فضانوردان ایستگاه فضایی چگونه زمان تحویل سال نو را می‌فهمند؟

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، ایستگاه فضایی بین‌المللی با سرعت ۱۷۵۰۰ مایل در ساعت (۲۸ هزار و ۱۶۳ کیلومتر بر ساعت) به دور زمین می‌چرخد و بنابراین خدمه‌ای آن طلوع و غروب خورشید را در طول یک روز زمینی مشاهده می‌کنید، بنابراین می‌توانید زمان را دنبال کنید برای فضانوردان. سخت است.

موفق، که فضانوردان بیش از دو دهه قبل زندگی خود را بر روی این ایستگاه مداری آغاز کردند، مقامات این معما را در نظر گرفتند و راه حل ساده‌ای را ارائه کردند.

هفت فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی برای آغاز سال ۲۰۲۳ آماده می‌شوند، اما چگونه می‌فهمند که چه زمانی باید فریاد بزنند «سال نو مبارک!»؟

البته، ممکن است هر یک از خدمه بخواهند فرا رسیدن سال جدید را با توجه به منطقه زمانی خانه خود روی زمین جشن بگیرند.

در حال حاضر، خدمه ایستگاه فضای بین‌المللی متشکل از فضانوردان آمریکایی‌ فرانک روبیو (Frank Rubio)، نیکول مان (Nicole Mann) و جاش کاسادا (Josh Cassada) هستند. سرگئی پروکوپیف(Sergey Prokopyev)، دیمیتری پتلین(Dmitri Petelin) و آنا کیکینا(Anna Kikina) از روسیه و کویچی واکاتا(Koichi Wakata) از ژاپن نیز در این ایستگاه حضور دارند. بنابراین ممکن است چند روز دیگر جشن‌های بسیاری در ایستگاه فضایی برگزار شود.

انتهای پیام



منبع

این احتمال وجود دارد که برای یک سال نو دور هم جمع شوند و در آنجا از غذاهای تفریحی لذت ببرند و در مواقعی که میهمانان در آن فضا را گذرانده اند، فکر کنند.

این معناست که هر ۱۲ ماه، سالی جدید در ایستگاه فضایی در ساعت هفتم بعد از ظهر به وقت محلی شرقی(۰۳:۳۰ به وقت ایران) آغاز می‌شود.

بخوان  زیست‌شناسی کوانتومی می‌تواند ما را در مورد زندگی تغییر دهد

برای اینکه در آنجا ساکنان ایستگاه فضایی بین‌المللی هستند به درستی عمل کنند و فعالیت‌های فضایی را سازماندهی کنند، ناسا و شرکای بین‌المللی آن تصمیم را اجرا کنند ساعت‌های ایستگاه فضای بین‌المللی را روی ساعت هماهنگ جهانی (UTC) تنظیم کنند، یک ساعت استاندارد که با ساعت گرینویچ (GMT) انجام شود. لندن مطابقت دارد.