اینترنت ملی، از رویا تا واقعیت 1 بیتی

سیستم های هوش مصنوعی معمولا بسیار پیچیده و قدرتمند هستند که توانایی پردازش بسیاری از اطلاعات را در مدت زمان بسیار کوتاه برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب را دارند. برخی از دستیارهای صوتی مانند کورتانا، پاسخ برخی از سوالات پیچیده را در اینترنت جستجو میکند و جواب میدهند. اینترنت اشیا (IoT) عبارتی است که اکوسیستم پیچیده آنلاین و دستگاههای متصل جهان ما را تعریف میکند. امروزه تقریباً هر دستگاهی که در خانه، ادارات و کارخانهها استفاده میکنیم یا میپوشیم میتواند آنلاین و متصل باشد و در نتیجه جایگاهی در اینترنت اشیا خواهد داشت. به غیر از این موارد، هوش مصنوعی دارای برنامههای کاربردی مختلفی است که میتواند در حوزههایی همچون پردازش زبان طبیعی، مراقبتهای بهداشتی، خودروهای خودران، بازیهای هوشمند، تشخیص گفتار، تشخیص متن، تشخیص امضا، مدیریت امور مالی و غیره مورد استفاده قرار گیرد. زمانی که یک شرکت سرویس API ارائه میدهد بحث امنیت بسیار مهم میشود، چراکه همه مخاطبان آن توسعهدهندگانی هستند که دانش فنی بالایی دارند؛ اما اگر یک API بهدرستی پیادهسازی نشده باشد، این خطر بالقوه وجود دارد که از آسیبپذیریهای API سوءاستفاده شود و دادهها درمعرض نشت قرار بگیرند. زمانی که تمامی اشیا به وسیله اینترنت به یکدیگر متصل می شوند، می توانند اطلاعات مختلف را با هم به اشتراک بگذارند و به طور همزمان، کارهایی را انجام دهند.

یک دستگاه از مجموعه این نوع اینترنت می تواند به سادگی یک وسیله بازی و یا به پیچیدگی یک موتور سایت 1biti جت باشد. در مبحث این نوع اینترنت، حفاظت داده ها و امنیت آن ها مسئله مهمی است. به گفته او، با توجه به این که حجم آسیبپذیریهای حوزه API در ایران بهشدت زیاد شده و چنین اتفاقی اثرات جانبی منفی بزرگی روی استفاده همه کاربران از شبکه اینترنت خواهد داشت، استفاده از چنین دستورالعملهایی میتواند برای مسئله تأمین امنیت مفید و مؤثر باشد. فاصلهگذاری اجتماعی در ماههای اخیر برای بسیاری از مردم جهان یک چالش بوده، اما این مسئله غیر قابل انکار است که تکنولوژی نقش بسزایی در حفظ قرنطینه و روال زندگی هرچه نزدیکتر به حد نرمال را ایفا کرده است. چالش اصلی در این زمینه درک زبان طبیعی و ماشینی کردن آن است. آیا ممکن است روزی ماشینی ساخته شود، که تمام مشکلاتی که بشر قادر به حل آن است را با هوش خود از میان بردارد؟ پژوهشها نشان داده است که بهرهوری کارکنان زمانی به بالاترین سطح خود میرسد که کارکنان در فواصل زمانی ۹۰ دقیقهای کار کنند و میان این فواصل زمانی، مدتی استراحت کنند. برنامههای متمرکز بر مدیریت تقویم، برنامهٔ زمانی را در طرحهایی نمایش میدهند که بهسادگی قابلفهم هستند.

