تفاوت نسخه جدید ChatGPT با نسخه قبلی چیست؟

در نهایت، از GPT-4 می‌توان تحقیقات بیشتری در حوزه ماشین (ML) استفاده کرد.

همچنین می‌توان از GPT-4 برای ایجاد سرگرمی مانند داستان، شعر و موسیقی استفاده کرد. به عنوان مثال می‌توانم از آن برای تولید دیالوگ‌های واقعی برای فیلم‌ها، نمایش تلویزیونی و بازی‌های ویدیویی استفاده کنم.

آموزگاران با اجازه دادن به دانش‌آموزان برای فناوری با فناوری می‌توانند در بازخوردی لحظه‌ای در مورد اینکه دانش‌آموزان چقدر مطالب را خوب می‌فهمند، دریافت می‌کنند.

نتیجه گیری

این ویژگی می‌تواند به جذاب‌تر و سرگرم‌تر کردن این محصولات برای کمک به کاربران کمک کند، در حالی که زمان سازنده را بر روی جنبه‌های فنی‌تر آزاد می‌کند.

پژوهشگران با مطالعه این که GPT-4 چگونه می‌تواند پاسخ‌ها را به اشکال مختلف تولید کند، می‌تواند الگوهای جدید و ابتکاری ماشینی را توسعه دهد که می‌تواند اشتباهات مدل‌های موجود را بهبود بخشد.

عبارت GPT مخفف «مبدل از پیش آموزش دیده مولد»(generative pre-trained transformer) و یک مدل زبانی است که از شبکه‌های عصبی برای تولید متن به روشی مشابه با استفاده از انسان می‌کند.

ChatGPT در میان کاربردهای مختلف، بیشتر برای تولید مقالات خبری، نوشتن شعر و ایجاد ربات‌های گفتگوگر که می‌تواند با انسان‌ها گفتگو کند، استفاده می‌شود.

به طور خاص، این مدل در ۱۰ درصد برتر افراد آزمون‌دهنده برای آزمون وکالت قرار گرفته و در سایر آزمون‌ها نیز خوب عمل کرده است.

ایمنی: پاسخ‌های تولید شده توسط GPT-4 دارای پتانسیل مضر و تخریب کننده هستند. در نتیجه، هنگام استفاده از این مدل، بسیار مهم است که از این خطر آگاه شوید.

ارتباطات GPT-4

مروری کوتاه بر مدل GPT-4 و قابلیت‌های آن

قابلیت‌های این مدل در سناریوهای مختلف حرفه‌ای و شغلی، تحصیلی و اجتماعی ارزیابی شده و مشخص شده است که عملکرد GPT-4 بسیار خوبی دارد، در حدی که کاملاً قابل مقایسه با انسان است.

بررسی دقیق GPT-4 احتمالاً به دلیل عوامل متعددی از جمله مجموعه داده‌ها، روش‌های آموزشی پیچیده‌تر و استفاده از آن در بازخورد انسانی است. با این حال، نمی‌توانم با قطعیت گفت، زیرا روش‌های پیش‌آموزش آن فاش نشده است. با این حال، این احتمال وجود دارد که با توسعه ادامه یابد، GPT-4 واقعاً حتی بیشتر بهبود می یابد.

بهبود دقت واقعی GPT-4 یک پیشرفت قابل توجه است. این بدان معناست که کاربران می‌توانند مطمئن باشند که از GPT-4 دریافت می‌کنند، دقیق و بهروز هستند. این امر به ویژه در زمینه‌هایی مانند، فناوری، نوشتن، تاریخ، ریاضی، علوم، توصیه، کدنویسی و مسائل مهم دارد.

مدل GPT-4 نیز مانند سایر مدل‌های زبانی، محدودیت‌های خاصی دارد. برخی از این مفاهیم شامل سوگیری و تعصب، دقت و ایمنی هستند. بیایید نگاهی به هر یک از آنها بیاندازیم.

بخوان  NotebookLM مجهز به هوش مصنوعی گوگل اکنون برای کمک به سازماندهی زندگی شما در دسترس است

خوب است که هنگام استفاده از GPT-4 با توجه به این موارد توجه کنید، زیرا می‌توان به شما کمک کرد تا برای کاهش خطرات و استفاده از GPT-4 با پتانسیل کامل آن را انجام دهید.

GPT-4 قبل از انتشار موتور جستجوی بینگ متعلق به شرکت مایکروسافت پشتیبانی می‌کرد. این معناست که OpenAI در حال حاضر در جایگاه خود را اگر نگوییم پیشرو، به عنوان یکی از رهبران در مدل‌های زبان مصنوعی از طریق یکی از محبوب‌ترین موتورهای جستجوی تثبیت است.

GPT-4 یک مدل زبانی بزرگ چندوجهی است که قادر به ورودی ورودی ها به صورت متن و تصویر و تولید خروجی به متن است.

