پیاده‌روی فضایی روسیه به تعویق افتاد

این تأخیر یک هفته پس از آن رخ داد که پروکوپیف و پتلین، پیاده‌روی فضای مشابهی را برای کمک و نظارت بر انتقال یک رادیاتور از راسوت به ناوکا انجام داد. این پیاده‌روی فضایی که در یک شب از ۱۸ تا ۱۹ آوریل انجام شد، با موفقیت طی هفت ساعت و ۵۵ دقیقه تکمیل شد و سومین پیاده‌روی فضای طولانی‌ را در تاریخ روسیه رقم زد.

پیاده‌روی فضایی روسیه به تعویق افتاد

پیاده‌روی فضای پروکوپیف و پتلین در ۱۹ آوریل ۲۰۲۳

زمانی که پیاده‌روی فضایی برای انتقال هوابند دوباره برنامه‌ریزی می‌شود، پنجمین پیاده‌روی فضایی در دوره حرفه‌ای پروکوپیف و سومین مورد برای پتلین خواهد بود. همچنین، این دو نفر قرار بود یک پیاده‌روی فضایی را با هم در چهارماهه انجام دهند تا رادیاتور منتقل شود، اما زمان انجام آن اکنون منوط به زمان‌بندی مجدد انتقال قفل هوایی است.

«سرگئی پروکوپیف» (Sergey Prokopyev) فرمانده مأموریت «اکسپدیشن ۶۹» (Expedition ۶۹) و «دیمیتری پتلین» (Dmitry Petelin) مهندس پرواز این ماموریت، همچنان برای پیاده‌روی فضایی آماده می‌شوند اما برنامه‌های دیگری برای خروج از فضای بین‌المللی در ۲۵ شب وجود دارد. آوریل ندارد.

آژانس فضایی روسیه در ادامه نوشت: قفل هوایی برای انتقال محموله‌ها به بیرون از ایستگاه فضایی بین‌المللی با کمک یک بازوی مکانیکی و بازگرداندن آنها به داخل مکان‌هایی در جهت گسترش برنامه پژوهش علمی طراحی شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، مقامات «آژانس فضایی روسیه» (Roscosmos) اعلام کردند که پیاده‌روی فضای روسیه برای انتقال یک هوابند آزمایشی از یک ماژول «ایستگاه فضای بین‌المللی» (ISS) به یک ماژول دیگر به تعویق افتاده است.

این هوابند از سال ۲۰۱۰ به ماژول راسوت متصل شده است. در آن زمان، هم قفل هوایی و هم ماژول توسط خدمه ماموریت «اس‌تی‌اس-132»(STS-132) ناسا در فضای فضایی «آتلانتیس»(Atlantis)، به ایستگاه فضایی بین‌المللی اضافه شدند.

می‌رود پروکوپیف و پتلین در طول پیاده‌روی فضایی، بیرون از ایستگاه فضایی بین‌المللی هستند زیرا «آندری فدیایف»(Andrey Fedyaev) همکار آنها، «بازوی رباتیک اروپا»(ERA) را از داخل آزمایشگاه مدارک کنترل می‌کند تا یک هوابند از ماژول تحقیقاتی کوچک. «راسوت»(Rassvet)، به ماژول آزمایشگاهی چندمنظوره «ناوکا»(Nauka) منتقل شود.

جزئیات دیگری در مورد دلیل این دلیل ارائه نشده است.

انتهای پیام



منبع

پیاده‌روی فضایی روسیه که قرار بود برای انتقال یک قفل هوایی انجام شود، به ماه مه موکول شد.

آژانس فضایی روسیه در بیانیه‌ خود نوشت: پیاده‌روی فضایی به دلیل نیاز به مطالعه دقیق‌تر وظایف مرتبط با آن، به طور آزمایشی به اوایل ماه مه موکول شد.

بخوان  یک بازی ویدئویی برای جلوگیری از جلوگیری از شناخت سگ‌ها