سلول‌های سرطانی “زبان الکتریکی” دارند

این مطالعه جدید در مجله Communications Biology منتشر شده و کشف کرده است که سلول‌های سرطان پستان بسیار شبیه به نورون‌ها عمل می‌کنند.

هشت رده سلولی سرطان سینه و یک رده سلولی سالم توسط محققان برای رشد سلول ها و ارزیابی ولتاژ استفاده می شود. آنها از میکروسکوپی استفاده کردند که در ابتدا برای ثبت فعالیت‌های الکتریکی در سلول‌های مغزی طراحی شده بود تا ولتاژ غشای سلولی آنها را ثبت کرده و سپس از ماشین‌های فناوری برای طبقه‌بندی و تعیین اطلاعات استفاده کنند.

در بیانیه مطبوعاتی این گروه آمده است: این مطالعه با همکاری موسسه تحقیقاتی سرطان لندن می‌تواند به ما کمک کند تا بفهمیم سلول‌های سرطانی چگونه تصمیم می‌گیرند چه زمانی تکثیر می‌شوند و در کجا گسترش می‌یابند.

ممکن است به یک شبکه ارتباطی الکتریکی بین سلول‌های سرطانی اشاره داشته باشد که می‌تواند یک هدف را برای تشخیص این مشکل ایجاد کند و به درمان‌های جدید بالقوه تبدیل شود.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، پژوهشگران کالج سلطنتی لندن در پژوهشگران کشف کرده‌اند که غشای سلول‌های سرطان سینه دارای ولتاژهای متفاوتی هستند که اطلاعاتی در مورد رشد و انتشار آنها ارائه می‌دهند.

ناهنجاری بیوالکتریک در سلول‌ها به دلیل تشخیص سرطان رخ می‌دهد. به عنوان مثال، غشای سلولی که سلول‌ها را احاطه کرده است، نسبت به غشای سلولی سالم بیشتر است.

محققان کشف کردند که تترودوتوکسین نوسانات ولتاژ در سلول‌های سرطانی را که تا حد زیادی شبیه به سلول‌های عصبی می‌دهند، می‌دهند. به گفته محققان این امکان وجود دارد که به روش‌های درمانی جدید برای جلوگیری از رفتار و ارتباطات سلول‌های سرطانی منجر شود.

بخوان  ChatGPT از اینستاگرام پیشی گرفت

چشمک چراغ‌های الکتریکی

در نهایت مشخص شد که ولتاژ غشای سلول سرطانی در نوسان است. پژوهشگران می‌گویند جریان‌های الکتریکی که به نظر می‌رسد چشمک می‌زند و می‌توانند، ممکن است سلول‌هایی در حال ارتباط باشند، پژوهش‌های بیشتر لازم باشد.

سپس تترودوتوکسین (Tetrodotoxin) که یک نوروتوکسین قوی است که کانال‌های سدیم را می‌کند تا سلول‌های عصبی را از تولید بار الکتریکی بازدارد، اضافه کرد. پژوهش‌های قبلی نشان دادند که این کانال‌های سدیم برای سلول‌های سرطانی نیاز دارند.

پروفسور کریس باکال استاد مرفودینامیک سرطان و یکی از نویسندگان این مقاله می‌گوید: این اولین بار است که چنین نوسانات سریعی را در فعالیت‌های الکتریکی در سلول‌های سرطان سینه مشاهده می‌کنیم. به نظر می‌رسد سلول‌های سرطانی سینه نوعی زبان ایجاد شده است. ما هنوز نمی‌دانیم که این زبان چقدر پیچیده است، اما می‌توان به سلول‌های سرطانی اجازه داد تا اطلاعات مربوط به مواد مغذی نزدیک یا محیط‌های متخاصم را در فواصل دور منتقل کنند و در نهایت بقای تومور را افزایش دهند.

دکتر آماندا فراست یکی از نویسندگان ارشد این مطالعه از دانشکده مهندسی زیست محیطی دانشگاه سلطنتی لندن می‌گوید: زمانی که سلول‌های سالم، سرطانی می‌شوند، تغییراتی که متحمل می‌شوند می‌توانند به رشد و گسترش آن کمک کنند. به عنوان مثال ما که ژن‌های می‌دانیم که تکثیر سلولی را کنترل می‌کند، می‌تواند از کار بیفتند و باعث رشد غیرقابل کنترل سلولی شود.

یک مطالعه جدید ادعا می‌کند که سلول‌های سرطان پستان ممکن است یک زبان الکتریکی باشد، این موضوع را در نهایت می‌توان به درمان این سرطان کمک کرد.

وی افزود: از بین تمام سلول‌های، ما معمولاً سلول‌های بدن را با فعالیت‌های الکتریکی مرتبط می‌دانیم. پژوهش‌های ما نشان می‌دهند که یک شبکه الکتریکی پنهان در میان سلول‌های سرطانی می‌تواند نقش کلیدی در درمان سلول‌های سرطانی از جمله ارتباط با یکدیگر داشته باشد. ما همچنین می‌دانیم که سرطان را گسترش می‌دهیم، علت اصلی نتیجه سرطان است که توسط فعالیت‌هایی که قبل از آن انجام می‌شود.

بخوان  اولین سقوط بشقاب پرنده در ایتالیا بوده است

وی افزود: ما هنوز نمی‌دانیم چرا ولتاژ غشاها در سلول‌های سرطانی نوسان می‌کند، اما ما را کشف کرده‌اند که با مشارکت مهندسان و زیست‌شناسان امکان پذیر هستند، در مواردی که می‌توانند به کارهایی که می‌توانند باز کنند، می‌توانند به ما کمک کنند شبکه‌های قوی‌دهی سرطان و رشد تومور کمک کنند. کند.