر ارشد فنی شرکت نئوپلنتس می‌گوید: یکی از پیام‌های همه‌گیری بیماری کوید-۱۹ این است که مردم خیلی بیشتر از قبل به آنچه در هوای آزاد می‌کنند، توجه دارند.

لیونل مورا یکی از هم‌بنیان‌گذاران و مدیر اجرایی استارتاپ نئوپلنتس می‌گوید: ما با یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی در آمریکای شمالی شروع کردیم. با این حال، این کار آسانی نبود، زیرا ژنوم گیاه پوتوس که به پیچک شیطان نیز معروف است، نقشه‌برداری نشده بود. بنابراین گروه ما ابتدا از این کار شروع کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک استارتاپ مستقر در پاریس به نام نئوپلنتس(Neoplants) یک گیاه را برای انجام ۳۰ دستگاه تصفیه کننده هوا اصلاح ژنتیکی کرده است.

این اختراع جدید حتی پتانسیل حذف ترکیبات آلی فرار(VOC) را دارد که فیلترکننده‌های هوای معمولی نمی‌توانند آنها را پردازش کنند. این به این دلیل است که این ترکیبات آنقدر کوچک هستند که نمی‌توان آنها را با روش‌های سنتی گرفت.

بخوان  توسعه رایانه‌هایی با شباهت بیشتر به عملکرد مغز انسان

آزمایش های بیشتر به نتایج بهتری شد

زیرخانواده‌ای که پوتوس به آن تعلق دارد، برگ‌انجیری‌وارها است. همچنین جزوه گیاهان رونده می‌شود و رشد سریعی دارد. به این معنا که پس از بلند شدن ساقه‌ها و رشد برگ‌ها می‌توانم یک مسیر را مشخص کنم و این مسیر را در مسیر مورد نظر بدون خاک و تنها در آب ماندن رشد کند و مکان مورد نظر را به مکانی زیبا و دل‌انگیز تبدیل کند. تبدیل کند. این گیاه علاوه بر زینت بخشیدن به محیط، به تصفیه هوا نیز کمک می کند و نقش بسزایی در تولید و پاکسازی هوا دارد.

توربی می‌گوید: ما به گیاه مزیت انتخابی نمی‌دهیم. ما کاری نمی‌کنیم که سریع‌تر رشد کند و همچنین بتواند آن را در برابر فت‌کش‌ها افزایش دهد. ما به هیچ یک از اینها دست نمی‌زنیم.

مهندسان به همین بسنده نکردند. آنها همچنین روی میکروارگانیسم‌هایی هستند که در ریشه‌های گیاهی زندگی می‌کنند، آزمایش کنند و ژن‌هایی را از باکتری‌های اکستروفیل وارد کنند که با مصرف مواد شیمیایی در محیط‌های نامناسب رشد می‌کنند. این تغییر به طور قابل توجهی ظرفیت متابولیسم آلاینده گیاه را افزایش داد.

انتهای پیام



منبع