استیو اوموهوندرو می گوید، به دلیل ماهیت ذاتی هر سیستم هدفمند، یک سیستم هوش مصنوعی کاملاً پیشرفته، مگر اینکه کنترل شود، تعدادی “درایو” اساسی مانند دستیابی به منابع ، حفظ خود و خودسازی مداوم را به نمایش می گذارد. استفاده از IoT سبب افزایش دقت، کاهش نیاز به منابع انسانی، افزایش کارایی، بهینه شدن منابع، صرفه جویی در زمان و … برخی از این ایدهها هیچ گاه به عرصه استفاده عمومی در نمیآیند و برخی نیز زندگی انسانها را متحول میکنند. نیز استفاده می شود. آنها حاضرند تجربه لذتبخش گوش دادن به موسیقی را با چندین باگ و اشکال فنی خراب کنند اما از اپل موزیک بجای اسپاتیفای استفاده کنند.و یا برای یافتن نزدیک ترین رستوران، سر از بیابان های مکزیک درآورند اما از نقشه های اپل بجای نقشه های گوگل استفاده کنند.

این واژه را می توان به عنوان شاخه ای از دانش بشری که به مهندسی یا علوم کاربردی می پردازد نیز معنی کرد. کاربرد ویژه ای دارد. کاربرد دیگر IoT، افزایش ویژگی های امنیتی خانه و اتوماسیون خانگی است. برای مصرف کنندگان، خانه هوشمند احتمالاً خانه ای است که وسایل آن از طریق اینترنت کار می کنند و با آن ها در تماس هستند. به کمک IoT در خانه می توانید دوربین مدار بسته خود را نیز کنترل کنید. در رسانه نیز IoT می تواند یک فرصت مناسب برای جمع آور اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها باشد. همچنین حمید ضیاییپرور کارشناس حوزه فناوری اطلاعات معتقد است که اینترنت روسی و چینی و آمریکایی بار علمی ندارد، و اینترنت ملی تنها بهبود زیرساختها را باید در بربگیرد. با این اوصاف است که احتمالا برای اغلب ما جالب است بدانیم که زنان قدرتمند و تاثیر گذار حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات چه کسانی هستند و چه روالی را برای رسیدن به چنین جایگاهی طی کردهاند.

بخوان  آشنایی با مفاهیم پیچیدگی های تکنولوژی، طبقه بندی و تاثیرات فرداد | 1biti

این اینترنت فناوری گسترده ای است و گسترده تر نیز خواهد شد. در سایت سعی شده نرم افزارهایی که نحوه فعال سازی پیچیده ای دارند به همراه آموزش فعال سازی قرار داده شوند. این اطلاعات رمزگذاری شده نیست و ممکن است توسط افرادی غیر از مالک اصلی مورد استفاده قرار بگیرد. رسانه های ملی موافق «شبکه ملی اطلاعات» (به عقیده نگارنده برخلاف نظر متخصصان، واژه اینترنت ملی درست تر است) در روزهای اخیر سخت تلاش کردند تا با مثالهایی از این دست که کره جنوبی هم از اینترنت ملی استفاده می کند و به شدت پیشرفته است سعی در اقناع مردم داشته باشند! مجموعهای از پیشرفتهای اخیر در تعدادی از فناوریهای مختلف، از جمله فناوریهای زیر، امکان وجود آن را عملی کردهاند. نماینده تبریز در مجلس افزود: «از جمله مصادیقی که ضرر قابل توجهی به مردم، در بخشهای مختلف، به جهت ارتباط زیادی که کسب و کارهای مختلف با اینترنت دارند، وارد شده همین نارساییهایی است که در چند روز اخیر تجربهاش کردیم. این مفهوم به این نوع اینترنت در زمینه کسب و کار اشاره می کند.

نیز در ایران جا افتاده است. برچسب تاریخی برای اسناد منسوخ Standards Track یا RFC های از کار افتاده که قبل از ایجاد Standards Track منتشر شده اند اعمال می شود. از ابتدا نیز این ارز دیجیتال مخصوص توسعه اینترنت اشیاء طراحی شد اما تیم توسعه دهنده آن، تفاوتی اساسی بین این رمز ارز با ارزهای دیجیتال دیگر ایجاد کرد. از IOT در ابتدا تنها در کارخانه ها و مراکز صنعتی استفاده می شد. 1. یادگیری بر اساس دادههای ورودی: برای آموزش یک سیستم هوش مصنوعی ابتدا باید دادههایی در اختیار آنان قرار داده شود. در حقیقت این صفحه میتواند باکسها و سایر تنظیمات را برای محدود کردن پهنای باند در دسترس قرار دهد. امروز قصد داریم تا شما همراهان همیشگی را با ۱۰ حقیقت جالب در مورد تکنولوژی و فناوری و داستان پشت پرده هر کدام از آنها آشنا کنیم پس در ادامه این مقاله با ما همراه شوید. این نامگذاری عجیب به این حقیقت اشاره دارد که اینترنت در واقع شبکهای از کامپیوترهای متصل است.

