ربات «ChatGPT» در آزمون پزشکی قبول شد!

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌ میل، ربات «ChatGPT»، آزمون استاندارد طلایی مورد نیاز برای طبابت در آمریکا را گذرانده است و نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد این موضوع وجود دارد که هوش مصنوعی ممکن است یک حوزه پزشکی را بیکار کند.

گروه آنسیبل هلث به قدری به ChatGPT اعتماد دارند که پزشکان این شرکت، از آن به عنوان بخشی از جریان کاری خود برای بازنویسی گزارش‌های سنگین آغاز کرده‌اند، استفاده می‌کنند. حتی این گروه پژوهشی، از ChatGPT برای نوشتن یافته های خود استفاده کردند.

پژوهشگران در جدیدترین بررسی، این فناوری را روی ۳۵۰ پرسش از آزمون ژوئن ۲۰۲۲ USMLE آزمایش کردند. دو پزشک، نتایج را ارزیابی کردند و مغایرت‌ها توسط متخصص سوم بررسی شد.
این آزمون، اطلاعات دانشجویان پزشکی و پزشکان در حال حاضر آموزش ارزیابی می‌کند و در سال ۱۹۹۲ مورد استفاده قرار گرفته است.

این برنامه برای هوش مصنوعی بین ۵۲.۴ تا ۷۵ درصد امتیاز را در آزمون مجوز پزشکی سه قسمتی «USMLE» کسب کند. آستانه قبولی هر سال حدود ۶۰ درصد است.

پروفسور «نلو کریستیانینی» (Nello Cristianini)، استاد هوش مصنوعی «دانشگاه باث» (University of Bath) گفت: این آزمون از راه دور نشان نمی‌دهد که ChatGPT، دانش قابل مقایسه با انسان را دارد. ما در حضور یک مکانیسم آماری آموزش‌دیده برای تولید متن هستیم که در زمینه آن چیزی عمل می‌کند که روی آن آموزش داده می‌شود، بنابراین، ما نباید در مورد مفاهیم مرتبط با آن صحبت کنیم.

محققان بر این باورند که یافته‌های آنها را نشان می‌دهند ChatGPT ممکن است به یک فناوری ارزشمند در آموزش پزشکی تبدیل شود. آنها نوشتند ربات هوش مصنوعی، کار جزئی برای آموزش پزشکی با مفاهیم بدیع و غیر واضح است که ممکن است در حوزه یادگیرندگان نباشند. هوش مصنوعی اکنون در موقعیتی قرار گرفته است که به زودی در منطقه بالینی با کاربردهای متنوع در تمام بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی در همه جا حاضر می‌شود.

بخوان  دلالیلی که چرخش معکوس سیاره زهره را توجیه می‌کند

انتهای پیام



منبع

نتایج این آزمون، از عملکرد مدل موسوم به «PubMedGPT» فراتر رفت. این یک مدل مشابه است که با پژوهش‌های حوزه زیست‌پزشکی آموزش داده شده و در مجموعه داده‌های قدیمی از پرسش‌ها به سبک USMLE، امتیاز ۵۰.۸ را کسب کرده است.

با وجود این، برخی از مشخصات، نتایج حاصل از این پژوهش و استفاده از هوش مصنوعی را ساخته‌اند.

پژوهشگران شرکت فناوری «آنسیبل هلث»(AnsibleHealth) که این بررسی را انجام داد، گفتند: دستیابی به نمره قبولی برای این آزمون تخصصی و انجام دادن این کار بدون هیچ گونه کمک انسانی، نقطه عطف قابل توجه در بلوغ مصنوعی بالینی به شماره است. میرود.

دکتر «تیفانی کونگ» (Tiffany Kung)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ChatGPT کمک قابل توجهی به نوشتن گزارش کرد. ما با ChatGPT بسیار شبیه به یک همکار کار داریم و از آن خواستیم تا پیش‌نویس‌ها در حال انجام را با ترکیب، ساده‌سازی و ارائه کند. همه پژوهشگران این پروژه، ورودی ChatGPT را تحسین کردند.

شرح کامل این خبر، در مجله «PLOS Digital Health» به چاپ رسید.

این فناوری پیشتر در دانشکده بازرگانی «وارتون»(Wharton) در «دانشگاه پنسیلوانیا»(UPenn) و دانشکده حقوق «دانشگاه مینه سوتا»(the U of M) مورد بررسی قرار گرفته و امتحانات خود را گذرانده است.

ربات «ChatGPT» در یک آزمون پزشکی امتیاز قابل قبولی را به دست آورد.

به گفته‌ها، این امتحان پس از آن انجام شد که دیلی میل، پنج حرفه‌ای را فاش کرد که خطر وقوع یک هوش مصنوعی را متوجه آنها خواهد کرد.

مرحله اول USMLE معمولا در پایان سال دوم پزشکی، مرحله دوم در سال چهارم و مرحله سوم پس از اتمام دوره پزشکی و اولین سال رزیدنتی گرفته می شود. سالانه بیش از صد هزار دانشجو و فارغ‌التحصیل در این آزمون شرکت می‌کنند.

بخوان  «استقامت» در مریخ ۲ ساله شد

فناوری ChatGPT که توسط شرکت «OpenAI» توسعه یافته است، یک ربات مبتنی بر زبان است که می‌تواند پاسخ‌هایی را شبیه به پاسخ‌های انسان ارائه کند.