↑ «اینترنت اکسپلورر فردا بازنشسته میشود» 1 بیتی

موقعیت روتر Wi-Fi شما تأثیر زیادی در قدرت سیگنال آن دارد. اغلب شرکتهای حوزه اینترنت اشیا در حال حاضر در «گام آزمایشی» (Trial Stage) به سر میبرند، زیرا فناوریهای لازم، برای آنها شامل فناوری حسگر، اتصالات 5G و تحلیلهای قدرت گرفته از اینترنت اشیا، خودشان همچنان در مراحل آزمایشی به سر میبرند. علیرغم پیشرفتها در AI، بیشتر وظایف هنوز هم تحت نوعی نظارت انسان در مراحل کار یا توسعه انجام میشوند. آنها را تنظیم کنند، به آنها دستورالعمل بدهند یا به دادهها دسترسی پیدا کنند. IOT در چه حوزههای شغلی ورود پیدا کرده است؟ حتما تا بهحال نام خانههای هوشمند را شنیدهاید، یکی از کاربردهای وسیع و گسترهی IoT در خانههای هوشمند نمود پیدا میکند، خانهای را در نظر بگیرید که بسیاری از اشیای موجود در آن از طریق یک شبکه به هم متصلاند. اغلب پروژههای تحقیقاتی دنیا نشاندهنده آن هستند که ارزش بازار هوش مصنوعی با توجه به رشدی که در سالهای اخیر داشته است، میتواند تا سال 2025 به رقم 391 میلیارد دلار و فراتر از آن برسد.

به عنوان مثال هنگامی که شما خانهتان را ترک میکنید، لامپها خاموش شده و دربها به صورت خود کار قفل میشوند، یخچال خانه به صورت اتوماتیک مواد غذایی موجود را بررسی کرده و در صورت کمبود برای فروشگاه مورد نظر شما پیامی ارسال میکند و محصولات مورد نظر را سفارش میدهد. چنین ابزارهایی می توانند اطلاعات به دست آمده را تجزیه و تحلیل کرده و راه حلهایی را ارائه دهند که به کارایی کارکنان امکان پذیر باشد. بینایی کامپیوتری: الگوریتمهای بینایی کامپیوتری سعی میکنند یک تصویر را با تجزیه یک تصویر و مطالعه قسمتهای مختلف اشیا درک کنند. سپس بسته نرمافزاری بینایی ماشین از تکنیکهای مختلف پردازش تصویر دیجیتال استفاده کرده و اطلاعات مورد نیاز را استخراج و معمولا بر اساس اطلاعات استخراجشده تصمیمگیری (معمولا تایید/رد) میکند. اینترنت اشیا (IoT) سیستمی از دستگاههای محاسباتی، ماشینهای مکانیکی و دیجیتال، اشیا، حیوانات یا افراد است که با شناساگرهای یکتایی مشخص شدهاند و توانایی انتقال داده در شبکه را بدون نیاز به تعاملات انسان با انسان یا انسان با کامپیوتر دارند.

اگر بخواهیم IoT را بررسی کنیم مطمئنا به ایدههای خلاقانهی بسیار زیادی خواهیم رسید، از آنجایی که اینترنت اشیا یک مقولهی نسبتا جدید و بهروز در حوزهی تکنولوژی است، کشورها به سرعت در حال کار کردن روی آن بوده و کشور ما نیز در صورت توجه به این حوزه میتواند به راحتی در آن پیشرفت کند. همان طور که گفتیم این اپراتور بیشترین تعداد کاربر را در سراسر کشور دارد. استقبال خوبی از اینترنت اشیا در مجامع علمی و فنی کشور شد، اما جا دارد که تمرکز و انرژی بیشتری صرف ارتقا و کاربرد آن شود. در چنین شرایطی، یکی از احتمالات ممکن آن است که خودرو باید تصمیم بگیرد مسافران و یا عابر پیاده را نجات دهد.