به عنوان مثال یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی به تازگی موفق به ساخت موسیقی کلاسیک شده است که از افسانه های کلاسیک، باخ و موزارت الهام گرفته است. سایت اسپیدتست (Speedtest) که مرجعی برای اندازهگیری سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان است، به تازگی جدیدترین گزارش خود (ماه می) را منتشر کرد. بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی نشریه اکونومیست منتشر شده، احتمال آن وجود دارد که حتی NASDAQ نیز این تکنولوژی را در آینده نزدیک مورد استفاده قرار دهد و اطلاعات مالی و تراکنش ها را در اختیار کمپانی ها بگذارد. امروزه، فناوری این شرکت توسط ۲۵٪ از ۵۰۰ کمپانی برتر ایالات متحده استفاده میشود. همچنین اگر در دورهای ثبت نام شود، به احتمال زیاد در آن مسئلههایی از زندگی واقعی به افراد داده میشود که میتوان با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان تمرین آنها را حل کرد.

به گفته مستمع، در صورتی که پیادهسازی API به شکل درست و امن انجام شود، متخصصان امنیت سایبری میتوانند دقت و تلاش خود را صرف کشف و جلوگیری از آسیبپذیریهای مهمتر کنند. شرکتهای ایرانی میتوانند این سند را دراختیار توسعهدهندگان خود قرار دهند و از آنها بخواهند ۱۰ مورد اصلی را که بیشترین آسیبپذیریهای این حوزه بودهاند رعایت کنند تا API و دادههای آنها امن باقی بماند. این منطقه به مرکزیت شرکتهای مطرح انفورماتیک یا همان علوم کامپیوتر شهرت دارد. سیستمهای توصیهگر به صورت وسیعی در برنامههای فروشگاهی تجارت الکترونیکی مانند آمازون، eBay و سایر شرکتهای این چنینی مورد استفاده قرار میگیرد. این اطلاعات ممکن است مورد سوء استفاده قرار بگیرد. این تکنولوژی ممکن است مورد حمله هکرها قرار بگیرد زیرا در بستر شبکه قرار گرفته است. بستر اینترنت می تواند برای طیف وسیعی از اشیا فراهم شود.

بخوان  تکنولوژیست رادیولوژی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | 1biti

IoT در کشاورزی می تواند مربوط به بررسی سنسورهای دما، رطوبت، جمع آوری داده ها، بررسی های مربوط به تولید، مدیریت دورریزها و … موتور جت به میلیون ها حسگر مجهز شده است که داده ها را جمع آوری و پردازش می کند. IoT نباید حریم خصوصی و حقوق بشری را نقض کند یا مانع آزادی های فردی و اجتماعی شود. به عنوان نمونه، بیشتر انسانها میتوانند بفهمند که چگونه نباید در بازیهاس مختلف پس از آزمون و خطای بسیار برنده شوند و حتی روند بازی را تشخیص دهند. بیشتر بخوانید: خانه هوشمند چیست؟ صنعت تبلت ها نیز کم و بیش مانند صنعت گوشی های هوشمند می باشد. با این حال استفاده از آن معایبی نیز برای مصرف کنندگان و شرکت ها به دنبال دارد. لامپی که میتوان با استفاده از اپلیکیشن گوشی هوشمند روشن یا خاموش کرد، مثال سادهای از IOT است. در این مثال، یک گوشی هوشمند و یا رایانه جزئی از این نوع اینترنت محسوب نمی شوند زیرا در حالت عادی امکان اتصال آن ها به اینترنت وجود دارد. خودروهای هوشمند و مجهز به این نوع اینترنت نیز وجود دارند که می توانند به امنیت سرنشینان کمک شایانی کنند.