به گزارش ایسنا، با موفقیت و محبوبیت روزافزون ربات هوش مصنوعی گفتگوگر و نویسنده ChatGPT، شرکت توسعه دهنده آن یعنی OpenAI اکنون نسخه GPT-4، جانشین مورد انتظار نسخه GPT-3.5 را ارائه کرده است.

خروجی Chat GPT کیفیت بسیار بالایی دارد و تشخیص اینکه متن تولید شده توسط انسان یا ماشین تولید شده، مشکل است.

کاربردهای بالقوه GPT-4

در عین حال که کاربردهای این مدل شامل ربات‌های گفتگوگر، تولید گفتگو و مکالمه، پیشرفت‌های هوش مصنوعی و غیره است، اما باید از محدودیت‌های آن مانند سوگیری در تولید، اطلاعات نادرست و ایمنی آگاه شوند.

بر اساس گزارش‌های کاربران اولیه و نظرات یکی از بنیان‌گذاران OpenAI، مدل GPT-4 در تولید خلاق خلاق بهتر از GPT-3.5 است و می‌توان شعر و سایر متن‌های خلاقانه تولید کرد. به‌علاوه، GPT-4 می‌تواند زمانی که اشتباه می‌کند، خود را تصحیح کند و پاسخی بی‌نقص ایجاد کند، چیزی که در GPT-3 وجود ندارد.

این ربات از زمان عرضه با فناوری قدرتمند خود با برنامه‌های متنوع در زمینه‌های مختلف کاربران را شگفت‌زده کرده است.

علاوه بر این، این مدل همچنین شوخ طبعی را در ورودی‌های تصویری را نشان داده است. این معنی است که نه تنها می‌تواند متن‌های طنز و خنده‌دار تولید کند، بلکه می‌تواند لطیفه‌ها و نکات طنزآمیز را در تصاویر تشخیص و توضیح دهد.

با استفاده از این مدل می‌توانم مانند درس‌های خصوصی، طراحی تمرین‌ها و ارزیابی‌ها را ایجاد کنم.

آموزش

در مجموع، چه متن تکمیلی باشد و چه تولید متن، GPT-4 پیشرفت های قابل توجه نسبت به نسخه های قبلی است. با این حال، به دلیل عدم ارائه اطلاعات فنی، نسبت دادن این بهبودها به هر عنصر خاص مانند داده‌های آموزشی، هنوز میسر نیست.

بزرگترین مدل در GPT-3.5 دارای 175 میلیارد امتیاز است که به این مدل نسبت به مدل‌های قبلی می‌پردازد. به داده‌های آموزشی مورد استفاده در این مدل‌ها، «پارامتر» گفته می‌شود.

بهبود چت‌بات‌ها

خدمات خدمات

حوزه دیگری که در آن GPT-4 از GPT-3.5 و سایر مدل‌های پیشرفته برتر، امتحان دادن است. GPT-4 در آزمون‌ها، حتی آزمون‌های چالش برانگیزی مانند آزمون وکالت موفق عمل کرده است. این یک پیشرفت هیجان انگیز است و می توانم آن را به شکل کمک آموزشی یا حتی برای تقلب در استفاده از مدارس انجام دهم.

آیا واقعا نسخه GPT-4 از GPT-3.5 بهتر است؟ در این گزارش به بررسی این پرسش می‌پردازیم و در صد پاسخ دادن به آن برمی‌آییم تا بدانیم جدیدترین نسخه از ربات هوش مصنوعی گفتگوگر شرکت OpenAI چگونه نسبت به نسخه‌های قبلی خود بهبود یافته است.

قابلیت‌های GPT ۳.۵ چه بود؟

در این مقاله به تفاوت‌های اصلی بین GPT-4 و GPT-3.5 از نظر عملکرد و آموزش پرداخت. همچنین به GPT-4 نگاه کنید و ببینید کدام صنایع بیشتر از آن سود می‌برند.

اما نکته قابل انکار و هیجان انگیزترین ویژگی GPT-4 غیر شکل آن در ورودی ورودی به تصاویر است. تصاویر ورودی‌ می‌توانند به شکل اسناد متنی و عکس، تصویر یا حتی عکس از صفحه(اسکرین شات) باشند.

مقایسه عملکرد بین GPT-3.5 و GPT-4

شرکت توسعه هوش مصنوعی OpenAI در سال ۲۰۲۲ ربات ChatGPT را بر اساس مدل GPT-3.5 منتشر کرد. GPT-3.5 مجموعه‌ای از مدل‌هایی است که بر روی ترکیبی از متن و کد آموزش داده شده و شامل یا اطلاعات مربوط به قبل از سپتامبر ۲۰۲۱ هستند.

هدف اصلی سازندگان در توسعه این نسخه، بهبود پاسخ‌های مدل‌های قبلی GPT در سناریوهای پیچیده و تنظیم دقیق پاسخ‌ها بر اساس بازخوردهای انسانی بوده است. این یک پیشرفت قابل توجه در نظر گرفتن می‌شود و به این مدل اجازه می‌دهد تا بیشتر با نیت انسان‌ها هماهنگ شود.

