سفر ۴ ساعته از اروپا به استرالیا با جت مافوق صوت هیدروژنی

هدف این طرح موسوم به Nacional del Hidrógeno تبدیل اسپانیا به یک رهبر جهانی در تولید هیدروژن پذیرنده و توسعه حمل و نقل بر هیدروژن در بخش‌های مختلف است.

این شرکت نمونه اولیه جت مافوق صوت هیدروژنی خود موسوم به ایگر را طی دو سال گذشته آزمایش و پروازهای آزمایشی موفقیت‌آمیز آن را در پایان سال ۲۰۲۲ اعلام کرده است.

تنها ۴ ساعت طول می‌کشد تا یک جت هیدروژنی مافوق صوت از اروپا به استرالیا پرواز کند. این جت موسوم به Eiger زمانی که به طور کامل توسعه پیدا کند، می‌تواند در چند ساعت کره زمین را دور بزند، آن هم در حالی که همه انرژی آن از هیدروژن تامین می‌شود.

اکنون وزارت علوم اسپانیا این استارتاپ را انتخاب کرده است تا در یک ابتکار استراتژیک شرکت کند و به آنها سرمایه بدهد تا تحقیقات و توسعه روی آن انجام شود. شرکت‌های مختلف، مراکز فناوری و دانشگاه‌های اسپانیا روی این پروژه کار می‌کنند و ۱۲ میلیون یورو در آن هزینه می‌شود.

شرکت Destinus در همکاری با شرکت موتورسازی اسپانیایی ITP Aero برای ساخت یک مرکز آزمایش موتورهای هیدروژنی است. مالی دولت اسپانیا با ساخت یک مرکز آزمایشی در نزدیکی مادرید کمک خواهد کرد که در آن موتورهای هیدروژنی هوا به سرعت توسعه خواهد یافت.

انرژی هیدروژنی به دلیل سبز و پاک بودن موضوع تحقیقات و توسعه‌های بسیاری است، چرا که محصولات جانبی اصلی احتراق هیدروژن فقط گرما و آب است.

به گفته‌ها، خطوط هوایی تجاری آینده که با چنین سرعت‌هایی پرواز می‌کنند، می‌شوند و نیویورک را تنها در حدود ۹۰ دقیقه طی می‌کنند.

بخوان  ویتنام پست اخبار در شبکه اجتماعی را قانونمند می‌کند
این پروژه بخشی از جستجوی اسپانیا برای پیشگام شدن در توسعه و ساخت وسایل نقلیه برای سوخت ژن برای حمل و نقل در زمینه‌های مختلف است.

در نهایت، با این کمک‌های مالی، شرکت Destinus به زودی یک موتور جت احتراق هیدروژنی را به طور کامل توسعه خواهد داد.

دیوید بونتی، معاونت توسعه و کار و محصولات شرکت Destinus می‌گوید: از دریافت این کمک‌ها خوشحالیم، به خصوص به این دلیل که مقصد مشخصی از همسویی با خطوط دریایی اسپانیا و اروپا برای پیشبرد پرواز هیدروژنی است. برای شرکت‌های فناوری فناوری مانند ما، دسترسی به این بودجه‌های اتحادیه اروپا برای انجام تحقیقات پیشرفته و تسریع نوآوری مورد نیاز برای رقابت در سطح جهانی است. با این کمک‌ها، راه‌حل‌های مبتنی بر هیدروژن برای تحرک هوانوردی یک گام به احتمال نزدیک‌تر خواهند شد.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک استارتاپ سوئیسی موسوم به Destinus در حال توسعه یک جت مسافربری با نیروی هیدروژن است که می‌تواند از اروپا به استرالیا سفر کند را در مقایسه با پروازهای ۲۰ ساعت کنونی به بیش از چهار ساعت کاهش دهد.

پژوهشگران دانشگاه RMIT در ملبورن، کاتالیزورهایی با چاپ سه‌بعدی ساخته شده‌اند که می‌توان با سرعت پنج برابر سرعت پروازی را فراهم کرد که هنگام پرواز هواپیماها با این سرعت ایجاد می‌شود، خنک شود.

شرکت Destinus ادعا می‌کند که فناوری ابداعی آنها باعث می‌شود پرواز از فرانکفورت به سیدنی فقط ۴ ساعت و ۱۵ دقیقه طول بکشد و پرواز از فرانکفورت به شانگهای ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه (۸ ساعت کمتر از سفر هوایی فعلی) طول می‌کشد.

بخوان  به روز رسانی آینده ویندوز 11 به شما امکان می دهد صدای اندروید را به رایانه شخصی خود پخش کنید

دولت اسپانیا سرمایه‌گذاری زیادی در توسعه نیروی محرکه هیدروژنی دارد.