براساس پیش بینی و تحلیل های انجام شده ، مراقبت های بهداشتی مهمترین بخش سایت 1biti اینترنت اشیا است. هدایای طرح دوشنبه سوری متنوع است و در برخی از ماهها به صورت تصادفی یکی از بستههای اینترنت رایگان به مشترکین ارائه میشود. این پچ از سنسورهایی برای جمع آوری داده ها در مورد بیمار استفاده می کند در حالی که یک قرص هوشمند از وضعیت داخل بدن خبر می دهد. به این کاربران پیشنهاد های ویژهای در مورد کالا های مورد علاقه شان یا حتی مکان اقلامی که به آن نیاز دارند، که توسط یخچالشان به گوشی آن ها منتقل شده است، میت واند ارائه کنند. این سیستم همچنین خطاها را پیش بینی کرده و از آن جلوگیری می کند و همچنین در صورت نیاز به معاینه روتین و جایگزینی جزئیات ، از بروز خطا اطلاع می دهد. خودروهای هوشمند: به عنوان یک نمونه، سنسوری که میزان باد تایرهای ماشین را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل به راننده اطلاع میدهد.

این شرکت با اشاره به اینکه طبق تحقیقات، اغلب افراد هنگام مسواک زدن فشار زیادی بر دندانهای خود وارد میکنند، گفت که این مسواک هوشمند جدید برای رفع این مشکل طراحی شده است. درواقع میتوان گفت هرجایی که شما ایدهای برای اتصال دنیای فیزیکی به دنیای سایبری داشته باشید با اضافه کردن سنسورها، عملگرها و تجهیزات دیگر، کاربرد دیگری برای اینترنت اشیا ایجاد کردهاید. این تبدیلگر متن با استفاده از هوش مصنوعی تصاویر دریافتی را پردازش کرده و سپس متن آن را استخراج میکند. استارت آپ آمریکایی Inspiren یک اکوسیستم کاملاً گسترده برای اینترنت اشیا پزشکی با نام iN ابداع کرده است. آیا ایران در اینترنت اشیا دستاوردهایی داشته است؟ همچنین، قبل از اینکه این راه حل ها را امتحان کنید، روتر WiFi خود را مجددا راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا این روش برای شما کار می کند یا خیر. عملکرد عالی آمازون باعث شد قیمت سهام آمازون نسبت به یک سال قبل ۶۴ درصد افزایش یابد و این ۵/ ۱۶ میلیارد دلار را به ثروت جف بزوس اضافه کرد. این یک نمونهی بسیار ساده از کاربرد اینترنت اشیا در زندگی روزمره بود، مبحث IoT میتواند در موارد بسیار زیادی، از خانههای هوشمند گرفته تا مسائل پزشکی مورد استفاده قرار بگیرد، که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.

بخوان  فروشگاه شرکت تکنولوژی برتر | 1biti

دستگاه های اینترنت اشیا در پزشکی نه تنها خطای پزشکان را از نظر تشخیصی کاهش می دهندبلکه به نظارت بر کار یک مرکز درمانی نیز کمک می کنند. کوین اشتون، یکی از بنیانگذاران مرکز Auto-ID در موسسه فناوری ماساچوست، اولین بار در سال 1999 از اینترنت اشیا نام برد. سلامت هوشمند: سنسورهایی به بدن بیمار متصل شده، علائم حیاتی وی را کنترل کرده و آنها را به یک مرکز بررسی سلامت ارسال میکند. آنها یک بطری هوشمند برای قرص ها ابداع کرده اند. این سیستم از طریق رایانه ای و سنسورهای حرکتی که استفاده می کند ، می تواند داده ها را از طیف وسیعی از وسایل اینترنت اشیا جمع آوری کند و آنها را با استفاده از یادگیری عمیق تجزیه و تحلیل کند به این طریق iN پیش بینی دوره بیماری ، تشخیص و جلوگیری از اشتباهات پزشکی را انجام دهد.

