ستاد اقتصاد دانش‌بنیان انرژی از اجرای طرح‌های فناورانه توسعه انرژی‌های انرژی‌پذیر



دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان انرژی حمایت از طرح‌های بهینه‌سازی و مدیریت انرژی پیک‌سایی و ارتقای پایدار شبکه‌های تبدیل و انرژی، حمایت از طرح‌های فناورانه و اقتصادی جایگزین الکتروموتورهای پرمصرف و حمایت از طرح‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در صنایع نیروگاهی، انتقال و توزیع و ذخیره‌سازی انرژی را دارد. از برنامه ها و برنامه های ستاد راهبردی در حوزه برق و نیرو.

به گزارش ایسنادر همایش سرمایه‌گذاری تخصصی در انرژی‌های تجدیدپذیری که میزبان شرکت برق منطقه‌ای تهران برگزار می‌شود، درباره نحوه اجرایی‌سازی ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش‌بنیان، گفت: منابع حاصل از اجرایی‌سازی ماده قانون ۱۶ جهش تولید دانش بنیان شامل حمایت‌های ساتبا با خرید تضمینی برق تجدیدپذیر، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های دانش‌آموزی پایه مستقر در واحدهای رشد و صندوق نوآوری و شکوفایی با اعطای تسهیلات کم‌بهره جهت ایجاد نیروگاه‌های کوچک با اولویت نیروگاه‌های با تجهیزات بومی است.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان انرژی، افزود: آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش‌بنیان در تاریخ دوم شهریور سال ۱۴۰۱ به پیشنهاد معاونت علمی و فناوری‌جمهوری و با همکاری وزارت نیرو و صنعت و معدن و تجارت و در استان ماده ۱۶ قانون به تصویب رسید. .

زمانی که از ساخت بومی‌سازی‌ تجهیزات صنعت برق مانند الکتروموتورهای بهینه و مصرف کم‌مصرف در کشور خبر داد و با توضیح اینکه هم‌اکنون شرایط صنعت برق به انواعی از صنایع کوچک با گاز ناترازی و برق آسیب می‌رساند، اضافه می‌کند: در همین راستا، بر روی. توسعه تولید پذیرنده خورشیدی است.

حمیدرضا صالحی، رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان و تأمین‌کنندگان کالا و خدمات انرژی‌های انرژی‌پذیر (ساتکا) نیز در این همایش اظهار داشت: مجموعه‌های سازندگان و مشاوران صنعت برق در اتاق‌های بازرگانی بهترین‌ها را به جامعه کارفرمایی معرفی می‌کنند. کنند.

بخوان  ویدئو / خروج نیروگاه هسته‌ای فوکوشی از چرخه فعالیت

وی بررسی کرد: پروژه تولید ۴۵۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر توسط صنایع و تولیدکنندگان داخلی آغاز می‌شود که در نتیجه آن جهش شگرفی در تولید انرژی انرژی‌پذیر دیجیتال خواهد شد.

صالحی بیان کرد: یکی از شاخص‌های اصلی کسب و کار، دسترسی به برق است که عملکرد وزارت نیرو در این زمینه مثبت است. در این میان ساتبا می‌تواند به رفع ناترازی در صنعت برق کمک کند و همچنین باعث کاهش آلایندگی در کشور شود.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری جمهوری، حمید رضا بهمن آبادی، مدیر گروه مطالعات استراتژیک اقتصادی نیز در این همایش درباره غیرقابل برداشت در ساتبا برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر با مشارکت صنایع اظهار کرد: ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر به صرفه‌شده، چرا که نیازی به آن وجود دارد. به سوخت و سازگاری با محیط زیست وجود ندارد و از همه مهمتر به رفع ناترازی در صنعت برق کمک می‌شود.

وی با اشاره به مدل‌ها و پیشران‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ساتبا گفت: ماده ۱۲ قانون رفع مشکل، ماده ۱۶ قانون جهان تولید دانش‌بنیان، انرژی تهاتر با صنایع، تابلوی برق سبز انرژی، احداث نیروگاه خورشیدی در شهرک‌های صنعتی، احداث سامانه خورشیدی حمایتی. ، خرید تضمینی انرژی انرژی پذیر ( ماده ۶۱ ) و توسعه شهرک های تخصصی خورشیدی از جمله این موارد است.

انتهای پیام



منبع