در هر صورت دیدن OpenAI چه چیزی برای ارمغان بهبودهای بیشتر در آستین دارد و تاثیرات آن در صنایع مختلف در سراسر جهان چه خواهد بود، هیجان انگیز است.

سرگرمی

پیشرفت های بیشتر در پژوهش های ماشینی

توسعه دهندگان و توسعه دهندگان شرکت OpenAI بر این باورند که عملکرد عالی این مدل به سرعت به پیش‌آموزش وابسته است.

از GPT-4 می‌توان برای خدمات خودکارسازی وظایف، مانند پاسخ به سؤالات، حل مشکلات و ارائه پشتیبانی استفاده کرد. این امر به اپراتورهای پشتیبانی انسانی اجازه می‌دهد تا روی مشکلات پیچیده‌تری تمرکز کنند که به زمان و جستجو بیشتر نیاز دارد.

دقت: GPT-4 نیز مانند پیشینیان خود قادر به انجام اشتباهات واقعی و ارائه اطلاعات نادرست یا گمراه کننده است.

ChatGPT قادر به ترجمه، نوشتن انواع محتواهای خلاقانه و پاسخگویی به سوالات کاربران به روش آموزنده است.

اینها تنها چند نمونه از کاربردهای بالقوه GPT-4 است. برنامه‌ای که GPT-4 به توسعه خود ادامه می‌دهد، احتمالاً استفاده‌های نوآورانه و خلاقانه‌ای از این فناوری است.

بخوان  ورود به سیاره زهره با کلیدی به نام «ترمز اتمسفری»!

یکی از چشمگیرترین شاهکارهای GPT-4 آن در درک و دنبال کردن هدف کاربر است. این امکان می‌تواند پیامدهای مهمی در بسیاری از بخش‌ها، از جمله موارد مالی، مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و غیره داشته باشد. علاوه بر این، قابلیت‌های پردازش زبان طبیعی (NLP) می‌تواند به توسعه دستیارهای هوشمند مجازی کارآمدتر و دقیق‌تر شدن پیشرفته کمک کند.

نسخه GPT-4 مانند پیشینیان خود بر معماری Transformer است، اما عملکرد بهتری در درک تفاوت‌های ظریف زبان از جمله محتوا، لحن و معنی دارد.

بر اساس اعلام شرکت سازنده، GPT-4 می‌تواند ورودی‌ها را به صورت تصویر و متن بپذیرد و بر اساس آن به شکل متنی پاسخ دهد.

از GPT-4 می‌توانم برای بهبود چت‌بات‌های موجود استفاده کنم و آنها را بیشتر شبیه انسان و جذاب‌تر کنند.

GPT-4 به دلیل ارتباط چندوجهی خود، پتانسیل ایجاد تحول در بسیاری از صنایع از جمله خدمات خدمات، آموزش و سرگرمی را دارد. می‌‌‌های بیش‌تر فناوری‌ها و تحقیقات موجود را با بهبود ارتباط‌گر و پیشرفت‌ها در تحقیقات علاوه بر ماشین‌ها (ML) بهبود بخشید.

انتهای پیام



منبع

بر اساس گزارش فنی شرکت سازنده، عملکرد GPT-4 در سطح انسانی در محیط‌های آکادمیک و حرفه‌ای از خود نشان می‌دهد که شامل قبولی در آزمون وکالت با ۱۰ درصد نمره بهتر نسبت به آزمون‌دهندگان می‌شود.

GPT-4 همچنین در زمینه درک زبان چند وظیفه‌ای بزرگ(MMLU) پیشنهاد دهنده ارائه شده است. این ویژگی است که دانش کسب شده توسط یک مدل را در طول پیش‌آموزش اندازه‌گیری می‌کند و GPT-4 عملکردی عالی را در مجموع ۲۷ زبان از جمله زبان انگلیسی نشان داده است.

سوگیری: از آنجایی که GPT-4 بر روی مجموعه بزرگی از متن و کد آموزش داده شده است، سوگیری موجود در مجموعه داده‌ها را به ارث برده است.

چت‌های مجهز به GPT-4 می‌توانند مکالماتی را انجام دهند که طبیعی‌تر و تر، منطقی هستند و می‌توانند پاسخ‌های مفید و آموزنده‌تری را ارائه دهند.

GPT-4 نیز مانند پیشینیان خود، یک مدل زبانی است که قادر به ایجاد پاسخ‌هایی شبیه به انسان است. معماری دقیق GPT-4 و میزان داده‌های آموزشی مورد استفاده در این مدل از جانب OpenAI باقی مانده است.

GPT-4 در مقایسه با GPT-3.5 عملکرد بهتر را در بسیاری از موارد مختلف نشان داده است.

نسخه GPT-3.5 با قابلیت‌های بی‌نظیر خود در تولید محتوا، پردازش زبان طبیعی (NLP) را بالا برده و انتظار می‌رود که GPT-4 مرزهای پردازش زبان طبیعی را حتی بیشتر بهبود بخشد و امکان توسعه برنامه‌های پیشرفته و پیچیده را فراهم کند. زبان را ارائه کند.