این یک ایده خیلی ساده است که میتواند تبدیل به یک محصول و یکی از کاربردهای اینترنت اشیا شود. اینترنت اشیا یکی از المان های مهم در پیشرفت تکنولوژی و ساده سازی زندگی مردم است که هر روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. البته به طور کلی هم می توان گفت که هر شی که اطرافمان است و می تواند بازخوردی را از خود بجای بگذارد، می تواند نشان دهنده وجود هوش مصنوعی درون خود باشد(حتی در ساده ترین موارد مانند ساعت کوکی!). بر اساس این گزارش، امتیاز ویژه این دوره شامل تیمسازی و فعالیت گروهی، امکان سرمایهگذاری روی تیمها، خدمات مشاوره کسب و کار توسط تیم حرفهای و امکان استقرار تیمهای برتر در شتاب دهنده امید فضا است. همانطور که میدانید اینترنت هماکنون تمام افراد جهان را به هم متصل کرده، اینترنت اشیا (IOT) نیز همانطور که از نامش پیداست قرار است تمام اشیا را به هم متصل کند! کلمهی اینترنت اشیا واژهی چندان قدیمی نیست، این مفهوم برای نخستین بار در سال 1999 میلادی استفاده شد و در آن جهانی را متصور میشدند که تمام افراد و همچنین اشیای بیجان از طریق شبکه و ابزارهای دیجیتال به هم متصل شده و بتوانند به برقراری ارتباط با یکدیگر بپردازند.

اگرچه شبکههای عصبی در انجام وظایف پیچیده ویژهای که به آنها محول شده است، کار فوقالعادهای انجام میدهند اما متاسفانه جایگزینی برای مغز انسان نیستند. هوش مصنوعی قدرتمند یا هوش مصنوعی جامع (AGI) در واقع یک مغز دارای اختیار انسانی را شبیه سازی میکند. اینطور که به نظر می رسد هیچ محدودیتی برای کاربردهای فناوری های هوش مصنوعی وجود ندارد و شاید هیجان انگیزترین جنبه اکوسیستم این باشد که هنوز نمی توان گفت مرحله بعدی هوش مصنوعی در چه سطحی است و قرار است در آینده چه اتفاقی رخ دهد، زیرا هوش مصنوعی بسیار قدرتمند است. IPv6 جانشین IPv۴ است. انجام پذیرد، در هر صورت هر شئ دارای یک شناسهی یکتا و آدرس آیپی خواهد بود، شاید به نظر اختصاص دادن یک آدرس IP برای هر دستگاه معقول نباشد اما در اینجا لزوم به وجود آمدن آیپی ورژن 6 (IPV6) را در مییابیم، در این نسل مشکل کمبود آیپی را نخواهیم داشت. تحقیقات ایبیآی تخمین زدهاست که بیش از 30 میلیارد دستگاه به صورت بیسیم به اینترنت اشیاء تا سال 2020 وصل خواهند شد. اخیرا از پهبادی رونمایی شد که میتواند سم را به اندازه مواد نانو ریز کند و به صورت هوشمند به روی گیاهان بپاشد. این شیوه مدیریت عمومی جامعه بعد از مفاهیم دولت رفاهی و سیاست خودجوش محافظهکار، اخیرا به مفهوم حکمرانی خوب مطرح شده است (همان،3).

بخوان  آموزش درباره تکنولوژی: درآمدی بر فلسفه تکنولوژی برای غیر فیلسوفان 1 بیتی

بواسطه استفاده از مفهوم IoT استفاده به نوعی فرایندهای محیط پیرامون خود را مکانیزه میکنیم؛ مشاغلی که در گذشته به صورت فیزیکی انجام میشد (مانند کار کردن کارگران در یک کارخانه) تغییر میکند و نیازی به بودن کارگران در خط تولید نخواهد بود؛ به ازای این تغییر، افراد باید مشاغل دنیای سایبر را پذیرفته و بتوانند به خوبی مدیریت و تصمیمگیری کنند این موضوع میتواند عدم تحرک فیزیکی به دنبال داشته باشد. کاربردهای اینترنت اشیا فراوان است، کافی است کمی خلاقیت به خرج داده و در محیط پیرامون خود از اینترنت اشیا استفاده کنید؛ هنگامی که وارد اتاق میشویم و پشت میز مطالعه مینشینیم همزمان اتاق و چراغ مطالعه روشن شود. اینترنت اشیا یا Internet of Things واژهای نسبتا آشنا که چند وقتیست وارد حوزهی تکنولوژی و زندگی ما شده است، شاید به درستی با معنا و مفهوم آن آشنا نباشیم، اما باید بدانیم در آیندهای نهچندان دور این فناوری به شکل بسیار گستردهای در زندگی ما نقش خواهد داشت، اگر شما نیز میخواهید زودتر از سایرین با این فناوری آشنا شده و کاربردهای آن را در زندگی روزمره خود بدانید تا انتهای این آموزش با همیار آیتی همراه باشید.