فناوری هوش مصنوعی را با کاهش حجم کاری و خودکار سازی فرآیند ها به افزایش بهره وری کسب و کار ها کمک میکند. این فناوری در صنعت پزشکی سبب بهبود مانیتورینگ، گزارش گیری، افزایش دقت در تشخیص، صرفه جویی در هزینه ها، طبقه بندی، آنالیز داده ها و … با این حال هوش مصنوعی بر چهار اساس طبقه بندی می شود که در ادامه به بیان آن ها پرداخته ایم. ADSL2 شاتل را در هر یک از این دو گروه مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنید و بر اساس قیمت و ویژگیهای آنها سرویس مورد نظر خود را انتخاب کنید. این سیستم وقتی اعتبار سنج ها در شبکه استخراج می کنند و پایداری شبکه را تضمین می کنند، به آن ها پاداش می دهد، الگوریتم اثبات ظرفیت نیز بر اساس همان پروتکل BFT است. مفهومی به نام اینترنت اشیا صنعتی وجود دارد که به آن IIoT نیز گفته می شود.

پروفسور راسل برای روشنتر شدن موضوع مثال ترسناکی میزند. شروع یادگیری هوش مصنوعی بدون داشتن هدف و تمرکز روی یک موضوع خاص به مرور زمان باعث ایجاد حس فرسودگی و نداشتن مهارت کافی در فرد خواهد شد. به گزارش زومیت، «پروژه امنیت نرمافزاری تحت وب»، موسوم به «OWASP»، یک بنیاد غیرانتفاعی با هدف توسعه امنیت نرمافزارها است و مقالات، روشها، اسناد، ابزارها و فناوریهای آزاد در زمینه امنیت وب را تولید میکند. این مفهوم در ایران اغلب در زمینه ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. بدین سبب، استفاده از دوره آموزشی مبانی محاسبات تکاملی و بهینهسازی هوشمند به علاقهمندان حوزه هوش مصنوعی پیشنهاد میشود. سامانه ترابری هوشمند هدف بعدی شرکت های فعال در زمینه اینترنت اشیا است. نمونه های برجسته هوش مصنوعی برنامه نویسی موبایل و اپلیکیشن ها مورد استفاده قرار گرفته است که شامل وسایل نقلیه خودران مانند هواپیماهای بدون سرنشین و اتومبیل های رانندگی، تشخیص های پزشکی، ایجاد هنر، اثبات قضایای ریاضی، انجام بازی ها مانند شطرنج و بازی های ویدیویی، موتورهای جستجو مانند جستجوی گوگل، دستیاران صوتی آنلاین مانند سیری و کرتانا، تشخیص چهره در عکس ها، فیلتر کردن اسپم، پیش بینی تاخیر در پرواز، پیش بینی تصمیم های قضایی و هدف قرار دادن تبلیغات آنلاین می باشد.

بخوان  10 تکنولوژی برتر که دنیا را متحول خواهند کرد ! 1 بیتی

کوین اشتون در سال 1999 برای اولین بار از عبارت اینترنت اشیا در جهان استفاده کرد. چگونه از اینترنت اشیا استفاده کنیم؟ هر جسمی که بتوان آن را به اینترنت متصل کرد و آن جسم نیز بتواند بدون دخالت انسان، اطلاعاتی را در شبکه به اشتراک بگذارد، جزئی از این اینترنت محسوب می شود. را برعهده دارد. از IoT در زمینه های رصد محیط زیست و برنامه ریزی های شهری نیز استفاده می شود. در واقع ماشین های دارای این هوش دارای خودآگاهی که توانایی حل مشکلات، یادگیری و برنامه ریزی برای آینده را دارد، هستند. نظر شما درباره آینده هوش مصنوعی چیست؟ معایب استفاده از اینترنت اشیا چیست؟ به عنوان مثال با توجه به دادههای جمعآوری شده در مورد مسافر، کارکنان فرودگاه میتوانند ترافیک تردد مسافران را با استفاده از فضای فرودگاه هموار کنند.

