آزمایش موفق یک قرص ضدباروری مردانه روی موشها

نکته مهم این است که پژوهشگران می‌گویند این دارو سریع عمل می‌کند و اسپرم موش‌ها را در عرض ۳۰ تا ۶۰ دقیقه فلج می‌کند و تا دو ساعت و نیم صد درصد توانایی باقی می‌ماند. با گذشت سه ساعت، برخی از اسپرم‌ها شروع به بازیابی تحرک خود کردند و از ۲۴ ساعت موش‌ها اصولاً به باروری کامل بازگشتند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، روش‌های آبی از بارداری مردان به‌طور سنتی با استفاده از کاندوم یا عمل وازکتومی محدود می‌شوند که می‌توانند راه حل‌های ایده‌آلی را داشته باشند.

ارهن قنهر منهراسد درهرایهدیدیهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههتتتتتتتتتتتتهه،

در دهه‌های اخیر است که زنان با مصرف قرص‌ها و داروهای ضد بارداری، مسئولیت این امر را به دوش می‌کشند که عواقب آن‌ها نیز برای آنها وجود دارد، اما به زحمتی نمی‌افتند.

انتهای پیام



منبع

پژوهش‌گران یک روش جدید امیدوارکننده را معرفی می‌کنند که قرصی است که می‌توان آن را درست از نظر شکلی نسبت به مصرف کرد و باروری را به مدت ۲۴ ساعت تا حد زیادی کاهش داد.

به نظر می‌رسد یک قرص ضدوری جدید مردانه در مدت کوتاهی بسیار مفید است و بار مصرف داروهای ضد بارداری را از دوش زنان برمی‌دارد.

این دارو با هدف قرار دادن پرورشی به نام آدنیل سیکلاز محلول(sAC) که برای عملکرد اسپرم حیاتی است، کار می‌کند. این باعث می‌شود که دارو یک توانایی‌کننده sAC باشد.

نتایج این آزمایش هنوز روی انسان تست نشده است.

در آزمایش‌هایی که انجام شد، تحقیقات به موش‌های یک دوز از یک توان‌کننده sAC به نام TDI-1186 انجام شد و آنها را نزد ماده‌ها رها کردند و رابطه جنسی میان آنها ماندگار شد، اما پس از 52 تلاش برای جفت‌گیری حتی یک موش ماده باردار. نشد. در مقابل، موش‌های نر گروه کنترل حدود یک سوم از موش‌های ماده را باردار کردند.

بخوان  Google Play Games را در ایالات متحده و سایر کشورها برای ویندوز 11 راه اندازی کرد

این پژوهش در مجله Nature Communications منتشر شده است.

گفتنی است این گروه پژوهشی برای استفاده و استفاده مداوم از این داروها توسط موش‌ها به مدت شش هفته، هیچ مضر و عوارض جانبی در آنها نیافتد.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که موش‌ها و مردانی که به‌طور طبیعی فاقد ژن sAC هستند، نابارور هستند، اما در غیر این صورت سالم هستند. بنابراین، گروه تحقیقاتی شروع به بررسی این کرد که آیا آن را به یک روش آبیاری از بارداری می‌کند یا خیر.

این میزان از سهولت استفاده و کاربرد و پذیرش پذیری، این قرص را به گزینه‌های جذاب‌تر از سایر داروهای ضد بارداری آزمایشی مردانه تبدیل می‌کند که با مصرف آن‌ها ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا باروری کاهش یابد یا اگر فرد بخواهد از مصرف آنها برای فرزند خود استفاده کند ، باید توسعه ثانویه انجام دهد. ضمن اینکه مصرف یک قرص نسبت به تزریق ژل به مجرای آلت، حالت تهاجمی بسیار کمتری دارد.