این برد برخلاف رزبری پای، توانایی ارتباط با سنسورهای ساده آنالوگ را دارد، نسخه پیشرفته برد Intel Galileo، برد Intel Edison است. کلینیک های دارای سیستم هوشمند می توانند راه حل های ساده تر و سریع تری برای روند مراقبت ارائه دهند به عنوان مثال ، سیستم خودکار توسعه یافته توسط( GE Healthcare) یک الگوریتمی است که به پرستاران کمک می کند تا روند سریع تر و موثرتر را انجام دهند ، فشار بیماران را کنترل کنند و حرکات آنها را ردیابی کنند. یكی از كاركردهای مهم سیستمهای هوشمند ، مدیریت داروها و تجهیزات است. با این اوصاف مردم ترجیح میدهند به جای استفاده از اینترنت ثابت که هم کیفیت کمتر و هم تعرفههای گرانتری دارد از اینترنت همراه استفاده کنند. بر اساس این گزارش، میانگین سرعت اینترنت ثابت جهانی از 63.46 به 64.70 مگابایت بر ثانیه رسید. این كارها را ماشین انجام میدهد، و از ا? آیا شما نیز به مباحث مرتبط با IOT و کاربردهای آن علاقهمندید، تجربیات خود را در این زمینه با ما و کاربران همیار آیتی به اشتراک بگذارید. ارتباط با فضای سایبری منجر به در اختیار قراردادن اطلاعات مرتبط با حریم خصوصی افراد و سازمانها در فضای مجازی خواهد شد. کتاب « وقتی اشیا شروع به فکر کردن میکند » پروفسور MIT، نیل گرشنفلد ، نیز در سال 1999 منتشر شد.

سنسورها زمان خارج شدن دارو از جعبه را تشخیص می دهند. در حقیقت میتوان اینترنت اشیا را زیر مجموعهای از IoE در نظر گرفت. پس از اتصال وسایل به شبکهی داخلی یا اینترنت آنها میتوانند برای یکدیگر داده ارسال کنند و در نهایت با هم در ارتباط بوده و با هم تعامل داشته باشند، در حقیقت این ارتباط، ارتباط “انسان با انسان” یا “انسان با ماشین” نخواهد بود بلکه یک ارتباط کامل بین “ماشین و ماشین” برقرار خواهد شد، در این حالت مودمها، میکروپروسسورها و بردهای مختلف میتوانند با هم به تبادل اطلاعات بپردازند. و داده های به دست آمده نیز به پزشک ارسال می کنند. 3VR، Affectiva، Agnitio، FaceFirst، Sensory Synqera و Tahzoo همه از شرکت هایی هستند که برای توسعه سیستم های بیومتریک سخت تلاش میکنند. این کتاب از اصطلاح دقیقی استفاده نمیکند، اما چشمانداز روشنی از مسیر IoT ارائه میدهد. تمام اینها درحالی رخ میدهد که استارتآپهای فعال در کشورهای همسایه و منطقه، روزبهروز در حال رشدند و حتی چندین یونیکورن جدید در منطقه ظهور کردهاند. بر همین اساس است که سیستم غربالگری چشم Aier سلامت چشمها را بررسی میکند و موتور جستوجوی Bing پاسخ سوالات شما را میدهد.

بخوان  آیا تکنولوژی تنهاترمان کرده است؟ 1 بیتی

2. ممکن است شرکتها در نهایت مجبور شوند با تعداد زیادی دستگاه اینترنت اشیا دست و پنجه نرم کنند و جمعآوری و مدیریت دادهها از همه آن دستگاهها چالش برانگیز خواهد بود. جالب توجه است که حدود یکپنجم از این برندها (20 برند)، با ارزش کلی حدود 958 میلیارد دلار، به صنعت تکنولوژی تعلق دارد. درآمد سالانه این شرکت هم در سال ۲۰۰۸ به یک میلیارد و ۷۶ میلیون دلار رسیده بود. این دقیقا همانند این بود که اپل تازه، پس از فرار اسب ها، به فکر بستن درب اسطبل افتاده بود. بسیاری از تکنولوژیها توانایی تاثیر گذاری در این زمینه را دارند، همانند نانوساختار ها، سلول های خورشیدی با قابلیت عبور نور، سلول های خورشیدی با سطح اسپری شده و رایانههای پیشرفته پیش بینی وضع آب و هوا. 1. با افزایش تعداد دستگاه های متصل و به اشتراک گذاری اطلاعات بیشتر بین دستگاه ها، احتمال سرقت اطلاعات محرمانه توسط هکر افزایش می یابد. دستگاه ها و سیستم های اینترنت اشیاء پزشکی نیز به بیماران کمک می کنند تا احساس راحتی کنند.

