آدمک های لگو در مدارک میچرخند

تعداد درختان روی زمین بیشتر از ستاره‌های کهکشان راه شیری است

یک روز در مریخ چه مدت طول می کشد؟

دلیلی که می‌دانید، فصول به دلیل تبدیل شدن به چرخش یک سیاره ایجاد می‌شود. شیب انجمنی مریخ بسیار شبیه به زمین است. سیاره سرخ در ۲۵.۲ درجه کج است، در حالی که شیب منطقه ای حدود ۲۳.۵ درجه است. به همین دلیل، مریخ چهار مجزا دارد. بهار، تابستان، پاییز و زمستان. با این حال، هر فصل در مریخ دو برابر بیشتر از روی زمین طول می‌کشد. از این رو، تقریباً دو سال زمینی طول می‌کشد تا مریخ یک بار به دور خورشید بچرخد.

فضاپیماها از تمام سیاره های منظومه شمسی بازدید کرده اند

به گزارش ایسنا و به نقل از استار واک، «خدمه»، نام لگویی است که شرکت لگو آن را تولید می کند و بر روی کاوشگر Juno قرار دارد. این آدمک‌ها شامل شخصیت گالیله، ستاره معروفی است که برای اولین بار چهار قمر بزرگ Jovian را کشف کرد، دیگری، خدای آسمان (Jupiter) و نیز همسرش، جونو (Juno) که این ماموریت به نام آن نامگذاری شد، هستند.

مینی فیگورها هیچ قسمت متحرکی ندارد. آن‌ها مخصوص فضای طراحی و از جنس سخت‌افزار مقاوم در شرایط برابر فضای پروازی ساخته شده‌اند. ماموریت جونو تا سپتامبر ۲۰۲۵ ادامه دارد و آن‌ها هنوز در مدار قطبی سیاره مشتری هستند.

مدت هر فصل در مریخ حدود دو برابر بیشتر از زمین است

نپتون، هشتمین و دورترین سیاره منظومه شمسی است که در سال ۱۸۴۶ کشف شد. در واقع، نپتون اولین سیاره‌ای است که از طریق محاسبات ریاضی پیدا شد. این زمانی رخ داد که ستاره شناسان متوجه شدند اورانوس از مدار پیش بینی شده منحرف شده است و همین امر باعث شده است که آن‌ها وجود سیاره دیگری را فرض کنند. در نهایت، این فرض ستاره شناسان صحیح از آب درآمد و باعث کشف سیاره نپتون شد.

بخوان  دوربین فضاپیمای «جونو» با مشکل روبرو شد
آنجایی که مریخ در مقایسه با زمین، دورتر از خورشید قرار دارد، مدت زمان بیشتر طول می‌کشد تا سیاره سرخ یک دور به دور خورشید بچرخد. یک سال در مریخ حدود ۶۸۷ روز زمینی است که برابر با ۱.۸۸ سال زمینی می‌شود. مریخ با همان سرعت زمین در کانون خود میچرخد. به همین دلیل، چرخه های روزانه در این دو سیاره کاملاً مشابه هستند. یک روز مریخی با واژه سول (Sol) بیان می‌شود، این مدت ۲۴ ساعت و ۳۹ دقیقه طول می‌کشد که تنها ۳۹ دقیقه بیشتر از یک روز روی زمین است.

ایسنا/اصفهان برای علاقه‌مند کردن کودکان به اکتشاف و علوم فضایی، شرکت لگو، سه مینی فیگور ساخت و آن‌ها را بر روی کاوشگر فضایی Juno قرار داد. جونو، کاوشگر بدون سرنشین ناسا است که در سال ۲۰۱۶ در مدار قطبی سیاره مشتری قرار گرفت.

حتما شنیده‌اید که تعداد ستارگان در جهان از دانه‌های شن روی زمین بیشتر هستند. با توجه به وسعت جهان هستی این اتفاقی دور از ذهن و عجیب نیست، آنچه عجیب است این خبر است که تعداد درختان روی زمین بیشتر از ستاره‌های کهکشان راه شیری است. در یک تخمین تقریبی، بر اساس آخرین آمار، ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد ستاره در کهکشان راه شیری و بیش از ۳ تریلیون درخت در سیاره ما وجود دارد، اعلام شده است.

انتهای پیام



منبع

بیش از 60 سال است که بشر به کاوش در فضا مشغول است. از نظر جهانی، این مدت زمان زیادی نیست، اما در طول این مدت، فضاپیماها از تمام سیارات منظومه شمسی، از جمله سیارات کوتوله بازدید کرده اند. این کاوشگرها بر روی مریخ و زهره فرود آمده‌اند و به دور عطارد، مشتری، زحل و سیاره کوتوله سرس (Ceres) می‌چرخند. همچنین، Voyager 2 ناسا در کنار اورانوس و نپتون پرواز کرد و کاوشگر New Horizons به پلوتو نزدیک شد.

بخوان  پلتفرمی برای واکسن استنشاقی ضدویروس تنفسی

از زمان کشف نپتون، این سیاره تنها یک بار به دور خورشید چرخیده است