نظارت بر ضربان قلب با پارچه هوشمند ضدباکتری

یک پارچه هوشمند پوشیده شده از مایع فلزی بریده شده خود را ترمیم می‌کند و باکتری‌ها را دفع می‌کند.

این مطالعه در مجله Advanced Materials Technologies منتشر شده است.

اکنون، گروهی خود را از بین‌الملل‌های ایجاد کرده‌اند که می‌توانند ترمیم کنند، ضد است و می‌توانند حتی برای نظارت بر ضربان قلب افراد استفاده کنند. کشورهایی از ایالات متحده آمریکا، استرالیا و کره جنوبی با انتقال این پارچه در ذرات فلزات فلزی(LM) منسوجات بسیار مفید ایجاد کرده اند.

در فیلم زیر مشاهده می‌کنیم که چگونه پارچه هوشمند پس از بریده شدن مسیرهای پیام‌های ایجاد شده و اتصال خود را ترمیم می‌کند.

از منسوجات جدید خود برای ساخت الکترودهای نوار قلب پارچه استفاده می شود که برای کنترل ضربان قلب استفاده می شود و دریافت می شود که آنها مشابه الکترودهای مبتنی بر ژل تجاری، عمل می کنند.

علاوه بر این، این پارچه در برابر سودوموناس آئروژینوزا (Pseudomonas aeruginosa) و استافیلوکوس اورئوس (Staphylococcus aureus)، دو عاملی که عامل ایجاد بیماری‌های بیمارستانی هستند و به مقاومت آنتی‌بیوتیکی معروف هستند، محافظت می‌کنند.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، پیشرفت علم در ساخت پارچه‌های هوشمند که به تغییرات محیطی پاسخ می‌دهند، ادامه می‌یابد و این پارچه‌ها خدمات بیشتری برای مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند.

پارچه را به ذرات فلزات مایع آغشته کردند تا مطمئن شوند که منافذ پارچه مسدود نمی‌شود و پارچه‌پذیر می‌ماند. آنها دریافتند که نیروها را به منسوجات پوشیده شده از مایعات فلزی، لایه‌های غیررسا می‌دهند و می‌توانند از بین میبرد و ذرات رارسانا کنند.

بخوان  سلول‌های سرطانی "زبان الکتریکی" دارند

می‌توان از این پارچه استفاده کرد و در محیط بیمارستان و تولید ملحفه‌های ضد میکروبی و لباس‌های مصرفی استفاده کرد تا از این پارچه جلوگیری شود و همچنین برای کنترل قلب بر روی بیمار انجام شود.

ذرات فلز منابع سرشار از جمله رسانایی گرمایی و الکتریکی بالا، سم کم و خواص ضد میکروبی دارند. فلزات ممکن است بر روی گالی که بیشتر به عنوان این مطالعه مورد استفاده قرار گیرند، در اتاقی که به حالت مایع باقی می‌ماند، این مفهوم را می‌توان به روش‌های غیر متعارف بر روی سطح قرار داد.

محققان دریافتند که هرچه منسوجات پوشش فلزی بیشتر داشته باشند، اثر ضد باکتریایی آنها بیشتر است. پس از یک بار فرورفتن در مایعات فلزی، پارچه تا ۱۷ درصد استافیلوکوس اورئوس را توان کرد. پس از پنج بار فرورفتن، درصد توانایی به ۹۰ درصد افزایش یافت. آنها می‌گویند که این پارچه را در دفع باکتری‌ها از آلوده شدن آن در صورت استفاده طولانی مدت یا در تماس با افراد دیگر جلوگیری می‌کنند.

افزودن‌های بیشتر از ذرات لایه‌های فلزی مایعرسان باعث می‌شود که پارچه‌ای بیشتر داشته باشد و مسیرهای رسانایی خود را حتی در هنگام برش پارچه حفظ کند.