در دنیای ارتباطات دسترسی همیشگی به اینترنت به یکی از بخشهای اساسی زندگی ما تبدیل شده است. با توجه به اینکه دنیای امروز دنیایی است که در آن، اطلاعات حرف اول را میزند و بهنوعی میتوان به آنها مفهوم طلای مجازی را اطلاق کرد، درنتیجه اینترنت اشیا نیز با دانستن این مساله مهم، بر پایه اطلاعات شکلگرفته و آن را بهتمامی اشیای پیرامون محیط زندگی بشر بسط داده است. این تعریف یا مفهوم را شخصی به نام کوین اشنون در سال ۱۹۹۲ مطرح کرد که اشیا پیرامون ما بتوانند با یکدیگر و در دنیای سایبری ارتباط، شخصیت و هویت داشته باشد از طرفی ما نیز بتوانیم از طریق فضای سایبر آنها را رؤیت یا فرماندهی کنیم. پردازش زبان طبیعــی برای اینکه مکالمه تا حد امکان انسانی و شخصی به نظر برسد استفاده میشود. همانند هر تکنولوژی دیگری اینترنت اشیا نیز میتواند مورد نفوذ و سو استفاده قرار بگیرد و این مورد به یکی از چالشهای پیشروی آن تبدیل شده است، همانطوری که بالاتر نیز گفتیم، برخی از اشیای اینترنتی میتوانند موقعیت جغرافیایی ما را نیز رصد کرده و آن را پردازش کنند.

کارمندان برای رفتن به محل کارشان در مرکز تکنولوژی سنگاپور حدود 35 دقیقه در راه هستند و هزینه این رفت و آمد برابر با 33/ 1 دلار است. محمد قیصری، دبیر اجرایی مرکز تحقیقات اینترنت اشیا در مورد ضرورت برگزاری این دوره گفت: با توجه به تحولهای دیجیتالی صورت گرفته در دنیا نیاز داریم تا مردم و مدیران شرکتهای دانش بنیان با فناوریهای مرتبط با این تحولات مانند هوش مصنوعی، بلاکچین، اینترنت اشیا و رباتیک آشنایی داشته باشند؛ بر این اساس با هدف آشنایی بیشتر ایرانیان با این موضوعات نزدیک به 4 سال است که دورههای اینترنت اشیا را در سطوح مختلف برگزار میکنیم. اینترنت اشیا در پزشکی: گزارشگیری و مانیتورینگ لحظهای وضعیت بیمار، هشدار در شرایط اضطراری بیمار، درمان از راه دور و عدم نیاز به حضور فیزیکی که خود باعث کاهش بسیاری هزینهها میشود.

شناخت پیامدهای اخلاقی که ماشین ها در گیر آن هستند، به اندازه ی توسعه های اخیر و بالقوه در استقلال ماشینی، لازم و ضروری است. اینترنت اشیا یا IOT مفهومی جدید در دنیای فناوری و ارتباطات و بهصورت خلاصه فناوری مدرنی است که در آن برای هر موجودی (انسان، حیوان یا اشیا) قابلیت ارسال داده از طریق شبکههای ارتباطی، اعماز اینترنت فراهم میکند. صنعت بانکداری نیز از قافلهی استفاده از AI جا نمانده است. در برخی از حوزهها پیشرفت بیشتر وجود دارد؛ در بحث شبکههای هوشمند برق که فعالیتهایی صورت گرفته و لازم است بیشتر عملیاتی شود تا مدیریت مصرف مشترکین صنعتی و خانگی بتواند هوشمندانهتر عمل کند.