چراغ خیابانی و روشنایی معابر و بزرگراه ها که از طریق کامپیوترهای از راه دور کنترل می شوند نیز، می توان جزئی از IoT دانست. با این حال خیلی فراتر از آنچه که می توان تصور کرد، رسیده است. تصور کنید سیستم روشنایی خانه، پس از ورودتان فعال شود و لامپ های اتاق خواب با فرا رسیدن شب، کم نور شوند. یک لامپ ال ای دی را تصور کنید که به وسیله یک گوشی موبایل هوشمند روشن و خاموش می شود و یا رنگ آن تغییر می کند. در ابعاد بزرگ تر می توان به پروژه های شهر هوشمند اشاره کرد که در آن مجموعه ای از حسگرها به کنترل محیط توسط انسان کمک می کنند. اولین فاز اجرایی این پروژه در شرکت کوکاکولا و مربوط به یک ماشین فروش بود. این پروژه در نخستین نمایشگاه Autodrive انگلستان رونمایی شد. جهان در وضعیتی است که طبق پیشبینی اریکسون تا ۲۰۲۲، ۲۹ میلیارد دستگاه در جهان به اینترنت متصل خواهند شد. البته هزینه ی راه اندازی آن ناقابل است، چیزی حدود 6 تا 7.5 میلیارد دلار. در شبکه هایی که IoT برقرار شده است، اطلاعات زیادی منتقل و جمع آوری می شود. IoT به کمک جمع آوری و سامان دهی اطلاعات، جاسازی سی پی یو و منابع انرژی می تواند همه چیز را به شبکه متصل کند.

راسپینا نت پارس با هدف کمک به افزایش امنیت فضای وب فارسی این دستورالعمل را به زبان فارسی برگردانده است. این سند مهم امنیتی اکنون توسط شرکت راسپینا نت پارس به فارسی ترجمه شده تا دردسترس شرکتها و توسعهدهندگان ایرانی قرار گیرد. این لوگو همچنین اعتمادبهنفس را القا میکند و هیچ عنصر کوچکی در آن دیده نمیشود و بنابراین از فاصلهی دور نیز خوب بهنظر میرسد.مارتینز سرانجام لوگو نهایی ایجادشده ازطریق DALL-E 2 را با اپلیکیشن Procreate ویرایش میکند تا لوگوی نهایی را دریافت کند.مارتینز در نهایت، از ابزار جستوجوی تصویری گوگل برای یافتن نمونههای مشابه با لوگو خود بهره گرفته تا اطمینان حاصل کند که این عکس در جای دیگری مورد استفاده قرار نگرفته است. 3. شهروندانی که از این تکنولوژی استفاده می کنند و انجام بسیاری از امور برای آن ها ساده تر می شود. اینترنت اشیا صنعتی می تواند بسیار بزرگ تر و گسترده تر باشد.

به همین دلیل تمامی اشیا نمی توانستد با یکدیگر در تعامل باشند. وقتی که ما دو یا چند کامپیوتر را به یکدیگر متصل کنیم به گونه ای که این دو بتوانند با هم تبادل اطلاعات کنند در واقع یک شبکه ساخته ایم. این خبرگزاری میگوید دولت ایران هم قادر به مسدود یا فیلتر کردن اینترنت است، چراکه تنها دو نقطه اصلی تبادل اینترنت در ایران وجود دارد که کشور را به جهان خارج وصل میکند و هر دو در کنترل دولت است. ولیکن، هنوز بخش اصلی خودروهای بزرگ مقیاس و از جمله کامیونها هنوز خودران نشدهاند. خاموشی کامل: دولت تمامی سرویسهای اینترنت، از جمله تلفن همراه و خدمات اینترنت پهن باند، را به طور کامل متوقف میکند. از جمله این زمینهها میتوان به تولید محتوا اشاره کرد.